Rondo na Jana Pawła II/ul. Błonie

Coś budują? Coś wyburzają? Masz jakieś własne pomysły (nawet futurystyczne)? Tutaj jest miejsce dla ciebie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika

gushman
Rhetor
Posty: 3355
Rejestracja: 14-10-2009, 20:59

Post autor: gushman »

pb pisze:
gushman pisze:Gdzie Sitki a gdzie Błonie? Co ma jedno z drugim wspólnego?
To sie nazywa analogia.
gushman pisze:Nic nie rozumiem, proszę o wyjaśnienie.
Pytałeś czy jadąc po tym rondzie zewnętrznym pasem wolno jechac w Błonie. Odpowiadam ci: nie wolno. Nie wolno, bo ten pas jest zamknięty linią ciągłą, która zmusza kierowcę do wczesniejszego zjazdu z ronda. Widać to wyraźnie w 17 sekundzie twojego filmu.

Masz na ten temat inne zdanie?
Na temat tego ostatniego nie mam innego zdania. Ale dalej nie rozumiem po co wnosisz ten wątek, skoro o nim nie dyskutujemy. Ja pisałem, że na prawym pasie, gdy wjeżdżasz na rondo, namalowane jest, że trzeba jechać prosto lub w prawo. Rozumiem, że tyczy się to obowiązku opuszczenia ronda pierwszym lub drugim zjazdem. Ale nie trzecim.

Dalej nie wiem o co chodzi z Sitki. Jak się nie mylę, na prawym pasie jest znak, że masz jechać w prawo. Dalej nie rozumiem do czego zmierzasz i gdzie tu jest analogia.
900 ml, grupy krwi nie pamiętam

Cały Tarnów na Facebooku

Awatar użytkownika

pb
Rhetor
Posty: 2004
Rejestracja: 06-10-2010, 13:47
Lokalizacja: Krzyż

Post autor: pb »

A o co ci chodziło w tym pytaniu: "Wg oznakowania prawy pas służy tylko do jazdy w prawo i prosto. W związku z tym mandaty należą się wszystkim, którzy jadą w lewo w Błonie?!"

Awatar użytkownika

gushman
Rhetor
Posty: 3355
Rejestracja: 14-10-2009, 20:59

Post autor: gushman »

pb pisze:A o co ci chodziło w tym pytaniu: "Wg oznakowania prawy pas służy tylko do jazdy w prawo i prosto. W związku z tym mandaty należą się wszystkim, którzy jadą w lewo w Błonie?!"
O to co napisałem: przed rondem na prawym pasie wymalowane są strzałki prosto i w prawo. A wszyscy jadą w lewo, w Błonie. Na moim filmie widać 2 ciężarówki i mój samochód łamiące ten prikaz. Czyż nie należą się nam wszystkim za to mandaty? :)
900 ml, grupy krwi nie pamiętam

Cały Tarnów na Facebooku

Awatar użytkownika

ad2222
Rhetor
Posty: 7679
Rejestracja: 03-03-2009, 10:51
Lokalizacja: Tarnów, Zabłocie

Post autor: ad2222 »

gushman, rozumiem, że będziesz miał zawsze rację (ex definitione) ale nie podbijam atmosfery - ludzie chcą Ci powiedzieć, co zrobiłeś źle, a Ty albo spuszczasz to w kanał, albo się z tego śmiejesz. Wiem, że nerwy Cię zżerają, bo chciałeś inaczej, ale to nie powód żeby chodzić innym po głowach i używać wobec nich inwektyw. Na to nie pozwolę na forum.

Podtrzymuję to, co pisałem powyżej - przestań kręcić filmy, to źródło całego zamieszania.
"Wolę być głupim z nadzieją, niż bez nadziei - niemądrym" Edward 'Dudek' Dziewoński

Awatar użytkownika

Phoenix
Prytan
Posty: 218
Rejestracja: 10-11-2009, 16:40

Post autor: Phoenix »

gushman
daj spokój nie ma sensu się kłócić z teoretykami, rondo funkcjonuje w ruchu wahadłowym wiec nie ma znaczenia to co jest tam namalowane czy znaki które tam są rondo nie jest oddane do użytku wiec tak naprawdę nikomu nie wolno tam jeździć.


fajny filmik,
niektórzy krytycy w końcu zobaczyli jak rondo wygląda bo do tej pory tylko gadali nie wiedząc o czym.

a ja ponawiam pytanie skierowane do imiola i lorda czy zmieszczę się rowerem ?

jak widać ciężarówka z naczepą radzi sobie nieźle na wewnętrznym pasie wiec stwierdzenia że osobówka się nie mieści jest po prostu sianiem defetyzmu, a co do corsy lord to nie wiem ale może ty masz jakaś wersje Special edition ( rozmiar xxl wystające koła 3 metry szerokości 5 siedzeń z przodu ) albo wersje monster track że się nie możesz na rondzie zmieścić.

obserwując zachowanie tira ( zestawu ciągnik z naczepą ) można stwierdzić że przy wjeździe i zjeździe z ronda mogą pojawić się problemy ponieważ łuki w tym miejscu mimo że zaprojektowane zgodnie z normami mogą okazać się za wąskie, w zderzeniu rzeczywistością, przepisy dotyczącymi projektowania ronda dają duży wachlarz możliwości.

problem taki powstaje wtedy kiedy projektant nie potrafi zrozumieć zachowania samochodu na drodze i posługuje się tylko tabelami norm i wytycznymi z książek.



problemem nie jest szerokość pasa na rondzie tylko promień łuku przy wjeździe na nie i tylko od strony JP II - Błonie, oraz przy obu zjazdach z ronda na kierunku z tranowa na dąbrowe i dąbrowa - tarnów

kto z was "badacze pisma świętego" poświecił chociaż 15 min na to zęby poobserwować jak sytuacja wygląda na miejscu?? przejechanie samochodem w dwie strony nie daje odpowiedniej perspektywy.



gushman

fajny filmik
nie przejmuj się komentarzami, tacy są ludzie kopernika też wyśmiali
(...) Szukam stylu zmieszany z tłumem, robiąc to co wydaje mi się że robić umiem (...)


farciarzgilmore
Archont
Posty: 754
Rejestracja: 17-12-2009, 12:41
Lokalizacja: Polska

Post autor: farciarzgilmore »

Phoenix z tym porównywaniem gushmana do Kopernika to pojechałeś hahahahaha

Zdecyduj się czy dyskutować o tym rondzie czy nie bo sam sobie przeczysz. Najpierw piszesz:
daj spokój nie ma sensu się kłócić z teoretykami, rondo funkcjonuje w ruchu wahadłowym wiec nie ma znaczenia to co jest tam namalowane czy znaki które tam są rondo nie jest oddane do użytku wiec tak naprawdę nikomu nie wolno tam jeździć
następnie:
jak widać ciężarówka z naczepą radzi sobie nieźle na wewnętrznym pasie wiec stwierdzenia że osobówka się nie mieści jest po prostu sianiem defetyzmu
już sam nie wiem czy jest sens czy go nie ma.

Awatar użytkownika

ad2222
Rhetor
Posty: 7679
Rejestracja: 03-03-2009, 10:51
Lokalizacja: Tarnów, Zabłocie

Post autor: ad2222 »

Temat zamykam do czasu otwarcia ronda dla ruchu.
"Wolę być głupim z nadzieją, niż bez nadziei - niemądrym" Edward 'Dudek' Dziewoński

Awatar użytkownika

opornik
Rhetor
Posty: 9681
Rejestracja: 24-08-2009, 09:38
Lokalizacja: Krzyż

Post autor: opornik »

Jako, że Adaś wątek Rondo na Jana Pawła II/ul. Błonie zamknął i klucze pewnie zabrał ze sobą ;) napiszę tutaj.
Ze strony Magistratu:
Tarnów coraz bliżej autostrady
Wt 14.08.2012 14:47
Biuro Prasowe
Znaczniki:

Tarnów czeka na ostatni odcinek autostrady. Rondo u zbiegu ulic Jana Pawła II i Błonie, które zapewni drożne połączenie z tą drogą szybkiego ruchu, jest w trakcie odbioru technicznego. Zostanie oddane do użytku najprawdopodobniej już w przyszłym tygodniu. To część kluczowej dla miasta inwestycji, czyli połączenia z węzłem autostrady A4 Tarnów-Północ.

Rondo ma 55 m średnicy zewnętrznej i 37 m wewnętrznej i składa się z dwupasmowej jezdni o szerokości 9 m. Budowa całego połączenia była dla miasta ogromnym wysiłkiem finansowym. - Cała inwestycja (włącznie z rondem) kosztowała ponad 90 mln zł. Nie bylibyśmy w stanie jej udźwignąć bez wsparcia z zewnątrz. Na pozostałe odcinki otrzymaliśmy w sumie ponad 50 mln zł z Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Samo rondo zostało wybudowane kosztem prawie sześciu mln złotych. Kiedy tylko zakończy się jego odbiór, Tarnów i południe regionu uzyskają dogodny dojazd do powstającej autostrady – mówi dyrektor Centrum Rozwoju Krzysztof Madej.

Koszt dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko to ok. 3,5 mln zł.

Wykonawca - Skanska S.A.

Inspektorzy nadzoru:

- robót drogowych - Ryszard Madej

- ds. przebudowy sieci energetycznej - Anna Przybylska

- ds. wodociągowych - Paweł Jeż
ICE In Case of Emergency, w nagłym wypadku


RedNacz
Obywatel
Posty: 47
Rejestracja: 16-03-2011, 11:34
Kontakt:

Post autor: RedNacz »

– W całości odebraliśmy już roboty drogowe i energetyczne – mówił dziś podczas plenerowej konferencji prasowej Krzysztof Madej, Centrum Rozwoju. – Musimy jeszcze uzyskać od Powiatowego Inspektora Nadzoru budowlanego decyzję o użytkowaniu. Wszystkie czynności formalne powinny zakończyć się w przyszłym tygodniu i kierowcy będą mogli już bez utrudnień poruszać się po tym skrzyżowaniu.

:arrow: http://www.tarnowianin.com/4687_tarnow_ ... otowe.html
www.Tarnowianin.com - serwis informacyjny


pankowal
Archont
Posty: 713
Rejestracja: 19-08-2010, 08:48

Post autor: pankowal »

opornik pisze:Jako, że Adaś wątek Rondo na Jana Pawła II/ul. Błonie zamknął i klucze pewnie zabrał ze sobą ;) napiszę tutaj.
Ze strony Magistratu:
Rondo ma 55 m średnicy zewnętrznej i 37 m wewnętrznej i składa się z dwupasmowej jezdni o szerokości 9 m. Budowa całego połączenia była dla miasta ogromnym wysiłkiem finansowym. - Cała inwestycja (włącznie z rondem) kosztowała ponad 90 mln zł. Nie bylibyśmy w stanie jej udźwignąć bez wsparcia z zewnątrz. Na pozostałe odcinki otrzymaliśmy w sumie ponad 50 mln zł z Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Samo rondo zostało wybudowane kosztem prawie sześciu mln złotych. Kiedy tylko zakończy się jego odbiór, Tarnów i południe regionu uzyskają dogodny dojazd do powstającej autostrady – mówi dyrektor Centrum Rozwoju Krzysztof Madej.
Jaka jezdnia o szerokości 9,0 m - Panie Madej, jezdnia 7,5 m i opaska z kostki 1,5 m
To za mało na dwa pasy ruchu.
Tarnowianie otrzymują badziewie za ciężkie pieniądze.

Panie Madej po co zwiększano promienie łuków wewnętrznych na wyjazdach, jak połączono je nie stycznie a tworząc załom.
Panie ni o milimetr nie zwiększyło to szerokości wyjazdów i wjazdów na rondo.
Panie to pieniądze wyrzucone w błoto.

Awatar użytkownika

TomekMKM
Rhetor
Posty: 2344
Rejestracja: 18-11-2010, 00:24
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: TomekMKM »

Najfajniejsze jest oznakowanie od strony Krzyża.

Tablica drogowskazowa:
Centrum ^
Mościce >

Tablica drogowskazowa z rondem:
Centrum >
Mościce >

Bramownica;
Centrum >
Mościce >

Strzały na rondzie:
Centrum >
Mościce >

Chyba to tak jest. W każdym razie bardzo ciekawie to wygląda. Jeszcze parę poprawek i kierowcy doszczętnie zgłupieją. ;)
Ostatnio zmieniony 14-08-2012, 23:04 przez TomekMKM, łącznie zmieniany 3 razy.


MTar
Proedroj
Posty: 416
Rejestracja: 25-02-2010, 22:36

Post autor: MTar »

Pankowal poprawki łuków uratowały to rondo. Przebudowa łuków nie miała poszerzać wjazdów. Dzięki takiej przebudowie naczepy ciężarówek nie zniszczą krawężników. Projekt nie jest może przyszłościowy ale w obecnej formie przez jakiś czas sobie poradzi.Sądzę że duże ingerencje w rondo nie były możliwe ze względu na dofinansowanie unijne. A projekt powstał już jakiś czas temu jest zgodny z obecnym prawem(większe ronda na terenie zabudowanym nie są zalecane)


pankowal
Archont
Posty: 713
Rejestracja: 19-08-2010, 08:48

Post autor: pankowal »

MTar pisze:Pankowal poprawki łuków uratowały to rondo. Przebudowa łuków nie miała poszerzać wjazdów. Dzięki takiej przebudowie naczepy ciężarówek nie zniszczą krawężników.
Jeśli zmodyfikujesz łuki w ten sposób że końce istniejących łuków o prom 15m połączysz łukiem o prom. 20 m to wyrzucasz pieniądze w błoto !!.

Przejście łuku (20m) tworzy z prostą załom i szerokość (pasa ruchu) w tym miejscu jest identyczna jak przy łuku o pr. 15m.
Przy prawidłowym wykonaniu zmiany łuków np. z 15m na 20m, prawidłowym - czyli przejścia łuku w prostą są styczne , powoduje że docelowa szerokość pasa ruchu (dla prostej) jest osiągnięta ok. 5 m dalej od ronda.

Poprzez zwiększenie promienia łuku odsuwa się od ronda miejsce osiągnięcia docelowej szerokości pasa ruchu.

To co wykonano na tym rondzie to nie dość że pieniądze w błoto wyrzucone bo jw. ale dodatkowa pułapka dla kierowców.
Poszerzenia sugerują że można jechać bliżej krawężnika.

Awatar użytkownika

sajdak
Archont
Posty: 838
Rejestracja: 13-01-2012, 23:04
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: sajdak »

malowano też dziś koło Carefouru nowe oznakowanie dróg na asfalcie więc chyba to już blisko


marcu
Obywatel
Posty: 30
Rejestracja: 13-08-2012, 12:42
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: marcu »

Nareszcie, bo ruch koło Carefoura i w okolicy był znacznie utrudniony.
http://restauracja.planetabrzesko.com.pl - strona znajomego
http://www.podatkitarnow.pl - Reising Hals-Chalcarz

5850ml - 0 Rh+

ODPOWIEDZ