Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Coś budują? Coś wyburzają? Masz jakieś własne pomysły (nawet futurystyczne)? Tutaj jest miejsce dla ciebie

kari
Thesmothetai
Posty: 1104
Rejestracja: 18-09-2010, 15:11

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: kari »

Jan Kowalski pisze:Na koniec Marian Wardzała powie, że rozmawiał z robotnikami i załatwił, że na jesień skończą Halę Jaskółka.
Nie zapominaj o tym, że Marian Wardzała nie mówi. On tylko siedzi, siedzi i siedzi. Czasem podniesie rękę, a potem znowu siedzi, siedzi i siedzi.

Awatar użytkownika

Goscinny
Rhetor
Posty: 11050
Rejestracja: 03-03-2009, 12:21
Lokalizacja: Tarnów

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: Goscinny »

Nie tylko Tarnów PKP robi w wała:
"Wbrew wcześniejszym zapowiedziom i obietnicom kolejarzy z PKP PLK, tory między Krakowem Płaszowem a Krakowem Głównym będą jednak całkowicie wyłączane z ruchu. Przez kilka godzin dziennie - od 9.30 do 14.30 - żaden pociąg z Wieliczki, Skawiny czy Tarnowa nie dojedzie do centrum stolicy Małopolski. Dla pasażerów oznacza to gigantyczne utrudnienia i konieczność przesiadania się na zastępcze autobusy."

Awatar użytkownika

gumini_0317
Archont
Posty: 767
Rejestracja: 16-12-2010, 12:52
Lokalizacja: zza Dunajca

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: gumini_0317 »

Jak robi w wała?
Odcinek K.Płaszów-K.Główny pierwotnie miał być zupełnie zamknięty przez 3 miesiące. Wykonawca (!!) zobowiązał się do prowadzenia prac przy ciągłym ruchu. Okazało się, że kumulujące się opóźnienia przerastają PLK. Fali opóźnień z poranka często nie dało się zredukować aż do nocy. Istny armagedon. Dla mnie nieporozumieniem było, że jechał pociąg KMł do Wieliczki i pociąg KMł do Tarnowa w ostępie kilku minut i wiozły powietrze. Przez opóźnienia i tak sporo osób wysiada w Płaszowie, skąd tak samo szybko można dostać się do Huty czy na Ruczaj jak z Głownego. Nie mówiąc o innych rejonach bliżej Płaszowa.
Sam miałem przykład w zeszły poniedziałek, gdy pociągi nie mogły wyjechać z Krakowa Głównego, bo na torach coś się stało. 70 minut opóźnienia miał pociąg KMł i przez to nie było składu, aby z Tarnowa wyjechał po 13. Gdybym wiedział, że pociąg odjedzie w miarę punktualnie z Płaszowa to dołożyłbym te 8 minut jazdy tramwajem i ruszył stamtąd.


irekjj
Prytan
Posty: 283
Rejestracja: 23-11-2013, 20:09
Lokalizacja: Tarnów

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: irekjj »

gumini_0317 pisze:Odcinek K.Płaszów-K.Główny pierwotnie miał być zupełnie zamknięty przez 3 miesiące.
Nie 3 miesiące a 6 tygodni, a to spora różnica.
Odcinek nie został zamknięty na czas remontu tylko z powodu doskonałej wiedzy o polskiej kulturze pracy, czyt. coś co ma trwać x czasu, trwa 2x-3x czasu. Inwestor przy takim przeciągnięciu prac by ich karami za zwłokę położył na łopatki. Więc z 6 tygodni bez zamknięcia odcinka zrobi się ~1,5 roku, niezłe przełożenie, nie????

A osobną sprawą jest to, że do Krakowa nie dojeżdżają tylko ludzie do pracy ale sporo osób, które na Głównym muszą się przesiąść i jechać dalej. Ci ludzie zazwyczaj mają ze sobą jakieś bagaże oprócz słoika ze śniadaniem i uwierz mi to żadna przyjemność tarabanić się w ścisku tramwajem z walizkami.

Na marginesie Wien Hauptbahnhof w zasadzie wybudowali cały od nowa i nie było żadnych zamknięć torowych, a ruch tam jest nieco większy niż na gównianej magistrali Kraków - Rzeszów. Ale tam jest inne podejście do drugiego człowieka....

Awatar użytkownika

defekator
Rhetor
Posty: 11596
Rejestracja: 13-01-2010, 21:55

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: defekator »

To ja mam takie pytanie - w przyszłym tygodniu muszę jechać do Krakowa, czy pociągiem, który wyjedzie z Tarnowa około godziny 6 dotrę bez żadnych przesiadek i znaczących opóźnień, czy dać sobie spokój i jechać autobusem? Bo jak rozumiem po południu w drodze powrotnej nie ma co się na pociąg pchać. I czy pomiędzy Tarnowem i Płaszowem pociągi kursują normalnie czy też są opóźnienia i utrudnienia?
"Wkrótce Europa przekona się, i to boleśnie, co to są polskie fobie, psychozy oraz historyczne bóle fantomowe" S. LEM


faleQ
Archont
Posty: 745
Rejestracja: 12-10-2009, 08:24
Lokalizacja: KT str
Kontakt:

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: faleQ »



kari
Thesmothetai
Posty: 1104
Rejestracja: 18-09-2010, 15:11

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: kari »

Osoby dojeżdżające pociągami z Tarnowa do Krakowa czeka za Bochnią – prawdopodobnie w Podłężu – przesiadka z pociągu na autobus. Wszystko z powodu planowanej modernizacji linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny – Rudzice. Pociągi nie będą kursować od 9.30 do 14.30 już od 11 marca.

W takim przypadku lepiej jechać już autobusem.

Awatar użytkownika

TomekMKM
Rhetor
Posty: 2339
Rejestracja: 18-11-2010, 00:24
Lokalizacja: Tarnów

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: TomekMKM »

Przesyłam kilka ujęć z Warsztatowej sprzed tygodnia.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


wejss
Rhetor
Posty: 1610
Rejestracja: 09-05-2011, 20:56

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: wejss »

RDN o przebudowie wiaduktów. http://www.rdn.pl/news/kolejarze-zdaza- ... ni-zdjecia" onclick="window.open(this.href);return false;

Nie wydaje się wam, że ten wiadukt na al. Tarnowskich jest zbyt wąski i bardzo niski?


GregTrN
Prytan
Posty: 267
Rejestracja: 11-06-2010, 20:20
Lokalizacja: Tarnów

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: GregTrN »

To samo mi się rzuciło w oczy. Ruch w oby dwóch kierunkach na styk. Autobusy z problemami. A piesi gdzie ? bo chodnik się tam raczej nie zmieści. Ręce opadają. W sumie jakby PKP podrzuciło miastu do klepnięcia wiadukt pod którym musi być wahadło to pewnie też by przeszło.

Awatar użytkownika

Goscinny
Rhetor
Posty: 11050
Rejestracja: 03-03-2009, 12:21
Lokalizacja: Tarnów

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: Goscinny »

Trzeba się dokopać do planów tego wiaduktu i zobaczyć jaka ma być jego szerokość i wysokość, bo mierzenie "na oko" jest czasami bardzo złudne.

znalazłem takie info ze strony tarnow.pl:

al. Tarnowskich: wysokość - 4,60m, szerokość 12,50m
Gumniska: wysokość - 4,87m, szerokość - 20m(!)


hurricane
Rhetor
Posty: 2791
Rejestracja: 28-09-2009, 10:58

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: hurricane »

Goscinny pisze: al. Tarnowskich: wysokość - 4,60m, szerokość 12,50m
Biorąc pod uwagę bliskość skrzyżowania z ul. Ziaji i obciążenie - docelowo cały ruch z południa z ulicy Tuchowskiej (zanim za ileś lat zbudują połączenie do Gumniskiej) to krew mnie zalewa jak widzę uzgodnione przez ówczesną radosną ekipę J.E. Ryszarda Ś. parametry tego wiaduktu. Tam powinno być minimum 15 metrów szerokości.


wejss
Rhetor
Posty: 1610
Rejestracja: 09-05-2011, 20:56

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: wejss »

hurricane pisze:
Goscinny pisze: al. Tarnowskich: wysokość - 4,60m, szerokość 12,50m
Biorąc pod uwagę bliskość skrzyżowania z ul. Ziaji i obciążenie - docelowo cały ruch z południa z ulicy Tuchowskiej (zanim za ileś lat zbudują połączenie do Gumniskiej) to krew mnie zalewa jak widzę uzgodnione przez ówczesną radosną ekipę J.E. Ryszarda Ś. parametry tego wiaduktu. Tam powinno być minimum 15 metrów szerokości.
Od tego 12,50 trzeba jeszcze odjąć chodniki. No chyba, że zapomnieli o nich co by mnie wcale nie dziwiło.


sotiv
Proedroj
Posty: 341
Rejestracja: 11-07-2013, 14:52

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: sotiv »

Oj tam, chodniki po 2 m, jezdnia 4,25 m będzie wystarczająca. Wszystko w normie, a rowery na jezdnię i finał :)

Awatar użytkownika

TomekMKM
Rhetor
Posty: 2339
Rejestracja: 18-11-2010, 00:24
Lokalizacja: Tarnów

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: TomekMKM »

Wczoraj na Warsztatowej ciekawe rzeczy.

Kwadrans przed dziewiętnastą, a betonowanie szło pełną parą ;)

Obrazek

ODPOWIEDZ