Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Coś budują? Coś wyburzają? Masz jakieś własne pomysły (nawet futurystyczne)? Tutaj jest miejsce dla ciebie
Awatar użytkownika

Goscinny
Rhetor
Posty: 11057
Rejestracja: 03-03-2009, 12:21
Lokalizacja: Tarnów

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: Goscinny »

Tam jest chaos. Jest generalny wykonawca, ale on ma swoich podwykonawców generalnych na różnych odcinkach, a ci mają swoich podwykonawców na różne roboty.
Dodatkowo za infrastrukturę odpowiada tam kilka spółek, resztę sobie sam dopowiedz.


hurricane
Rhetor
Posty: 2791
Rejestracja: 28-09-2009, 10:58

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: hurricane »

Jak na PKP PLK i ich inwestycje to przynajmniej z robotami torowymi poszło im nadspodziewanie sprawnie. Wiadukty w Tarnowie to porażka. Teraz podobny egzamin czeka Kraków, bo modernizacja średnicy rusza - zobaczymy jak sobie tam poradzą, zwłaszcza, że ichniejszy ZIKiT do orłów też nie należy.

Awatar użytkownika

TomekMKM
Rhetor
Posty: 2340
Rejestracja: 18-11-2010, 00:24
Lokalizacja: Tarnów

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: TomekMKM »

Nie jest przecież tajemnicą, że dla nich priorytetem była infrastruktura kolejowa...

Awatar użytkownika

TomekMKM
Rhetor
Posty: 2340
Rejestracja: 18-11-2010, 00:24
Lokalizacja: Tarnów

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: TomekMKM »

No i mamy armagedon. Tylko z tego co udało mi się zaobserwować wczoraj i dzisiaj: Krakowska w obie strony stoi, Kochanowskiego, Reymonta stoją, Mościckiego wczoraj po 16 korek do Mościc aż pod nową Kapłanówkę, Szkotnik do Krakowskiej aż od Ronda Fieldorfa. Ba, właśnie teraz nawet Czerwonych Klonów i Księdza Indyka stoją... Cudownie.


Roberto
Archont
Posty: 787
Rejestracja: 15-09-2009, 17:42

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: Roberto »

TomekMKM pisze:Krakowska w obie strony stoiNa Krakowskiej wczoraj w szczycie (15:30-16:00) było zupełnie luźno - w kieru
Na Krakowskiej wczoraj w szczycie (15:30-16:00) w kierunku od Krakowa do centrum było zupełnie luźno, jak na tamte okoliczności. Przed jazdą w tamten region dobrze sprawdzić aktualne natężenie ruchu chociażby na mapach google, targeo czy yanosiku; wczoraj to pierwsze było zupełnie wiarygodne. Za ok. miesiąc trochę się uspokoi ze względu na wakacje, natomiast we wrześniu z zablokowaną dodatkowo drugą stroną Tarnowa (Gumniska, Lwowska) najlepiej będzie... być Romanem Ciepielą, bo nic ci samozachwytu nie popsuje :)


Rodowity
Archont
Posty: 733
Rejestracja: 17-11-2010, 16:42
Lokalizacja: Tarnów

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: Rodowity »

czy są jakieś narzędzia ze strony miasta aby wymóc na PKP -> wykonawca -> podwykonawca, zwiększenie ilości pracowników na budowie, wydłużenie czasu pracy? bo to jest kpina co się na Krakowskiej wyprawia


aaee
Archont
Posty: 648
Rejestracja: 03-03-2011, 14:49

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: aaee »

Zgadza się na krakowskiej od strony Krakowa w godz. 15:30-16:00 pustki można powiedzieć przy tym co się tam dzieje w wcześniejszych godzinach...

Za to na plus tych remontów zaliczam to że niektórzy nauczyli się jeździć na suwak i nie wjeżdżać na skrzyżowanie jak nie mają możliwości jego opuszczenia...
Ale tak jak szybko się nauczyli tak szybko zapomną jak się tylko skończą remonty... o ile ...


drogfan
Prytan
Posty: 145
Rejestracja: 04-11-2014, 09:38

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: drogfan »

W prlu takie budowy ciągnęly sie nieraz długie lata, także jak coś robią są postępy to chyba jednak ok, a pod ruchem się raczej ciężej pracuje, nie ma takiej swobody i sporo utrudnień także dla wykonawcy.

Awatar użytkownika

Jan Kowalski
Rhetor
Posty: 5589
Rejestracja: 17-06-2014, 09:35

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: Jan Kowalski »

To trochę bezczelność, że przesuwa się kolejne terminy, a o 16-stej nikogo nie ma na placu budowy.
Nie jestem KODziarzem, gorszym sortem, donosicielem, Bolkiem, ani TW.


sotiv
Proedroj
Posty: 341
Rejestracja: 11-07-2013, 14:52

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: sotiv »

Toś Pan rozbawił. Z taką technologią, to powinni maksymalnie w dwa lata skończyć, a tu już trzeci leci i końca nie widać. Jeśli w tym roku skończą południową stronę, to wezmą się za północną i pewnie znowu kolejne 1,5 roku robót. 4-5 lat budowa wiaduktu wraz z drogą, która jest głównym wjazdem do miasta, to jest dla Ciebie postęp?

Awatar użytkownika

mirak
Archont
Posty: 841
Rejestracja: 30-09-2009, 19:53
Lokalizacja: Tarnów Strusina

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: mirak »

Taki rys historyczny zaciągnięty z TCI

1868 r.
Sporządzenie wstępnych planów przebiegu kolei Tarnowsko - Leluchowskiej.

22 kwietnia 1873 r.
Parlament austriacki zatwierdził budowę kolei Tarnowsko – Leluchowskiej i ostateczny przebieg linii.

18 sierpnia 1876 r.
Przekazanie do użytku linii kolejowej Tarnów - Tuchów - Stróże - Nowy Sącz - Leluchów (dł. 147,7 km).

Mamy więc osiem lat od planów do oddania, a weźmy pod uwagę, że kamień na nasypy wożono furmankami. Ktoś pamięta ile lat remontowany jest w Tarnowie jeden wiadukt 150 lat później?
"Nie wystarczy mówić do rzeczy, trzeba mówić do ludzi"


Rodowity
Archont
Posty: 733
Rejestracja: 17-11-2010, 16:42
Lokalizacja: Tarnów

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: Rodowity »

zapytaj Drogfana, odpowie Ci, ze tak to już jest i nie ma czym sie przejmować, to normalne, że na placu budowy w centrum miasta w newralgicznym komunikacyjnym jego miejscu pracuje kilka osób od rana do 16 i zasadniczo to w d. mają wraz z wykonawcą, podwykonawcą, podpodwykonawcą, że ten remont trwa już kilka lat, jest bajzel i ogromne utrudnienia dla połowy miasta, a władze miasta mogą powiedzieć jedno: nic nie możemy zrobić :lol:

Awatar użytkownika

TomekMKM
Rhetor
Posty: 2340
Rejestracja: 18-11-2010, 00:24
Lokalizacja: Tarnów

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: TomekMKM »

Zaczęli pogłębiać wiadukt na Warsztatowej, która jest teraz zamknięta mniej więcej od "Ruchu". Skrzyżowanie z Bartla i Kassali też już nieprzejezdne. Ruch pieszy pod wiaduktem także niemożliwy. Oczywiście w zamian, oprócz wstawienia tabliczki "Przejście przez tory surowo wzbronione", niczego nie zorganizowano. Czas zacząć uczyć się fruwać.


Rodowity
Archont
Posty: 733
Rejestracja: 17-11-2010, 16:42
Lokalizacja: Tarnów

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: Rodowity »

Rano na Krakowskiej przy wiadukcie, licząc operatorów koparek, kierowców ciężarówek naliczyłem 12 osób.

Awatar użytkownika

defekator
Rhetor
Posty: 11638
Rejestracja: 13-01-2010, 21:55

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: defekator »

Czyli porównując do tego co można było tam zaobserwować wcześniej wzięli się ostro do roboty. Jeszcze 4-5 lat i będzie wiadukt jak marzenie.
"Wkrótce Europa przekona się, i to boleśnie, co to są polskie fobie, psychozy oraz historyczne bóle fantomowe" S. LEM

ODPOWIEDZ