bezprzewodowy internet

Co byśmy bez nich zrobili? Masz problem ze sprzętem? Chcesz kupić grę? Tutaj jest odpowiednie miejsce na takie tematy.

Autor tematu
Arczi
Obywatel
Posty: 10
Rejestracja: 26-11-2009, 19:51
Lokalizacja: Tarnów

bezprzewodowy internet

Post autor: Arczi »

po skonfigurowaniu access pointa i wpisaniu ip do karty bezprzewodowej musze jeszcze po cos dzwonic do swojego dostawcy aby mi odblokowal cos nie ma takiej potrzeby??

Awatar użytkownika

ad2222
Rhetor
Posty: 7663
Rejestracja: 03-03-2009, 10:51
Lokalizacja: Tarnów, Zabłocie

Post autor: ad2222 »

Jestem laikiem w tych sprawach, ale pamiętam, że niektórzy dostawcy (np IS) filtrują po MAC adresie urządzenie, więc jeżeli miałeś podłączony komputer, a teraz AP albo router, to na pewno MAC się zmienił. Ale na przykład InfoNet nie ma takiego zabezpieczenia. Jeżeli podłączyłeś, skonfigurowałeś i nie działa, to zadzwoń do providera, jeżeli działa to nie ma potrzeby :)
"Wolę być głupim z nadzieją, niż bez nadziei - niemądrym" Edward 'Dudek' Dziewoński


Beny
Archont
Posty: 515
Rejestracja: 27-02-2010, 05:10
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Beny »

Wiekszosc dzisiejszych ruterow ma mozliwosc klonowania adresow MAC, wtedy nie ma potrzeby informowania providera o zmianie sprzetu.


Kirk
Archont
Posty: 646
Rejestracja: 25-09-2009, 09:18
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Kirk »

Tylko nie należy mylić routera z accesspointem, pytanie dotyczyło accesspointa, z reguły są to urządzenia "przeźroczyste" czyli wypuszczające dalej mac urządzenia, które jest do niego podłączone (w sensie bezprzewodowym ;) ) - zwykle jest to karta wifi i to jej adres MAC należy zgłosić u operatora. Bo jeśli do tej pory chodziło na kablu, to była używana inna karta sieciowa z innym adresem MAC. Jeśli jest to router, to albo należy zgłosić adres MAC (interfejsu WAN) lub tak jak wspomniano włączyć klonowanie MAC'a karty która działała dotychczas.

Awatar użytkownika

defekator
Rhetor
Posty: 11645
Rejestracja: 13-01-2010, 21:55