tarnowskie MPK

Wiadomości "z miasta".
ODPOWIEDZ

rafalt
Prytan
Posty: 209
Rejestracja: 06-09-2014, 23:31

Re: tarnowskie MPK

Post autor: rafalt »

Cubaza pisze:
22-02-2021, 17:54
Mam pytanie. Zgłosiłeś komuś, gdzieś ten problem z wyświetlaniem na tablicach? Zgłosiłeś komuś, gdzieś co konkretnie nie działa z kartą miejską? Czy liczysz na to, że ktoś z drugiej strony się z Tobą skontaktuje abyś mu powiedział co nie działa?

Bo to mi na razie brzmi troszkę tak jak "wiem, ale nie powiem". Błagajcie mnie żebym powiedział co i w jakiej sytuacji nie działa. To są systemy elektroniczne, błędy się zdarzają. Pytanie czy jak ktoś zgłosi to ile będzie trwać poprawa tego błędu.
1) Co do płatności to zgłosiłem
Od pani Dyrektor dostałem odpowiedź że środki są i mogę do nich przyjść i oni mi przeniosą.
Ja na to się nie zgadzam i twierdzę że moja usługa było przeniesienie w autobusie co nie zostało wykonane.
W autobusie nie mam żadnej informacji że nie działa mi karta, inne dane odczytuje więc karta działa.
Wniosek jest tylko jeden.

2) Co do tablic przystankowych - to oczywiście nie piszę dlaczego bo nie wiem jeszcze kto jest odpowiedzialny za błąd. Nie miałem czasu na analizę. Czy to po stronie MPK, UM a może oprogramowania.
Dlaczego mam komuś za darmo sprzedać buga jak mogę się chełpić tym że w UM kupili system i nawet nie potrafili go przetestować.
Po drugie świadczy to tylko o obojętności ludzi co do działania systemu, bo jestem więcej niż pewien że ludzie to widzieli tylko nie wiedzą że takie coś można zgłosić, albo po prostu w UM jest jakaś osoba która ich wysłucha.
I, tak "Wiem, ale nie powiem" i jest mi z tym dobrze bo nie popieram działań bierzącej administracji tarnowa i nie będę robił im przysługi.

Awatar użytkownika

LordRuthwen
Rhetor
Posty: 6820
Rejestracja: 20-10-2009, 10:25
Lokalizacja: tajna

Re: tarnowskie MPK

Post autor: LordRuthwen »

Z tym, że jeśli nie działają poprawnie tablice dla ludzi a nie dla urzędników, to komu robisz na złość?
Ja dla przykładu znalazłem dziś błąd w usłudze Microsoftu Family Safety, który uniemożliwia mi korzystanie z całej usługi, nie omieszkałem zgłosić i mam gdzieś kto czegoś niedopatrzył, UX designer, programista, tester czy to taka funkcjonalność ma być, a jest to w funkcjonalności wręcz podstawowej. Ale to mi nie działa i to ja mam problem i to mi zależy, żeby działało, bo nie chce mi się szukać obejścia problemu.
A mogłem nic nie zgłaszać, przecież w końcu ktoś by to zgłosił czy zauważył.


Cubaza
Rhetor
Posty: 3773
Rejestracja: 06-10-2009, 19:27

Re: tarnowskie MPK

Post autor: Cubaza »


rafalt pisze: (...)
Dlaczego mam komuś za darmo sprzedać buga jak mogę się chełpić tym że w UM kupili system i nawet nie potrafili go przetestować.
(...)
I, tak "Wiem, ale nie powiem" i jest mi z tym dobrze bo nie popieram działań bierzącej administracji tarnowa i nie będę robił im przysługi.
To mam prośbę. Jak wyznajesz zasadę "wiem ale nie powiem" i drugą zasadę w postaci "nie zgłoszę bo ludzie na pewno widzą i zgloszą" to dawaj swoje wywody przy niedzielnym rosole a nie pisz publicznie. Bo takie podejście nie ma sensu. Wygląda mi to zdecydowanie jak podejście błagajcie mnie żebym wam powiedział, że macie błąd. Ludzie po drugiej stronie nie są wróżbitami. W oprogramowaniu zawsze będą błędy i też ludzie powinni zgłaszać żeby móc je wyeliminować. A czasem może się nawet okazać, że to ktoś kto czyta nie zrozumiał zasady działania. Ale nikt nie czyta w myślach...


japoneczka01
Proedroj
Posty: 486
Rejestracja: 16-12-2015, 12:17
Lokalizacja: Tarnów

Re: tarnowskie MPK

Post autor: japoneczka01 »

Jestem tego samego zdania co Cubaza.
rafalt - jaki miałeś cel dzielić się swoimi spostrzeżeniami? Jeżeli piszesz dla pisania, to zwyczajnie zaśmiecasz forum. Uświadamiam Cię.


rafalt
Prytan
Posty: 209
Rejestracja: 06-09-2014, 23:31

Re: tarnowskie MPK

Post autor: rafalt »

1) Co do Karty Miejskiej zgłosiłem gdzie trzeba. Poinformowałem samą panią dyrektor. Poinformowałem o problemach. Jeżeli ma problem ze zrozumieniem przekazu to już nie mój problem.
2) Co do informacji o źle działającym oprogramowaniu. Jakby osoba była sprytna to by sprawdziła logi moje i dowiedziałaby się gdzie jechałem gdzie byłem co mogłem zauważyć. Ale widzę że niektórzy chcą aby całą pracę odwalić za nich.

Ja bym przekazał informację tylko proszę mi powiedzieć komu??
Proszę o załatwienie problemu TKM, a pani Dyrektor mi mówi że ma przelew zaksięgowany. (przyznaję aż się zdenerwowałem)
Czy to jest adekwatny poziom rozmowy??

Niech ktoś się chociaż wysili i pokaże że coś sprawdza, że coś robi a nie tylko oczekuję.

Ja też z zgłaszałem błędy w różnych aplikacjach, ale zawsze otrzymuję grzeczną odpowiedź i informację o jakimś działaniu.

Co otrzymuję od Urzędu Miasta. Rozkaz że to ja mam teraz iść i prosić się aby mi w kasie przenieśli. Dlaczego ktoś nie rozwiązuje problemu tylko go omija??

Widzę że patrzycie na mnie ze strony cwaniaka. I troszkę to rozumiem. Ja chcę aby ktoś ruszył troszkę głową i poszukał problemu. Ale widzę że to za wiele :(

Jaki mam cel. Że ktoś to czyta kto ma jakąś sprawczość. Jeżeli uważasz że nikogo tu takiego niema to przepraszam że cokolwiek pisze.


japoneczka01
Proedroj
Posty: 486
Rejestracja: 16-12-2015, 12:17
Lokalizacja: Tarnów

Re: tarnowskie MPK

Post autor: japoneczka01 »

rafalt - już dawno zauważyłam, że jak coś zgłaszam, to jak poproszę o nazwisko i wymuszam określenie konkretnej daty załatwienia to zaczyna działać, a zwłaszcza, że jestem upierdliwa i konsekwentnie gnębię aż do skutku. Wylecz się ze zmuszania do myślenia kogokolwiek, bo ludzie na ciepłych posadkach państwowych nawet nie próbują myśleć, oni tylko pragną spokojnie przetrwać do emerytury i nic więcej. Zawsze ktoś ma jakiegoś zwierzchnika nad sobą i najlepiej do niego się zawracać.Trzeba kategorycznie żądać, a jeszcze zapytać czy zgłosić do mediów problem i ośmieszyć nieudolność urzędników. Śmiało możesz napuścić dziennikarzy. Mam sąsiadkę (p. Kwaśny zaraz się domyśli o kogo chodzi), która zawsze wszystko załatwia wrzeszcząc i przeklinając oraz strasząc podaniem do sądu (bardzo często to robi) i bardzo szybko załatwia to, co chce i nawet czasem chodzi do prezydenta i też nie przebierając w słowach nawrzeszczy na niego. Wszyscy jej autentycznie ustępują i jak najszybciej załatwiają, aby sobie szybko poszła. To działa.

Awatar użytkownika

ad2222
Rhetor
Posty: 7655
Rejestracja: 03-03-2009, 10:51
Lokalizacja: Tarnów, Zabłocie

Re: tarnowskie MPK

Post autor: ad2222 »

japoneczka01 pisze:
23-02-2021, 08:33
wszystko załatwia wrzeszcząc i przeklinając oraz strasząc podaniem do sądu (bardzo często to robi) i bardzo szybko załatwia to, co chce i nawet czasem chodzi do prezydenta i też nie przebierając w słowach nawrzeszczy na niego. Wszyscy jej autentycznie ustępują i jak najszybciej załatwiają, aby sobie szybko poszła. To działa.
Działa. Na krótką metę. Jeżeli faktycznie będzie potrzebowała pomocy, to pies z kulawą nogą nawet na nią nie spojrzy, bojąc się podania do sądu o to, że n.p. za głośno wybierali numer 112...
"Wolę być głupim z nadzieją, niż bez nadziei - niemądrym" Edward 'Dudek' Dziewoński

Awatar użytkownika

opornik
Rhetor
Posty: 9627
Rejestracja: 24-08-2009, 09:38
Lokalizacja: Krzyż

Re: tarnowskie MPK

Post autor: opornik »

A tymczasem
Anna Reising będzie rządzić MPK
23.02.2021, 09:01 Wydział Komunikacji Społecznej

Jak już informowaliśmy, 1 lutego rezygnację z funkcji prezesa zarządu Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Tarnowie złożył Jerzy Wiatr. 22 lutego Rada Nadzorcza MPK powołała na to stanowisko Annę Reising, dotychczasową dyrektor finansową i główną księgową miejskiej spółki.

Anna Reising obejmie stanowisko prezesa z dniem 27 lutego, wybrana została na trzyletnią kadencję. Nowa prezes MPK była dotychczas dyrektor ekonomiczną spółki i główną księgową.

Nowa prezes ma 49 lat, pochodzi z Tarnobrzegu, ukończyła Liceum Ekonomiczne w Sandomierzu i studia magisterskie na Uniwersytecie Mari Skłodowskiej – Curie na wydziale ekonomicznym. A. Reising dotychczas pracowała w Zakładzie Remontowym Urządzeń Gazowniczych, gdzie kierowała działem finansowo księgowym, później była członkinią zarządu i dyrektorem ds. ekonomiczno – finansowych firmy. Kolejnym miejscem jej pracy była spółka PGNIG Technologie S.A. (spółka przejęła Zakład Remontowy Urządzeń Gazowniczych oraz trzy inne spółki z grupy kapitałowej), gdzie była główną księgową i szefową działu ekonomicznego. Od września 2017 roku, w wyniku wygranego konkursu, była dyrektor finansową i główną księgową w MPK.
ICE In Case of Emergency, w nagłym wypadku


Cubaza
Rhetor
Posty: 3773
Rejestracja: 06-10-2009, 19:27

Re: tarnowskie MPK

Post autor: Cubaza »

rafalt pisze:
22-02-2021, 22:53
2) Co do informacji o źle działającym oprogramowaniu. Jakby osoba była sprytna to by sprawdziła logi moje i dowiedziałaby się gdzie jechałem gdzie byłem co mogłem zauważyć. Ale widzę że niektórzy chcą aby całą pracę odwalić za nich.
(...)
Ja bym przekazał informację tylko proszę mi powiedzieć komu??
(...)
Widzę że patrzycie na mnie ze strony cwaniaka. I troszkę to rozumiem. Ja chcę aby ktoś ruszył troszkę głową i poszukał problemu. Ale widzę że to za wiele :(
(...)
Jaki mam cel. Że ktoś to czyta kto ma jakąś sprawczość. Jeżeli uważasz że nikogo tu takiego niema to przepraszam że cokolwiek pisze.
Ja się za każdym razem odnoszę tylko do drugiego punktu, a więc błędnie działających tablic informacyjnych. Napisałeś, ze nigdzie tego nie zgłosiłeś. A tutaj się okazuje, że po napisaniu na nieoficjalnym tarnowskim forum oczekujesz, że ktoś się do Ciebie odezwie, albo co lepsze, ktoś będzie weryfikować wszystkie logi z wszystkich dni bo zgłoszenie do MPK problemu mailem i napisanie, że wtedy i wtedy o tej i o tej godzinie zauważyłem błędne wyświetlanie na tej i tej tablicy. Tyle. Nie oczekuje nikt od Ciebie wzięcia i napisania podania, podpisania podpisem kwalifikowanym, zaniesienie w zębach płyty z plikami, na których będzie informacja o błędnych kursach o tym co jest źle i jak to mają naprawić. Po prostu oczekuje ktoś od Ciebie jakiegokolwiek zgłoszenia zmniejszającego ramy czasowe żeby ludziom po drugiej stronie ułatwić analizę. Po drugiej stronie nie siedzą osoby, które wróżą i wiedzą o wszystkich błędach i czasem warto byłoby jednak im pomóc w analizie a nie oczekiwać poprawy kiedy nikt im tego problemu nie zgłosił. A może zgłosił, ale trwa analiza? A może zgłosił i naprawił, ale proces wdrażania rozwiązać jest powiązany z master planem i wdrożenia poprawek są kilka razy do roku. Tego się nie dowiemy bo tego nie zgłaszasz tylko piszesz na forum, na którym nikt z MPK wcale siedzieć nie musi i nie musi tego nigdzie przekazywać.


rafalt
Prytan
Posty: 209
Rejestracja: 06-09-2014, 23:31

Re: tarnowskie MPK

Post autor: rafalt »

Cubaza pisze:
23-02-2021, 11:02
Ja się za każdym razem odnoszę tylko do drugiego punktu, a więc błędnie działających tablic informacyjnych. Napisałeś, ze nigdzie tego nie zgłosiłeś. A tutaj się okazuje, że po napisaniu na nieoficjalnym tarnowskim forum oczekujesz, że ktoś się do Ciebie odezwie, albo co lepsze, ktoś będzie weryfikować wszystkie logi z wszystkich dni bo zgłoszenie do MPK problemu mailem i napisanie, że wtedy i wtedy o tej i o tej godzinie zauważyłem błędne wyświetlanie na tej i tej tablicy. Tyle. Nie oczekuje nikt od Ciebie wzięcia i napisania podania, podpisania podpisem kwalifikowanym, zaniesienie w zębach płyty z plikami, na których będzie informacja o błędnych kursach o tym co jest źle i jak to mają naprawić. Po prostu oczekuje ktoś od Ciebie jakiegokolwiek zgłoszenia zmniejszającego ramy czasowe żeby ludziom po drugiej stronie ułatwić analizę. Po drugiej stronie nie siedzą osoby, które wróżą i wiedzą o wszystkich błędach i czasem warto byłoby jednak im pomóc w analizie a nie oczekiwać poprawy kiedy nikt im tego problemu nie zgłosił. A może zgłosił, ale trwa analiza? A może zgłosił i naprawił, ale proces wdrażania rozwiązać jest powiązany z master planem i wdrożenia poprawek są kilka razy do roku. Tego się nie dowiemy bo tego nie zgłaszasz tylko piszesz na forum, na którym nikt z MPK wcale siedzieć nie musi i nie musi tego nigdzie przekazywać.
Widzę że jesteś bezpośredni zaangażowany w ten process.
Ja nie jestem i nie znam architektury rozwiązania i nie muszę jej znać.
Jak już napisałem nie wiem po której stronie jest błąd czy UM czy MPK a może oprogramowania zewnętrznego, nie wiem.
Ale to nie zmienia faktu że mogę teraz twierdzić że system nie działa poprawnie, jak jesteś pewny że działa poprawnie proszę załóż mi sprawę, zgłoś do kogo trzeba niech założy mi sprawę.
Jak nie chcę nie muszę nikomu zgłaszać, nie mam takiego obowiązku.
Jak się strona czuje pokżywdzona prosżę bardzo może wystąpić z formalnym wnioskiem. Moje dane są dostępne na tym forum tak że z identyfikację mnie nie będzie problemu.
Czytając twój post czuję w tym straszną agresję, przepraszam że krytyczna wypowiedź o czymś wzbudza w tobie takie emocje. I to jeszcze moja wypowiedź.

Awatar użytkownika

opornik
Rhetor
Posty: 9627
Rejestracja: 24-08-2009, 09:38
Lokalizacja: Krzyż

Re: tarnowskie MPK

Post autor: opornik »

rafalt pisze:
23-02-2021, 12:21
Jak już napisałem nie wiem po której stronie jest błąd czy UM czy MPK a może oprogramowania zewnętrznego, nie wiem.
Spróbuję Ci pomóc bo się zaciąłeś. Napisz maila w którym wyartykułuj swoje spostrzeżenia. Podaję adresy

mpk@mpk.tarnow.pl
zdik@zdik.tarnow.pl
umt@umt.tarnow.pl
rafalt pisze:
23-02-2021, 12:21
Jak nie chcę nie muszę nikomu zgłaszać, nie mam takiego obowiązku.
Oczywiście, że nie masz żadnego obowiązku. Po co więc robisz zadymę na forum?

Prywatnie coś Ci powiem. Moim jako mieszkańca konikiem jest ITS. Bardzo często rozmawiam z osobą obsługującą ten system i dyskutujemy o zauważonych przeze mnie niedociągnięciach/błędach/wadach. Podczas dyskusji wiele moich spostrzeżeń jest obalanych ale są i takie które zostają uznane i w systemie zostają wprowadzane korekty. I podobnie jak Ty nie mam obowiązku "donosić" ale to robię i nie chwalę się tym na forum. Zacznij może myśleć kategoriami społeczeństwa obywatelskiego.
ICE In Case of Emergency, w nagłym wypadku


Cubaza
Rhetor
Posty: 3773
Rejestracja: 06-10-2009, 19:27

Re: tarnowskie MPK

Post autor: Cubaza »

rafalt pisze:
23-02-2021, 12:21
Widzę że jesteś bezpośredni zaangażowany w ten process.
Pudło. Nie jestem zaangażowany w ten proces. Jestem zaangażowany w wytwarzanie oprogramowania, w jego naprawianie na produkcji itp. rzeczy. Ale w całkowicie innej branży, w całkowicie innej firmie i nawet mieście. Ale częścią wspólną jest naprawianie błędów po ich zgłoszeniu. I o proces zgłaszania mi tutaj właśnie chodzi, że powinno się to zgłosić. Tyle. Cały czas tylko tyle.
Ja nie jestem i nie znam architektury rozwiązania i nie muszę jej znać.
Ja też nie jestem. I ktoś od Ciebie tego wymaga? Bo jakoś nie zauważyłem żeby ktoś gdzieś wspomniał, że masz wiedzieć co i gdzie się dzieje.
Jak już napisałem nie wiem po której stronie jest błąd czy UM czy MPK a może oprogramowania zewnętrznego, nie wiem.
I ktoś od Ciebie tego wymaga? Proste pytanie. Gdzie zauważyłeś błąd, na tablicy na przystanku. Dla Ciebie jest to informacja, że czekałeś na przystanku, a w Tarnowie za komunikację odpowiada MPK. Więc wysyłasz do MPK informację, że zauważyłeś wtedy i wtedy taki błąd. I to jest wszystko. Potem ścieżka idzie tak, że albo oni przekazują do odpowiedniego działu u siebie, który dokonuje wstępnej analizy, albo przekazuje do działu/firmy od tablic, która dokonuje analizy. Ale wszystko musi się rozpocząć od dwóch kroków, które musi ktoś wykonać:
1) Zauważenie problemu
2) Zgłoszenie problemu
W firmach nie ma czegoś takiego jak osoba, która całymi dniami śledzi logi i sprawdza czy jest błąd. Ale należy, dla ułatwienia, zawęzić mu ramy czasowe sprawdzania, a nie wymagać, że oni tylko i wyłącznie śledzą całymi dniami logi szukając błędów. Bo w logach wcale błędu być nie musi bo tablice działają. Wyświetlają jakieś dane, które skądś otrzymały.
Ale to nie zmienia faktu że mogę teraz twierdzić że system nie działa poprawnie, jak jesteś pewny że działa poprawnie proszę załóż mi sprawę, zgłoś do kogo trzeba niech założy mi sprawę.
Że co proszę? Jaką sprawę? Gdzie twierdzę, że system działa poprawnie? Nie nad intepretuj moich słów. Za każdym razem piszę, że należy to zgłosić a nie kisić u siebie. Napisałem tylko, że może się okazać, że taka jest specyfika systemu w jakimś określonym przypadku i już nieraz spotkałem się u siebie z sytuacją, że klientowi wydawało się iż ma to działać inaczej. Założmy on tam oczekiwał skaczącego kwiatka podczas gdy w całym systemie jest turlający się kościół. Więc żeby zachować spójność systemu zrobiliśmy turlający się kościół. Ale on uważał inaczej bo jemu się wydawało, że powinno być tak a nie inaczej. I o to mi chodzi, że są przypadki, że system działa jednak poprawnie, ale klientowi końcowemu wydaje się inaczej.
Jak nie chcę nie muszę nikomu zgłaszać, nie mam takiego obowiązku.
Tak, nie masz, zgodzę się. Ale nie oczekuj wtedy, że ktoś to poprawi. Bo jak nie pójdzie sygnał, że coś jest źle to znaczy, ze działa. Boeing też nie chciał poprawiać swoich samolotów MAX do momentu kiedy nie było dwóch katastrof i organy nakazały poprawę. Do tego momentu każdemu się wydawało, że "przecież to wszystko działa poprawnie"
Czytając twój post czuję w tym straszną agresję, przepraszam że krytyczna wypowiedź o czymś wzbudza w tobie takie emocje. I to jeszcze moja wypowiedź.
Nie, w moich wypowiedziach nie ma agresji. Jeśli tak to odbierasz to przepraszam. Nie miałem tego na celu pod żadnym pozorem. Ale jeśli nie masz zamiaru tego zgłosić to nie pisz publicznie jak system jest zły jak zawiera błędy i nie wywlekaj publicznie takich rzeczy. Tylko zgłoś i daj status na czym to się skończyło.


aaee
Archont
Posty: 641
Rejestracja: 03-03-2011, 14:49

Re: tarnowskie MPK

Post autor: aaee »

Ja od siebie powiem ze podczas mojego rzadko co używania TKM 2x juz wymieniałem kartę bo przestała działać (nie, nie skończył się jej termin).
Do tego raz "ukradlo" mi 5zl doładowując w parkomacie, pobrało pieniążki karty nie doładowało, potwierdzenie brak.
Nie ma potwierdzenia nie można zrobić reklamacji.


rafalt
Prytan
Posty: 209
Rejestracja: 06-09-2014, 23:31

Re: tarnowskie MPK

Post autor: rafalt »

aaee pisze:
23-02-2021, 23:15
Ja od siebie powiem ze podczas mojego rzadko co używania TKM 2x juz wymieniałem kartę bo przestała działać (nie, nie skończył się jej termin).
Do tego raz "ukradlo" mi 5zl doładowując w parkomacie, pobrało pieniążki karty nie doładowało, potwierdzenie brak.
Nie ma potwierdzenia nie można zrobić reklamacji.
Kiedyś zatrzymałem się przed tym parkometrem, ale totalnie nie wiedziałem jak włączyć tryb doładowania karty więc odpuściłem. Bo mi się troszkę spieszyło.
Kolejnym razem zatrzymałem się mając już chwilkę przed parkometrem i przeczytałem instrukcję i nie ma w ząb ni słowa jak doładować TKM.
Więc jak wszystko o tym wie programista który to pisał. (Jak już nie zapomniał).


aaee
Archont
Posty: 641
Rejestracja: 03-03-2011, 14:49

Re: tarnowskie MPK

Post autor: aaee »

Bardzo prosto, doładowujesz kartę, wkładasz kartę wrzucasz monety, akceptujesz dostajesz wydruk.
Jeśli chcesz korzystać z środków w autobusie, musisz wybrać opcję przerzuć środki na kasowniku.

Gdy Ci brakuje na TKM a daleko do kasy to dobra opcja na szybkie doładowanie

ODPOWIEDZ