Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Coś budują? Coś wyburzają? Masz jakieś własne pomysły (nawet futurystyczne)? Tutaj jest miejsce dla ciebie
ODPOWIEDZ

MTar
Proedroj
Posty: 416
Rejestracja: 25-02-2010, 22:36

Post autor: MTar »

Tylko, że nie ma dostępnej ostatecznej dokumentacji. Jest tylko to z etapu PFU a miały tam zajść jakieś zmiany. I chętnie bym zobaczył jak to teraz wygląda w wersji ostatecznej. Opornik, jak będzie z pokazaniem wszystkich rozwiązań. Zdradź przynajmniej czy na skrzyżowaniu przedłużonej Tuchowskiej i Alei Tarnowskich będzie rondo czy klasyczne skrzyżowanie? I jakie będą parametry przedłużonej Tuchowskiej?


Vonstock
Obywatel
Posty: 64
Rejestracja: 09-09-2009, 20:11
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Vonstock »

Teraz coś się dzieje przy wiadukcie na ul. Gumniskiej, nie wiem czy to samobój czy jakaś awaria, wie ktoś coś więcej?


Lechu
Archont
Posty: 623
Rejestracja: 15-06-2010, 13:42

Post autor: Lechu »

Na niewykorzystywanych do tej pory terenach - za torami, po drugiej stronie dworca, powstanie parking na 800 samochodów

komunikacja. Podróżni korzystający z pociągu na linii Tarnów-Kraków będą te trasę pokonywać w kilkadziesiat minut. Ale dopiero za dwa lata. Na razie mają komunikacje zastępczą i potężne opóźnienia.
Za dwa lata Tarnów z Krakowem połączyć ma Szybka Kolej Aglomeracyjna, a przejazd pociągiem między oboma miastami zajmować ma niewiele ponad pół godziny. - Marzenia... - mówią ci, którzy obecnie korzystają z usług PKP.
Przykład z ubiegłego poniedziałku. Autobus, który wiózł pasażerów nocnego połączenia do Krakowa (ze względu na remont torów przejazd pociągiem na odcinku do Biadolin jest niemożliwy) stanął w szczerym polu, bo zabrakło mu... paliwa.
- Kierowca próbował wprawdzie odpalić pojazd, ale nic nie wskórał. Powiedział, że musimy czekać - do godziny, aż przyjedzie zmiennik i nas zabierze dalej - mówi Grzegorz, który spieszył się, aby w Krakowie przesiąść się na pociąg do Warszawy. W podobnej sytuacji byli inni z kilkunastu podróżnych. - Paliwa zabrakło w Sufczynie, do Biadolin było około czterech kilometrów marszu. Większość zdecydowała się iść na piechotę - opowiada.
Na pechowych podróżnych na szczęście poczekał pociąg na stacji. Do Krakowa dotarł on jednak z blisko godzinnym opóźnieniem.
- Tego typu skandaliczne sytuacje nie powinny mieć miejsca. Niestety, obecnie nie mamy praktycznie wpływu na Przewozy Regionalne, aby je eliminiować - mówi Roman Ciepiela, wicemarszałek Małopolski. Panaceum na kłopoty PKP ma być powołanie przez województwo jeszcze w tym roku własnej spółki - Koleje Małopolskie. Urząd już zaplanował zakup kolejnych 16 pociągów typu Acatus, których już pięć kursuje po małopolskich torach. W 2014 roku - w ciągu dnia mają one jeździć między Tarnowem a Krakowem w odstępach półgodzinnych, a bilet kupowany na którejś ze stacji ma jednocześnie upoważniać do korzystania z komunikacji miejskiej. - Szybka Kolej Aglomeracyjna usprawni przemieszczanie się między miastami zwłaszcza osobom, które tracą w tym momencie mnóstwo czasu, aby dojechać do pracy - twierdzi Roman Ciepiela.
Z myślą głównie o nich, po drugiej stronie tarnowskiego dworca powstać ma parking na 800 samochodów, na którym każdy będzie mógł bezpiecznie zostawić auto na cały dzień i przesiąść się do pociągu.


redinn
Prytan
Posty: 102
Rejestracja: 05-10-2009, 20:23

Post autor: redinn »

Zbliża się koniec lipca. Czy ktoś z forumowiczów zna datę zamknięcia przejazdu pod wiaduktem na ul.Warsztatowej?


dafi33
Rhetor
Posty: 2913
Rejestracja: 07-12-2009, 08:03

Post autor: dafi33 »

redinn pisze:Zbliża się koniec lipca. Czy ktoś z forumowiczów zna datę zamknięcia przejazdu pod wiaduktem na ul.Warsztatowej?
Znając obecne ''tempo robót'' przesunie się o ....parę miesięcy tak że na razie nie ma co się martwić :lol:

Awatar użytkownika

grzybu
Prytan
Posty: 113
Rejestracja: 05-03-2010, 14:21

Post autor: grzybu »

A to ktoś czytał? :

"Już za pół roku pojedziemy szybciej pociągami TLK z Przemyśla do Szczecina. Podroż na tej trasie skróci się o 222 minuty - z obecnych 14 do 10 godzin na tej trasie, ponieważ prędkość pociągów wzrośnie do 160 km/h. PKP Intercity rozpoczyna modernizację 68 wagonów kursujących na linii Przemyśl - Rzeszów - Kraków - Wrocław - Poznań - Szczecin. Wszystkie wagony wyjadą na tory latem 2013 roku

W ramach modernizacji, wagony zostaną odnowione, będą znacznie lepiej wyciszone i izolowane termicznie. Wszystkie wyposażone zostaną w automatyczną klimatyzację oraz WC z zamkniętym obiegiem. Pojawią się w nich m.in. udogodnienia dla osób niepełnosprawnych - przystosowane zostaną toalety, drzwi wejściowe do wagonów, jak i do przedziałów wraz z korytarzami, tak by mogły poruszać się po nich osoby np. na wózkach. W wagonach będą również platformy wjazdowe lub urządzenia dźwigowe. Dziesięć wagonów zostanie wyposażonych w stojaki do przewozu rowerów, a kolejne 10 zostanie przystosowanych do świadczenia usług gastronomicznych.

Przewoźnik po raz pierwszy w specyfikacji zamówienia umieścił punkt, by w wagonach znalazły się urządzenia wzmacniające sygnał telefonii komórkowej. Dotychczas montowane one były w wagonach na postawie umowy z jednym z operatorów komórkowych. W tej chwili, na 1700 eksploatowanych wagonów, tego typu urządzenia posiada 568.

PKP Intercity zmodernizuje zarówno wagony klasy pierwszej, jak i drugiej. Przeznaczony do modernizacji tabor nie jest obecnie użytkowany przez przewoźnika – są to wagony niesprawne i wyłączone z eksploatacji.

23 lipca br. zostały podpisane umowy na modernizację 68 wagonów dla PKP Intercity kursujących na trasie Przemyśl - Szczecin. To największy jednorazowy kontrakt na modernizację wagonów Intercity w tej dekadzie. Obecnie PKP Intercity prowadzi cztery istotne projekty modernizacji i zakupu taboru - pociągów oraz wagonów. Ich wartość wynosi 580 mln Euro (ok. 2,5 mld złotych)."

Artykuł na stronie pkp.pl
http://www.pkp.pl/node/5621


Soniak
Obywatel
Posty: 87
Rejestracja: 14-09-2010, 13:05

Post autor: Soniak »

Dziś wyczytałem na stronie RDN w tym link'u http://www.rdn.pl/index.php/puls-dnia/3 ... ny-tarnowa że szykuje się zamknięcie ulicy krakowskiej na czas remontu ... to będzie istny armagedon


Ravir
Rhetor
Posty: 1788
Rejestracja: 04-09-2009, 10:40
Lokalizacja: Mościce

Post autor: Ravir »

Tam od razu Armagedon :mrgreen: jak remontowali Konarskiego/Narutowicza też miał być armagedon a jakoś przeżyliśmy. :mrgreen:

Powiem szczerze - jeśli remont z zamknieciem Krakowskiej ma trwać o połowę krócej niz bez - to wolę by ją zamknęli. Zwężenie, jazdy jedną stroną - utrudnia przejazd w podobny sposób co całkowite zamknięcie. A i tak okresowo będą chcieli zamykać calkowicie.Może więc niech zamkną całkowicie ale w ekspresowym tempie zrobią ten remont.
9000 ml A Rh-

Awatar użytkownika

Goscinny
Rhetor
Posty: 11091
Rejestracja: 03-03-2009, 12:21
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Goscinny »

Ravir, termin "ekspresowy" to jest jakiś miesiąc, bo tam muszą np. przełożyć tymczasowo jakiś kolektor Wodociągów - na czas remontu - a to trwa. Potem oczywiście muszą go przełożyć na swoje miejsce.
Pomysł zamknięcia Krakowskiej jest genialny, zwłaszcza w połączeniu z remontem wiaduktów na Warsztatowej i budowie ronda Czysta/Mościckiego. Pozostanie jazda obwodnicą.

Awatar użytkownika

Beaver
Rhetor
Posty: 1579
Rejestracja: 31-08-2009, 15:46

Post autor: Beaver »

Czy im się sufit na łeb nie spadł ? :)
2 główne (chociaż w zasadzie jedyne) drogi przez miasto do mościc zamknięte albo ledwo przejezdne, no brawo :)
Różnica pomiędzy małym a dużym miastem polega na tym, że w dużym mieście można więcej zobaczyć, a w małym więcej usłyszeć. - Jean Cocteau


Ravir
Rhetor
Posty: 1788
Rejestracja: 04-09-2009, 10:40
Lokalizacja: Mościce

Post autor: Ravir »

Dlatego pisałem ekspresowy - miesiąc nie jest ekspresowym terminem. Ale obawiam się, że i tak będzie przerąbane. Przypomnijcie sobie, co się dzialo jak remontowali po zalaniu ten wiadukt i zwęzili do jednego pasa ruchu.Mam nadzieję, że zaczną ten remont w lecie - przynajmniej rowerem będzie można się poruszać :mrgreen:

Z drugiej strony - powiem tak - jakby to TYLKO miesiąc był - jeszcze można by wytrzymać, zacisnąc zęby - ale obawiam się, że potrwa to dłużej, "coś" wyjdzie po drodze i mamy poślizg - tego się boję najbardziej. Opóźnień.

A tak na koniec - tego kolektora nie mozna było "przygotować" wczesniej? Zwęzić nawet drogę, przygotować - jak jest gotowy to szybko zamykamy i przykładowo w tydzien zalatwiamy sprawę. Tydzien byśmy chyba wytrzymali zamknięcie. Później znów zwężenie i "powrót" kolektora.
9000 ml A Rh-

Awatar użytkownika

Goscinny
Rhetor
Posty: 11091
Rejestracja: 03-03-2009, 12:21
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Goscinny »

Ravir pisze:tego kolektora nie mozna było "przygotować" wczesniej?
Nie można było - on jest pod ulicą. Trzeba by zamknąć Krakowską, żeby go przełożyć :)


Ravir
Rhetor
Posty: 1788
Rejestracja: 04-09-2009, 10:40
Lokalizacja: Mościce

Post autor: Ravir »

No to nie ma innej możliwości - no chyba, że przekopiemy tymczasowy tunel obok. :mrgreen: :mrgreen:

Swoją drogą świadczy to tylko, że projekt całej modernizacji jest zaprojektowany do du... - wystarczylo zacząć od zrobienia wiaduktu na Stwosza oraz na Warsztatowej. Ul. Stwosza mogły by jeździć samochody osobowe - a Warsztatową ciężarówki i autobusy - w końcu ma być powiększony. Spokojnie można by zamknąć Krakowską. Były by alternatywne i w miarę spokojne drogi objazdowe.
9000 ml A Rh-


hurricane
Rhetor
Posty: 2791
Rejestracja: 28-09-2009, 10:58

Post autor: hurricane »

Ravir pisze: Ul. Stwosza mogły by jeździć samochody osobowe
Jezdnią o szerokości 3,5 metra przy wiadukcie o długości około 200 metrów? I po tej pseudodrodze dochodzącej do ulicy Spytki i do ulicy Do Huty? Rzeczywiście piękny objazd z odcinkiem specjalnym i wahadełkiem świetlnym...

W ogóle ten kto w mieście przepuścił koncepcję wiaduktu w/c Wita Stwosza o tej szerokości powinien zostać natychmiast napiętnowany jako działający na szkodę miasta...
Zapraszam na Internetową Stację Meteo Tarnowiec - meteo.tarnowiec.prv.pl


Ravir
Rhetor
Posty: 1788
Rejestracja: 04-09-2009, 10:40
Lokalizacja: Mościce

Post autor: Ravir »

Hurricane - może nie napisałem precyzyjnie - plany z tego co pamiętam obejmowały kompletną przebudowę. Wraz z połączeniem z Tuchowską i "aktywizacją" części południowej "za" Dworcem. Oczywiście, że wiązało by się to z przebudową kompleksową - ale podobno są takie plany. Więc powinno się najpierw przebudować wiadukt na Stwosza - łącznie z przebudową ulic - a potem "blokować" Krakowską.

Obecnie - to ja doskonale wiem, że dojazdy do tego wiaduktu są idealne do przeprowadzenia odcinka specjalnego rajdu samochodów terenowych :mrgreen: - Ale po kompleksowej przebudowie i połączeniu z Tuchowską spokojnie można blokować. A ta droga odciążyła by też trochę dodatkowo Tuchowską/Konarskiego.
9000 ml A Rh-

ODPOWIEDZ