Wschodnia obwodnica Tarnowa

Coś budują? Coś wyburzają? Masz jakieś własne pomysły (nawet futurystyczne)? Tutaj jest miejsce dla ciebie
ODPOWIEDZ

Ravir
Rhetor
Posty: 1788
Rejestracja: 04-09-2009, 10:40
Lokalizacja: Mościce

Post autor: Ravir »

To opóźnienie wynika z pogody - ale i tak niektórzy napiszą, że to przez Ścigałę :mrgreen:

Pogoda dała w du... - i to STRASZNIE - ziemia po powodzi była w taki stanie, że znajomy, który buduje A4 powiedział, że przez 3 miesiące nie mogli robić nic na niektórych odcinkach, nawet gąsienicowe maszyny grzęzły. Jeśli zima będzie dobra - to znaczy przyjdzie późno i będzie krótka to nadrobią opóźnienia.
9000 ml A Rh-

Awatar użytkownika

Autor tematu
Versacz
Archont
Posty: 636
Rejestracja: 31-08-2009, 12:55

Post autor: Versacz »

To pod Tarnów - Dębica zaczęły się już wykopki??? Czy dopiero plany.

Awatar użytkownika

opornik
Rhetor
Posty: 9653
Rejestracja: 24-08-2009, 09:38
Lokalizacja: Krzyż

Post autor: opornik »

Kopią ostro np na Jastrząbce, widziałem przy okazji pobytu na cmentarzu.
ICE In Case of Emergency, w nagłym wypadku

Awatar użytkownika

Baxon
Thesmothetai
Posty: 1374
Rejestracja: 15-09-2009, 21:33
Kontakt:

Post autor: Baxon »

Poczekajmy, aż zrobią nasypy i powstaną konstrukcje obiektów inżynieryjnych, bo to są najbardziej czasochłonne zadania przy budowie autostrady. Wtedy będzie można ocenić, który odcinek ma opóźnienie. Może się wydarzyć sytuacja, jaka miała miejsce na odcinku Krzyżowa - Zgorzelec, gdzie przez ponad pół roku gotowa autostrada była zamknięta, już nie pamiętam z jakich powodów. Ale pół Polski się śmiało, że mamy najszerszą i najdłuższą ścieżkę rowerową na świecie.


Roberto
Archont
Posty: 787
Rejestracja: 15-09-2009, 17:42

Post autor: Roberto »

Baxon pisze:Może się wydarzyć sytuacja, jaka miała miejsce na odcinku Krzyżowa - Zgorzelec, gdzie przez ponad pół roku gotowa autostrada była zamknięta, już nie pamiętam z jakich powodów.
No właśnie szkoda, że nie pamiętasz bo były one dokładnie przeciwne niż omawiane w tym wątku :D Inwestor wyrobił się przed terminem określonym w umowie i chciał z tego powodu dodatkowej premii której nikomu nie paliło się zapłacić więc zwlekano z odbiorem inwestycji, aczkolwiek termin ten był drugim, po przedłużeniu przez gdakę.


CEO
Obywatel
Posty: 87
Rejestracja: 05-02-2010, 15:34

Post autor: CEO »

Wedlug umowy odcinek Tarnow-Debica ma zostac oddany w lipcu 2012, czyli po mistrzostwach Europy 2012.
Szarow Brzesko w grudniu 2011, Brzesko-Wierzchoslawice w lutym 2012
i Wierzchoslawice-Krzyz w styczniu 2012.
Jezeli sie nic niezmieni to jak widac przez pol roku faktycznie Jana Pawla moze byc zakorkowana.


Marcin Zaród
Rhetor
Posty: 1966
Rejestracja: 09-09-2009, 18:28

Post autor: Marcin Zaród »

Nie żebym był odkrywczy, ale czy w ramach środków na tą drogę przelotową nie można się było wystarać na zrobienie przejścia podziemnego pod AL. JP II? W jednym miejscu przejście podziemne, a przy drugich światłach kładka górą...

W cywilizowanych miastach typu Poznań czy Warszawa w przypadku gdy droga przelotowa przechodzi przez środek osiedla właśnie takie rozwiązania są preferowane (np. na Winogradach w Poznaniu koło akademika Akademii Rolniczej)


halford
Rhetor
Posty: 2093
Rejestracja: 21-10-2009, 15:44

Post autor: halford »

Nie żebym był odkrywczy, ale czy w ramach środków na tą drogę przelotową nie można się było wystarać na zrobienie przejścia podziemnego pod AL. JP II?
Ale czy tam jest na prawdę potrzebne przejście podziemne/nadziemne ? Samochody wyjeżdżające z osiedli i tak wstrzymują ruch na JP2 więc pieszy może przejść. Wydaje mi się, że tutaj największe problemy będą mieli kierowcy, a nie piesi.


JaroTar
Obywatel
Posty: 72
Rejestracja: 23-10-2010, 20:36
Lokalizacja: Tarnów, Jasna

Post autor: JaroTar »

halford pisze:Ale czy tam jest na prawdę potrzebne przejście podziemne/nadziemne ? Samochody wyjeżdżające z osiedli i tak wstrzymują ruch na JP2 więc pieszy może przejść. Wydaje mi się, że tutaj największe problemy będą mieli kierowcy, a nie piesi.
Tak.. ale tylko w dwóch miejscach.. JP II jest długie i szerokie a światła są tylko w dwóch miejscach... no doliczając skrzyżowanie ze Słoneczną to w trzech..

jest jeszcze prócz tego trzy nieciekawe przejścia, bardzo często używane.. (Simply - całe Zielone śmiga tam na zakupy, Westerplatte - cała wschodnia część osiedla śmiga na modły, Grosar - całe osiedle śmiga na spacerek, biegi, z pieskiem, rowerek w stronę "Lipia"..


Roberto
Archont
Posty: 787
Rejestracja: 15-09-2009, 17:42

Post autor: Roberto »

Przecież JPII będzie przelotówką jeszcze jakieś 3 lata, z czyjej kieszeni chcecie wydawać miliony na inwestycję przydatną przez jakiś rok, góra dwa...


JaroTar
Obywatel
Posty: 72
Rejestracja: 23-10-2010, 20:36
Lokalizacja: Tarnów, Jasna

Post autor: JaroTar »

no jak? :)

z tej samej kieszeni, która była opróżniana wcześniej na dużo mniej potrzebne rzeczy niż ta, o której dyskutujemy..


halford
Rhetor
Posty: 2093
Rejestracja: 21-10-2009, 15:44

Post autor: halford »

Ale dalej nie widzę sensu budowy tam przejścia, które musi być znacznie większe niż to na Mickiewicza co się wiąże z większymi kosztami. Poza tym wiąże się to z zamknięciem ulicy (lub jednego kierunku) a więc z korkami. Jak dla mnie inwestycje taka jest nie potrzebna i nigdy nie powstanie.


JaroTar
Obywatel
Posty: 72
Rejestracja: 23-10-2010, 20:36
Lokalizacja: Tarnów, Jasna

Post autor: JaroTar »

halford pisze:Ale dalej nie widzę sensu budowy tam przejścia, które musi być znacznie większe niż to na Mickiewicza co się wiąże z większymi kosztami. Poza tym wiąże się to z zamknięciem ulicy (lub jednego kierunku) a więc z korkami. Jak dla mnie inwestycje taka jest nie potrzebna i nigdy nie powstanie.
Szczerze mówiąc to w moim pierwszym poście nie chodziło mi tyle o inwestycje, co o odniesienie się do Twej wypowiedzi w sprawie pieszych.. pisałeś w skrócie, że zaszkodzi to zmotoryzowanym a piesi i tak dadzą radę, a wziąłeś chyba pod uwagę tylko dolną część JPII.

Reasumując, pewnie skończy się na światłach stopowanych na przycisk i tyle.


Ravir
Rhetor
Posty: 1788
Rejestracja: 04-09-2009, 10:40
Lokalizacja: Mościce

Post autor: Ravir »

Za 3 - 5 lat powstanie Wschodnia "obwodnica" - i Aleja JP2 wróci do normalnego obciążania.

Tymczasem budowa kładki NIE rozpocznie się przez dwa lata - a przejścia podziemnego przez co najmniej 3 lata. Pozwolenie, przetarg, przekłaqdki instalacji.

Generalnie szkoda kasy - przemęczymy się te 3 lata i będzie spokój.
9000 ml A Rh-

Awatar użytkownika

BIGer
Proedroj
Posty: 455
Rejestracja: 06-07-2010, 07:40
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: BIGer »

Ravir pisze:Za 3 - 5 lat powstanie Wschodnia "obwodnica" - i Aleja JP2 wróci do normalnego obciążania.

Tymczasem budowa kładki NIE rozpocznie się przez dwa lata - a przejścia podziemnego przez co najmniej 3 lata. Pozwolenie, przetarg, przekłaqdki instalacji.

Generalnie szkoda kasy - przemęczymy się te 3 lata i będzie spokój.
O ile powstanie w zakładanym terminie.
BIGer
"Wyzwolona energia atomu zmieniła wszystko z wyjątkiem naszego sposobu myślenia."
— Albert Einstein

ODPOWIEDZ