Wschodnia obwodnica Tarnowa

Coś budują? Coś wyburzają? Masz jakieś własne pomysły (nawet futurystyczne)? Tutaj jest miejsce dla ciebie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika

Beaver
Rhetor
Posty: 1579
Rejestracja: 31-08-2009, 15:46

Post autor: Beaver »

Jak powiedział RDN Małopolska minister infrastruktury - Cezary Grabarczyk, obecnie realizowane są pilniejsze inwestycje..
No kur... bo nie mieszka tu Pajac jeden z drugim. No to bede mial cisze, spokoj i latwy wyjazd z osiedla Zielonego :P
Różnica pomiędzy małym a dużym miastem polega na tym, że w dużym mieście można więcej zobaczyć, a w małym więcej usłyszeć. - Jean Cocteau


Boruta
Archont
Posty: 582
Rejestracja: 29-08-2009, 15:16
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Boruta »

Beaver pisze:No kur... bo nie mieszka tu Pajac jeden z drugim. No to bede mial cisze, spokoj i latwy wyjazd z osiedla Zielonego :P
Zawsze będziesz mógł wyjechać M. Dąbrowskiej. Ja mieszkam po drugiej stronie JP II i stąd nie ma innej możliwości wyjazdu jak przez aleje.

Awatar użytkownika

Beaver
Rhetor
Posty: 1579
Rejestracja: 31-08-2009, 15:46

Post autor: Beaver »

Boruta, Jadąc na północ raczej glupio robić takie kółko ;p
Różnica pomiędzy małym a dużym miastem polega na tym, że w dużym mieście można więcej zobaczyć, a w małym więcej usłyszeć. - Jean Cocteau


MTar
Proedroj
Posty: 416
Rejestracja: 25-02-2010, 22:36

Post autor: MTar »

Odświeżam temat bo według tej informacji z Maja tego roku decyzja o wyborze koncepcji powinna zostać podjęta a tu nic nie słychać o jakiś działaniach. Ma ktoś jakieś informacje na ten temat. http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/4 ... ,id,t.html


MTar
Proedroj
Posty: 416
Rejestracja: 25-02-2010, 22:36

Post autor: MTar »

I wybrano wariant niebieski.
http://www.krakow.gddkia.gov.pl/images/ ... acyjny.jpg

http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/4 ... ,id,t.html
Wschodnia obwodnica Tarnowa miała uchronić miasto przed samochodowym tranzytem zjeżdżającym z autostrady. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie, spośród trzech branych pod uwagę koncepcji przebiegu trasy, wybrała najmniej korzystną dla Tarnowa. Jeśli zdania nie zmieni, miasto musiałoby na swoją część inwestycji wydać ponad 100 milionów złotych.

Przymiarki do wytyczenia przebiegu obwodnicy trwają kilka lat. Nieco ponad rok temu z kilku wariantów przebiegu trasy wybrano trzy. Trafiły na deski projektantów z hiszpańskiej firmy AYESA.

Z wielomiesięcznym poślizgiem krakowski oddział GDDKiA wreszcie ogłosił, który z wariantów zakwalifikowany został do dalszych prac.

Dla Tarnowa Zespół Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych wskazał wariant trzeci. Według niego obwodnica przebiegać miałaby w rejonie ulic Orkana, H. Marusarz i Środkowej. - To nie jest dobra dla nas wiadomość - przyznaje Henryk Słomka-Narożański, wiceprezydent Tarnowa. - Ostateczne decyzje jednak jeszcze nie zapadły, a my będziemy walczyć o korzystne dla Tarnowa rozstrzygnięcia.

Miasto zamierza argumentami przekonać centralę GDDKiA do zmiany tej decyzji. Z trzech koncepcji Tarnów preferował wariant II przebiegu obwodnicy. Był on jedynym realnym do zrealizowania. W myśl obowiązujących przepisów samorząd Tarnowa musi pokryć koszty budowy obwodnicy na odcinku biegnącym w obrębie granic administracyjnych.

W przypadku wariantu II byłaby to kwota rzędu 70-80 mln zł. Gyby jednak wybór krakowskiego oddziału GDDKiA utrzymał się w centrali, Tarnów potrzebowałby na budowę obwodnicy 110-130 mln zł. - Prawo w tym zakresie powinno zostać zmienione - mówi wiceprezydent. Wczoraj władze miasta rozmawiały na ten temat z parlamentarzystami.
Już wiem dlaczego pani rzecznik unikała odpowiedzi. :cry:


Jakub Kwaśny
Rhetor
Posty: 3053
Rejestracja: 24-08-2009, 17:06
Lokalizacja: Tarnów - Lwowska
Kontakt:

Post autor: Jakub Kwaśny »

Czyżbym swoim pytaniem na ostatniej sesji Rady Miejskiej wywołał wilka z lasu? ...

Ech obiecanki platformy ...
http://www.kubakwasny.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
ponad > 22000 ml A Rh +, a TY?


hurricane
Rhetor
Posty: 2791
Rejestracja: 28-09-2009, 10:58

Post autor: hurricane »

Kuba, a co konkretnego obiecała Platforma? Oidp. obwodnicę, nie mówili nic chyba o wariancie...

Swoją drogą w samą obwodnicę też nie wierzę...


dafi33
Rhetor
Posty: 2913
Rejestracja: 07-12-2009, 08:03

Post autor: dafi33 »

Jeśli zwykły remont 200 metrów Narutowicza ciągnie się miesiącami to budowa takiej obwodnicy to kilkanaście lat realnie patrząc .... teraz będzie 17 narad ,19 spotkań ,23 obrady, 58 spotkań roboczych byle A4 i rondo na JP udało się zrobić to już będzie wyśmienicie .


Ravir
Rhetor
Posty: 1788
Rejestracja: 04-09-2009, 10:40
Lokalizacja: Mościce

Post autor: Ravir »

Pomijam - kwestie KASY :mrgreen: Wariant 2 jest lepszy pod innym zwględem - mógł by zaktywisować obszary po obu stronach Woli Rzędzińskiej - obecnie Wola to wąski pas zabudowy i szczere pola do okoła. Wariant 2 mógł by "otworzyć" ciekawe tereny i umożliwić rozwój.

Moim zdaniem Miasto powinno udać się na wojnę - NIE wydać zgody na budowę i jednoczęsnie ZABLOKOWAĆ ruch przez miasto (JP II na przykład) - normy hałasu, drgań i zanieczyszczeń są przekroczone. Wzorem paru miast zakazujemy nocnego ruchu ciężarówek i po sprawie. Z GDDKiA należy rozmawiać z pozycji SIŁY.
Jak przystawimy im "pistolet" do głowy to się zgodzą. Ale do tego trzeba mieć wolframowe Cohones
9000 ml A Rh-


suraiw
Thesmothetai
Posty: 1013
Rejestracja: 01-09-2009, 17:01
Lokalizacja: Tarnów-Mościce

Post autor: suraiw »

Jeżeli miasto by miało cokolwiek do powiedzenia w sprawie przebiegu tej obwodnicy, to dlaczego miałoby lobbować na rzecz miejscowości /w tym przypadku Woli Rzędzińskiej/, która broni się rękami i nogami, aby nie "wejść" w granice miasta?

Minus wariantu I, to jest fakt, że przebiega w granicach miasta i całość budowy musiałoby z finansować miasto. Najlepiej by było wymóc od GDDKiA pokrycia kosztów budowy w co najmniej 80%, a resztę aby dopłacono z budżetu miasta.

Są też plusy wariantu I.
Jest to w sumie dużo krótszy odcinek od pozostałych wariantów, a tym samym tańszy.
Drugim plusem wariantu drugiego, to jest to, że nie będzie kolidował ten przebieg z ewentualną budową tarnowskiego lądowiska /a w przyszłości może i lotniska/, które jest planowane w okolicach ul. Cmentarnej.

Zaznaczam, że są to moje indywidualne spostrzeżenia i nie muszą być zbieżne ze spostrzeżeniami innymi.
Ostatnio zmieniony 31-01-2012, 11:59 przez suraiw, łącznie zmieniany 1 raz.
Bądź tak mało konkretny, jak to tylko możliwe, dzięki temu nikogo nie urazisz.


MTar
Proedroj
Posty: 416
Rejestracja: 25-02-2010, 22:36

Post autor: MTar »

Ale wybrano wariant niebieski a nie zielony.


hurricane
Rhetor
Posty: 2791
Rejestracja: 28-09-2009, 10:58

Post autor: hurricane »

GDDKiA też oszczędza toteż było wiadomo, że wybiorą wariant dla siebie najlepszy i najtańszy. Poza tym nie bez znaczenia były szerokie konsultacje społeczne, które odbyły się na Woli Rzędzińskiej, gdzie mieszkańcy kategorycznie są przeciwni obwodnicy przez ich wieś wskazując właśnie na przebieg wzdłuż granicy miasta.


MTar
Proedroj
Posty: 416
Rejestracja: 25-02-2010, 22:36

Post autor: MTar »

Mówiąc szczerze wariant niebieski też jest dobry. Jedyną jego wadą są kwestie finansowe. A może spróbować powalczyć o jakieś subwencje z województwa lub budżetu państwa. Jeśli ten wariant jest rzeczywiście tańszy i łatwiej będzie pozyskać na niego tereny to może było by to łatwiejsze rozwiązanie.


Ricardo
Archont
Posty: 646
Rejestracja: 09-10-2009, 15:30
Lokalizacja: Tarnów - Piaskówka Płn.

Post autor: Ricardo »

Także uważam że wariant niebieski jest całkiem dobry, jeśli udałoby się wywalczyć żeby GDDKiA choć w części sfinansowała odcinek na terenie miasta (a chyba jest to możliwe) to uważam że wariant korzystny. Coprawda mniej terenów inwestycyjnych ale Wola sama nie chciała to mają, za to co już podkreślał przedmówca ten wariant nie koliduje z pasem startowym planowanego lotniska, a to chyba także było brane pod uwagę. Inna sprawa jak ma się lotnisko do wysypiska śmieci, bo podobno nie można budować takich obiektów w promieniu 3km od wysypiska, chyba że do czasu zakończenia realizacji wysypisko przy cmentarnej zostanie zamkniętei wytyczone nowe


Ravir
Rhetor
Posty: 1788
Rejestracja: 04-09-2009, 10:40
Lokalizacja: Mościce

Post autor: Ravir »

Prędzej czy później Wola Rzędzińska znajdzie się w granicach miasta - alternatywą jest zastój i pozostanie zabitą dechami wiochą obok zapyziałego miasteczka w jakie zmieni się Tarnów - jeśli nie będzie się rozwijał.

W3 - NIE jest zły - jest dobry - tyle, że W2 daje znacznie większe szanse rozwoju - zwłaszcza Woli Rzędzińskiej - dziwię się, że się bronią przed nim.

Ale jak nie chcą? Cóż Tarnów będzie miał obwodnicę w dobrym wariancie W3 - a Wola pozostanie dziurą - zamiast odblokować tereny między Wolą i Ładną będą tam dalej szczere pola.
9000 ml A Rh-

ODPOWIEDZ