Wschodnia obwodnica Tarnowa

Coś budują? Coś wyburzają? Masz jakieś własne pomysły (nawet futurystyczne)? Tutaj jest miejsce dla ciebie

Re: Wschodnia obwodnica Tarnowa

Postprzez rafalt » 02-11-2017, 15:38

Dodatkowe zjazdy.
Koszycka - To pewnie w perspektywie budowy zachodniej obwodnicy wewnątrz miasta Tarnowa. Co wtedy zrobicie jak zamkną wiadukt? Normalnie rozłoży ruch pomiędzy 2 ulice.

AL. Tarnowskich - Kto oglądał plany połączenia Tuchowskiej z Braci Saków pewnie zauważył że rondo miało o 1 zjazd za dużo. Kwestia czasu aż ujawni się nowe połączenie od ronda za torami (którego jeszcze nie ma) do obwodnicy.

Braci Saków na Skrzyszów - Właśnie o to chodzi aby nie kluczyć po tych wąskich ulicach, tylko mieć korpus po którym można jeździć. Proszę nie zapomnieć o przebudowie drogi z Karwodży do
Skrzyszowa. Nowa lepsza droga pewnie spowoduje że część osób jadących na A4 wybierze w Skrzyszowie na rondzie pod Mądlem w Lewo (też nie ma) A potem na obwodnicę do Lwowskiej. Patrzcie na aspekt przyszłej wschodniej obwodnicy i prawdopodobnie chwilowego wyłączenie węzła Lwowska z ruchu.

Takie mam wrażenie że ktoś ma jakiś plan tylko nigdy nie wiadomo czy wypali, a po paru latach przychodzi kto inny i dla niego inne plany są ważniejsze i potem zostaje jakiś strup bo nikt nie powie do końca co myśli.

Co do lewoskrętów na tuchowskiej. Powiem o wyjeździe w stronę miasta jadąc od Krakowa (na Tuchowskie oczywiście).
Z prawej wysuwa się auto z za wzniesienia na pierwsze spojrzenie często ciężko ocenić prędkość, chwila namysłu to całkowita strata możliwości wyjazdu (w nocy oczywiście jest jeszcze gorzej). I teraz będzie każdy miał swój pas czyli o grzecznościowym wypuszczeniu aut można będzie zapomnieć.
Wyjechanie na środkowy pas przy pędzących autach od Tuchowa, (w praktyce z kawałka dalej przy orlenie) może co 3 auto się odważy wykonać taki manewr.
Reasumując za mała widoczność aby tego typu skrzyżowanie miało tu racje bytu.
Chyba że prawy pas wywalić za jakąś barierkę ale jeszcze takiego rozwiązania nie widziałem.
rafalt
Obywatel
 
Posty: 81
Dołączył(a): 06-09-2014, 23:31

Re: Wschodnia obwodnica Tarnowa

Postprzez Goscinny » 02-11-2017, 16:27

Koszycka - jaka zachodnia obwodnica? Plany były, ale się dawno temu skończyły, bo wiązały się z przesunięciem ujęcia wody dla miasta. Nota bene - ta obwodnica miała być przedłużeniem obwodnicy południowej, a nie rozbudową Koszyckiej.
al. Tarnowskich - rondo ma 2 wolne zjazdy na planie tyle, że musieliby drogę wybudować przez lądowisko, bo wszędzie są już domki. Dodatkowo zlikwidowałoby to jedną z nielicznych spokojnych okolic na terenie miasta.
Skrzyszów - sami kiedyś nie chcieli :) a nie ma tam aż takiego ruchu tranzytowego.

W sumie to najsensowniejszym ruchem byłaby przebudowa zjazdu na Tuchowską (którego nie ma w planie pana radnego - łatwiej krzyczeć o zjazdach). Ronda lub pełna koniczynka.
Zastanawiam się dlaczego pomysłodawca nie poszedł na całość i nie zaproponował węzła "Rudy-Młyny" - tam w okolicy (głównie Przemysłowa) przecież jest sporo hurtowni i firm do których jeżdżą ciężkie pojazdy i to by było ułatwienie oraz likwidacja takiego ruchu przez miasto.
Avatar użytkownika
Goscinny
Rhetor
 
Posty: 9885
Dołączył(a): 03-03-2009, 12:21
Lokalizacja: Tarnów

Re: Wschodnia obwodnica Tarnowa

Postprzez zicc » 02-11-2017, 17:54

Teraz to może są fanaberie, ale patrzmy perspektywicznie a nie tylko na czubek obecnego nosa. Obecnie jest tak, że bardzo fajna obwodnica 2x2 z dopuszczalną prędkością 100km/h służy tylko tranzytowi a tarnowianie korzystają z niej sporadycznie. Przez brak perspektywicznego myślenia mamy za wąski wiadukt na Lwowskiej, brak poszerzenia Kwiatkowskiego przy remoncie, brak chodnika nad A4, trzeciego zjazdu na Polach Klikowskich, walenie kasy w światła i skrzyżowanie by za chwilę robić rondo tymczasowe itd. Pomyślmy czy takie dodatkowe zjazdy (a dlaczego także nie na Rudy Młyny i wyremontowaną Przemysłową o profilu 2x2 do Krakowskiej i parkingu Park and Ride) nie pomogą problemom komunikacyjnym Tarnowa za 2, 5 czy 25 lat? Nasi dziadkowie i ojcowie też pewnie pukali się w głowę a po co Słoneczna i Jana Pawła 2x2, a po co taka ogromna galeria Hypernova, a po co południowa obwodnica Tarnowa jak można za to zrobić .... (tu wpisz co chcesz), ci starsi pewnie pamiętają jak takie same głosy "a po co" były jak budowano pierwsze rondo w Tarnowie koło Statoila na Klikowskiej, czy kładziono asfalt na al.Piaskowej. Zamiast pytać a po co, patrzmy trochę w przyszłość...
Avatar użytkownika
zicc
Prytan
 
Posty: 168
Dołączył(a): 26-11-2009, 18:28

Re: Wschodnia obwodnica Tarnowa

Postprzez Roberto » 02-11-2017, 19:21

zicc napisał(a):Obecnie jest tak, że bardzo fajna obwodnica 2x2 z dopuszczalną prędkością 100km/h służy tylko tranzytowi

Od tego właśnie jest obwodnica.
Roberto
Archont
 
Posty: 787
Dołączył(a): 15-09-2009, 17:42

Re: Wschodnia obwodnica Tarnowa

Postprzez hurricane » 02-11-2017, 19:36

Goscinny napisał(a): nie poszedł na całość i nie zaproponował węzła "Rudy-Młyny"


Ty się nie śmiej, bo akurat taki węzeł byłby najbardziej pożądany. W Tarnowcu już przebąkują, że droga wojewódzka idąca przez środek miejscowości jest zbyt zapchana i niebezpieczna i czy nie powinno się pomyśleć o obejściu wzdłuż torów kolejowych (dzisiaj to odczuło samo miasto, bo przez roboty w Tarnowcu, o 15:50 korek z Tarnowca kończył się... na rondzie Narutowicza/Krakowska). Załóżmy Miasto Tarnów i Gmina Tarnów pukają do województwa z projektem wspólnym dowiązania nowego przebiegu DW977 do ulicy Przemysłowej/Warsztatowej i dalej przez SAG, Wyszyńskiego z obejściem Klikowej od Zachodu do nowego węzła na A4 przy Niedomickiej. Projekt idealny pod dotacje unijne, kosztowny bo pewnie ze 150-200 mln zł. kosztowałby na czysto. Miasto miałoby wewnętrzną obwodnicę północ-południe i dowiązanie do węzła Tarnów Mościce, odciążyłoby to Tuchowską i Narutowicza.

Z al. Tarnowskich - miałoby to sens tylko z rzeczoną nową drogą, ale ta droga będzie droższa niż sam węzeł. Skrzyszów - na pewno większy sens miałby węzeł typu "karo" na drodze powiatowej przedłużeniu Braci Saków niż na Skrzyszowskiej. Węzeł przy Koszyckiej pewnie byłby najtańszy, ale on miałby sens, gdyby zrealizowano wielkie rondo na skrzyżowaniu Koszycka/Krakowska/Czerwona, jeśli mieliby budować to najpierw Al. Tarnowskich z nową drogą potem Braci Saków w Skrzyszowie i na końcu Koszycką (bo obecne rozwiązania na chwilę obecną dają radę). Plus oczywiście węzeł Rudy Młyny.
hurricane
Rhetor
 
Posty: 2551
Dołączył(a): 28-09-2009, 10:58

Re: Wschodnia obwodnica Tarnowa

Postprzez Goscinny » 02-11-2017, 19:47

Ja się nie śmieję - najbardziej potrzebny węzeł był już poza zasięgiem pana radnego :) Bo ten węzeł wymaga wizji i odrobiny myślenia, co widać w postach powyżej.
Avatar użytkownika
Goscinny
Rhetor
 
Posty: 9885
Dołączył(a): 03-03-2009, 12:21
Lokalizacja: Tarnów

Re: Wschodnia obwodnica Tarnowa

Postprzez Aghar » 04-11-2017, 07:25

Miasto z dwa/trzy lata temu nawet myślało o trochę mniejszej obwodnicy (od Tuchowskiej przy Biedronce do Krakowskiej przy Warsztatowej), ale poległo na wstępie przy kosztach - wiadukt nad linią kolejową i przejście przez stare tereny przemysłowe z nienośnymi gruntami. Nic poza przymiarkami do dofinansowania nie wyszło.
Aghar
Prytan
 
Posty: 131
Dołączył(a): 17-03-2014, 08:40
Lokalizacja: Tarnów

Re: Wschodnia obwodnica Tarnowa

Postprzez tryhp3 » 13-11-2017, 11:52

Roberto napisał(a):
Roberto napisał(a):Przewidywane koszty tej obwodnicy są ogromne i niczym z punktu widzenia wydatków Tarnowa nieuzasadnione. Mieszkańcy wzdłuż JPII mogą się złościć ale cała wschodnia strona została dobudowana już po powstaniu JPII a sama aleja od początku przewidywana była pod połączenie z A4 więc co to za argument z 'tranzytem przez miasto'... Odpowiednio wyremontowany i zorganizowany ciąg JPII-Lwowska do granicy miasta to wszystko czego Tarnów potrzebuje i na co miasto stać, tymczasem Ciepiela i spółka powinni zewrzeć szyki wspólnie z samorządowcami z Pilzna i Jasła, którzy przepchnęli tamtejszy łącznik z A4 na listę życzeń dla woj.podkarpackiego, a modernizacja DK Pilzno-Jasło jest już w przetargu na projekt.

Roberto napisał(a):Tak, można ale A4 pokazała, że jesteśmy jedynie krakowskim Radomiem, więc wydatek rzędu 100-150 mln moim zdaniem nie zwróciłby się w jednym pokoleniu, tymczasem wspierając Pilzno/Jasło można JPII/Lwowską uwolnić po kosztach delegacji.

I jak się okazuje na wschód od Sodomy, Gomory i Ciepieli doskonale rozumieją to, co oczywiste:

http://www.gazetakrakowska.pl/wiadomosc ... ,12621656/


Z powstaniem węzła autostradowego w Pilźnie duże nadzieje wiążą również przeciwnicy budowy wschodniej obwodnicy Tarnowa. Przekonują, że gdyby nowy zjazd wraz z łącznikiem powstał kilkanaście kilometrów dalej, to budowa wschodniego obejścia miasta przez Wolę Rzędzińską byłaby zbyteczna, a tym samym państwo oszczędziłoby na tym ponad 200 mln zł.

Koszt obwodnicy szacuję się na około 200 mln, więc skąd oszczędność ponad 200 mln zł? Poza tym łącznik w Pilźnie miałby ponad 10 km i byłbym niemal dwa razy dłuższy nić planowa obwodnica. Zresztą nie byłby to łącznik w Pilźnie tylko w centrum sąsiedniej gminy.

Poza tym, parę dni po artykule w GK, poseł z komisji infrastruktury stwierdził, że lepiej wybudować obwodnice Tarnowa niż łącznik w Pilźnie...
https://www.youtube.com/watch?v=H9yqiPwnBV4
tryhp3
Obywatel
 
Posty: 22
Dołączył(a): 19-01-2017, 22:38

Re: Wschodnia obwodnica Tarnowa

Postprzez rafalt » 24-10-2019, 19:37

rafalt
Obywatel
 
Posty: 81
Dołączył(a): 06-09-2014, 23:31

Poprzednia strona

Powrót do Inwestycje lokalne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość