Lotnisko w Tarnowie

Coś budują? Coś wyburzają? Masz jakieś własne pomysły (nawet futurystyczne)? Tutaj jest miejsce dla ciebie
ODPOWIEDZ

dzik
Archont
Posty: 561
Rejestracja: 29-12-2010, 18:19
Lokalizacja: świat

Post autor: dzik »

ad2222 pisze:
kiciek pisze:drogi ekspresowej S73 Tarnów Kielce
Poszedłbym dalej, Kielce-Konieczna, lub Kielce-Barwinek.
B.proszę o nie uprawianie demagogii i stawianie sprawy w taki sposób,że oto jakoby domagamy się[My,zwolennicy takiej inw. w mieście]aby miasto wybudowało nam od podstaw lotnisko.Oczekujemy tylko pomocy, konkretnych dzialań tj. [tak jak wyżej zauważył kolega"notowany] - stworzenia odpowiedzialnej za taką inwestycję spółki lotniskowej, z udziałem miasta lub bez,-ale najlepiej publiczno-prywatnej. Wsparciem dla inwestycji mogły by być środki z UE.B.dobrym wzorem do naśladowania [w pozyskiwaniu inwestorów jak i środków unijnych tego typu inwestycji] mógł by tu być Rzeszów. Za portalem int.-Port lotniczy Rzeszów,2010.09.[Chodzi rozbudowę lotniska] " Projekt realizowany miał być już wiele lat temu, ale dopiero spółka lotniskowa, o której utworzenie politycy i samorządowcy z Podkarpacia starali się także przez długi czas, doprowadziła przedsięwzięcie do finalnego stadium. Spółka za jeden z najważniejszych priorytetów postawiła sobie realizację tego projektu, a nie było to łatwe, ponieważ dokumentację inwestycji należało zmienić pod kątem zmienionych w międzyczasie przepisów, m.in. tzw. ustawy środowiskowej. Dzisiaj możemy powiedzieć, że po roku od momentu objęcia zarządzania Portem przez spółkę mamy realny i wymierny efekt tej pracy i przystępujemy do realizacji jednego z najważniejszych zadań firmy. - To dla nas szczęśliwy dzień i chcielibyśmy się ze wszystkimi mieszkańcami Podkarpacia tą radością podzielić - powiedział szef spółki lotniskowej Stanisław Nowak. " I dalej-" Gmach terminala będzie jednym z najnowocześniejszych w Polsce. - Chcemy go wyposażyć w najnowsze i najbardziej efektywne rozwiązania technologiczne, aby zapewnić maksimum komfortu i bezpieczeństwa dla stale rosnącej liczby naszych pasażerów - podkreśla Stanisław Nowak. Gmach terminala będzie kosztować 78,5 miliona złotych netto, a 50 proc. dofinansowania będzie pochodzić z programu Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ). Kolejne 22 miliony złotych wydane zostaną na wyposażenie terminala w niezbędny sprzęt i urządzenia. 76 proc. tej kwoty spółka pozyska z Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO).

Oprócz tej „sztandarowej" inwestycji spółka jest w trakcie realizacji innych ważnych projektów inwestycyjnych: budowana jest nowa płyta postojowa, rozbudowywana strażnica Lotniskowej Straży Pożarnej, budowany system zaopatrzenia w wodę do celów ratowniczych, realizowane są też zakupy nowoczesnego sprzętu oraz inwestycje w bezpieczeństwo lotniska. Jasionka na najbliższe miesiące, co już zresztą widać, stanie się wielkim placem budowy. Suma ww. pozostałych inwestycji to ok. 36 milionów złotych netto. Dofinansowanie unijne w przypadku LSP i instalacji wodnej to 85 proc. (RPO), a w przypadku płyty 50 proc. (POIiŚ). Kilkanaście milionów przeznaczone jest natomiast na zakupy sprzętu lotniskowego (m.in. highloader, schody, pojazdy, etc.), dofinansowanie z RPO w wysokości 85 proc. ".

Awatar użytkownika

karamba
Archont
Posty: 680
Rejestracja: 13-11-2009, 19:49
Lokalizacja: os. Zielone
Kontakt:

Post autor: karamba »

Moja firma współpracuje z pewną firmą z Nowych Skalmierzyc (koło Kalisza). Jak mają nas odwiedzić to czarterują sobie samolot i lądują w Mielcu :-/
Czy istnienie takiego lotniska jak w Mielcu ( www.mieleclotnisko.eu ) w Tarnowie nie ma sensu?


Ricardo
Archont
Posty: 646
Rejestracja: 09-10-2009, 15:30
Lokalizacja: Tarnów - Piaskówka Płn.

Post autor: Ricardo »

Pewnie że ma sens... choć to nawet nie musi być jak w Mielcu, wystarczy coś jak w Łososinie + betonowy Pas o odpowiedniej długości


notowany
Prytan
Posty: 112
Rejestracja: 05-10-2010, 11:11
Lokalizacja: Tarnów

strategia rozwoju transportu lotniczego

Post autor: notowany »

A najciekawsze jest to że większość naszych obserwacji została już dawno zawarta w dokumencie pt. Strategia rozwoju transportu lotniczego województwa małopolskiego 2008-2030.
Dokument ten opracowany jest obiektywnie przez fachowców zewnętrznych i nie związanych kompletnie z tutejszym środowiskiem.
Wszystkie za i przeciw zostały tam rzeczowo przeanalizowane jak i ujęte w liczbach i jednoznacznie wychodzi na to że Tarnów predysponuje w zaraz po Balicach do lokalizacji lotniska.
Polecam lekturę!
link do strategii


Ricardo
Archont
Posty: 646
Rejestracja: 09-10-2009, 15:30
Lokalizacja: Tarnów - Piaskówka Płn.

Post autor: Ricardo »

Te analizy pokazują to co już dawno wiedzą w Mielcu, że wbrew pozorom istnieje potrzeba trzeciego lotniska w pasie między Krakowem a Rzeszowem.

Dlatego warto się spiąć i zabrać do roboty, warianty widzę 3.

1. Całkowicie własne lotnisko

2. Mielec (mankamentem beznadziejny dojazd mimo małej odległości)

3. Łososina Dolna (tylko w opcji dla STOL, położenie dobre mniej więcej w połowie drogi między Tarnowem a Nowym Sączem, odległość z Tarnowa mniejsza niż 40 km mankamentem brak możliwości rozbudowy, i nieco inne plany lotniskowe Nowego Sącza)


dzik
Archont
Posty: 561
Rejestracja: 29-12-2010, 18:19
Lokalizacja: świat

Post autor: dzik »

Ricardo pisze:
Mielec (mankamentem beznadziejny dojazd mimo małej odległości)
Przecież tam też niedługo ma przebiegać odcinek budowanej już autostrady A4 kier.Dębica/Rzeszów z odgałęzieniem na Mielec,a więc dojazd teoretycznie się poprawi. ;)


dafi33
Rhetor
Posty: 2913
Rejestracja: 07-12-2009, 08:03

Post autor: dafi33 »

Podpisałem może admin wydzieli i przyklei temat bo inicjatywa bardzo dobra . :!:

Awatar użytkownika

ad2222
Rhetor
Posty: 7657
Rejestracja: 03-03-2009, 10:51
Lokalizacja: Tarnów, Zabłocie

Post autor: ad2222 »

dafi33 pisze:Podpisałem może admin wydzieli i przyklei temat bo inicjatywa bardzo dobra . :!:
Dafi, Twoje prośby zostały wysłuchane ;)
"Wolę być głupim z nadzieją, niż bez nadziei - niemądrym" Edward 'Dudek' Dziewoński


trix
Rhetor
Posty: 5081
Rejestracja: 02-09-2009, 19:17

Post autor: trix »

dzik pisze:Przecież tam też niedługo ma przebiegać odcinek budowanej już autostrady A4 kier.Dębica/Rzeszów z odgałęzieniem na Mielec,a więc dojazd teoretycznie się poprawi.
Nie znam planów modernizacji drogi do Mielca, a jest ona w stanie nie wskazującym na szybkie poruszenie się po niej.
Budowa małego lotniska taki kawał od naszego miasta, nie ma sensu.
Szmaciak chce władzy nie dla śmichu, lecz dla bogactwa, dla przepychu, chce mieć tytuły, forsę, włości i w nosie przyszłość ma ludzkościĄ - Tow Szmaciak.


dzik
Archont
Posty: 561
Rejestracja: 29-12-2010, 18:19
Lokalizacja: świat

Post autor: dzik »

trix pisze:
dzik pisze:Przecież tam też niedługo ma przebiegać odcinek budowanej już autostrady A4 kier.Dębica/Rzeszów z odgałęzieniem na Mielec,a więc dojazd teoretycznie się poprawi.
Nie znam planów modernizacji drogi do Mielca, a jest ona w stanie nie wskazującym na szybkie poruszenie się po niej.
Budowa małego lotniska taki kawał od naszego miasta, nie ma sensu.
Potraktujmy to tylko i wyłącznie jako alternatywa ;)Oczywiście-najlepiej własne lotnisko. Co do remontów na tym odcinku,to http://korso.ptc.pl/articles.php?id=4797 .Trochę im się chyba terminy pozmieniały :-|


kilof
Obywatel
Posty: 26
Rejestracja: 19-01-2010, 00:05

Post autor: kilof »

A co myślicie o lotnisku, które nastawione jest głównie na ruch cargo? Taki port cargo dla polski południowo-wschodniej? No i trasa pasażerska do Warszawy.


fiber
Obywatel
Posty: 80
Rejestracja: 10-10-2009, 02:36

Post autor: fiber »

kilof pisze:A co myślicie o lotnisku, które nastawione jest głównie na ruch cargo? Taki port cargo dla polski południowo-wschodniej? No i trasa pasażerska do Warszawy.
Wszystko zostało napisane w analizie. Nic dodać nic ująć. http://www.malopolskie.pl/Pliki/2008/St ... iczego.pdf

Koszt budowy lotniska (wraz z wykupem gruntów): 130mln zł.

Dla porównania: zakup kilku jednostek dla przewozów regionalnych: 91mln zł
http://www.rdn.pl/info_tarnow/index.php ... 2011015392

Za rok pewnie będą stały nieużywane na bocznicach, ze śpiącymi menelami w środku.


fiber
Obywatel
Posty: 80
Rejestracja: 10-10-2009, 02:36

Post autor: fiber »

http://www.intermaks.pl/index.html?grp= ... 9&strona=0

Centrum Administracyjne za ponad 100mln zł. Czyli tyle co lotnisko klasy 3C (zgodne z pierwszym etapem strategi).
* Lotnisko klasy 3C pozwala na przyjmowanie np. B737, czyli nadaje się do obsługi połączeń cargo i pasażerskich na obszarze Europy.

Pytania:
Która z inwestycji (jeśli Centrum Administracyjne można w ogóle nazwać inwestycją) jest bardziej uzasadniona ekonomicznie (czytaj: ma szansę się zwrócić)?
Która z inwestycji spowoduje wzrost dochodów budżetu, a która wręcz przeciwnie?
Która z inwestycji wpłynie bardziej pozytywnie na rozwój miasta?
Która z inwestycji podniesie poziom życia mieszkańców?

Awatar użytkownika

TomekMKM
Rhetor
Posty: 2340
Rejestracja: 18-11-2010, 00:24
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: TomekMKM »

Odpowiedź: Ponadregionalne Centrum Sportu i Rekreacji :) Ale oprócz tego lotnisko faktycznie by się nam przydało... :) Tak w sumie, to ogolnie wszystkie inwestycje poprawiły by komfort życia mieszkańców i przyczyniły się do wzrostu popularności miasta :)


dafi33
Rhetor
Posty: 2913
Rejestracja: 07-12-2009, 08:03

Post autor: dafi33 »

fiber pisze:Która z inwestycji wpłynie bardziej pozytywnie na rozwój miasta?
żadna bo ani jedna ani druga nie zostaną zrealizowane .... niestety :(

ODPOWIEDZ