Remont dworca PKP

Coś budują? Coś wyburzają? Masz jakieś własne pomysły (nawet futurystyczne)? Tutaj jest miejsce dla ciebie
ODPOWIEDZ

Cubaza
Rhetor
Posty: 3793
Rejestracja: 06-10-2009, 19:27

Post autor: Cubaza »

O wymianę okien to on dalej się strzela :/ Nie można w ścisłym centrum wymienić okien na plastikowe. Trzeba wymienić na drewniane ;/
Goscinny o jaką knajpę Ci chodzi, w którym mniej więcej miejscu?? I gdzie na Wekslarskiej było zrzeszenie właścicieli nieruchomości?

Awatar użytkownika

Goscinny
Rhetor
Posty: 11060
Rejestracja: 03-03-2009, 12:21
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Goscinny »

Wekslarska 6. Jakby to wytłumaczyć. Idąc od Lwowskiej mijasz (po prawej) kiosk, potem jest zakręt, brama i sklep z ciuchami (chyba), a potem jest ta knajpa.


hurricane
Rhetor
Posty: 2791
Rejestracja: 28-09-2009, 10:58

Post autor: hurricane »

W Budżecie Państwa 2010 zabezpieczono śrdoki na dokończenie remontu tarnowskiego dworca, przetarg na II etap robót jest na etapie rozstrzygania to dobra wiadomość...

Gorsza wiadomość, w roku 2010 żadnych państwowych środków nawet na rozpoczęcie procesu inwestycyjnego w zakresie modernizacji linii kolejowej 91 na odcinku Kraków - Tarnów - Rzeszów... za to remontowane będą odcinki Rzeszów - Jarosław, Rzeszów - Kolbuszowa - Ocice i w ograniczonym zakresie Ocice - Skarżysko Kamienna... czyli wychodzi na to, że za parę lat wszystkie pociągi z Podkarpacia na Warszawę i północ Polski będą mogły jeździć z pominięciem Tarnowa i Krakowa...


trix
Rhetor
Posty: 5081
Rejestracja: 02-09-2009, 19:17

Post autor: trix »

No dokładnie, z rzeszowa ma byc modernizowana linia kolejowa do tarnobrzega. Na szczęscie jeszcze sa połączenia wschód zachód.
Co do remontu dworca, to mam nadziej ze zrobią go tak ładnym jak był kiedyś, bez żadnych niepotrzebnych kombinacji.
Szmaciak chce władzy nie dla śmichu, lecz dla bogactwa, dla przepychu, chce mieć tytuły, forsę, włości i w nosie przyszłość ma ludzkościĄ - Tow Szmaciak.

Awatar użytkownika

Goscinny
Rhetor
Posty: 11060
Rejestracja: 03-03-2009, 12:21
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Goscinny »

Z drugiej strony - jakbym mieszkał na Podkarpaciu i do Warszawy miałbym jechać: Rzeszów - Tarnów - Kraków - Warszawa, to bym się cieszył, że mogę pojechać krótszą trasą.


trix
Rhetor
Posty: 5081
Rejestracja: 02-09-2009, 19:17

Post autor: trix »

Oczywiście, to normalne, jednak kazdy patrzy ze swojej strony. Warszawiacy też cieszyliby się gdyby mogli do krynicy jechać przez Tarnów a nie kraków.
Szmaciak chce władzy nie dla śmichu, lecz dla bogactwa, dla przepychu, chce mieć tytuły, forsę, włości i w nosie przyszłość ma ludzkościĄ - Tow Szmaciak.


hurricane
Rhetor
Posty: 2791
Rejestracja: 28-09-2009, 10:58

Post autor: hurricane »

trix pisze:Oczywiście, to normalne, jednak kazdy patrzy ze swojej strony. Warszawiacy też cieszyliby się gdyby mogli do krynicy jechać przez Tarnów a nie kraków.
Tak się składa, że pociągiem jadą przez jedno i drugie :mrgreen:

Ale na poważnie należy naciskać w sprawie jak najszybszej modernizacji linii kolejowej z Krakowa do Rzeszowa. Przypomnę, że od 13 grudnia prędkość szlakowa na większości wyżej wymienionej linii spada ze 120 do 100 km/h na skutek wchodzenia drewnianych smołowanych podkładów w fazę obumierania, co wpłynie na czas przejazdu do Krakowa zwłaszcza pociągami pospiesznymi...

Awatar użytkownika

Versacz
Archont
Posty: 636
Rejestracja: 31-08-2009, 12:55

Post autor: Versacz »

Ja jestem ciekaw tej przebudowy torów koło przejazdu kolejowego koło mleczarni.


faleQ
Archont
Posty: 745
Rejestracja: 12-10-2009, 08:24
Lokalizacja: KT str
Kontakt:

Post autor: faleQ »

hurricane pisze:
Ale na poważnie należy naciskać w sprawie jak najszybszej modernizacji linii kolejowej z Krakowa do Rzeszowa. Przypomnę, że od 13 grudnia prędkość szlakowa na większości wyżej wymienionej linii spada ze 120 do 100 km/h na skutek wchodzenia drewnianych smołowanych podkładów w fazę obumierania, co wpłynie na czas przejazdu do Krakowa zwłaszcza pociągami pospiesznymi...
Z tego co się orientuję, to ograniczenie ma być wprowadzone tylko na jednym torze, ale nie wiem w którą stronę.


hurricane
Rhetor
Posty: 2791
Rejestracja: 28-09-2009, 10:58

Post autor: hurricane »

Tak, zgadza się... ograniczenia w mniejszym stopniu dotkną toru nr 2. Tor nr 1 (z Krakowa) będzie miał ograniczoną szlakową praktycznie na całej długości, tor nr 2 (do Krakowa) będzie miał ograniczoną prędkość gdzieś na 40% procentach trasy.


Bilu
Obywatel
Posty: 9
Rejestracja: 30-09-2009, 10:16

Post autor: Bilu »

za onetem : http://biznes.onet.pl/polskie-dworce-zm ... news-detal


może wreszcie uda się zakończyć remont


Keleos
Rhetor
Posty: 4114
Rejestracja: 24-10-2009, 13:57

Post autor: Keleos »

komentarz pod artykułem:
Najpiękniejszy dworzec w Polsce.Super zrobili klima ławeczki internet darmowy .Restauracja jak w Hotelu pięciogwiazdkowym .Po prostu cudo teraz ze spokojem można czekać na spóźnione pociągi ;pp
; )


hurricane
Rhetor
Posty: 2791
Rejestracja: 28-09-2009, 10:58

Post autor: hurricane »

Przecież wykonawca II etapu modernizacji już jest na placu budowy na dworcu w Tarnowie, wykonawcą jest Chemobudowa Kraków. ;-D

Awatar użytkownika

gushman
Rhetor
Posty: 3355
Rejestracja: 14-10-2009, 20:59

Post autor: gushman »

Ma ktoś jakieś zdjęcia? Bo tak czytam opinie i własnym oczom nie wierzę. Aż tak się tam pozmieniało? Z półtora miesiąca temu ledwo przebiegłem przez główny hol i nie zauważyłem nic takiego szczególnego czy nowego.
900 ml, grupy krwi nie pamiętam

Cały Tarnów na Facebooku


Eredhel
Archont
Posty: 548
Rejestracja: 15-09-2009, 20:50
Lokalizacja: z urodzenia Tarnowianin

Post autor: Eredhel »

[center]"We're the lucky ones. Don't forget that"
[/center]

ODPOWIEDZ