Autostrada A4

Coś budują? Coś wyburzają? Masz jakieś własne pomysły (nawet futurystyczne)? Tutaj jest miejsce dla ciebie

Kulfon
Rhetor
Posty: 2185
Rejestracja: 14-11-2012, 08:37

Post autor: Kulfon »

Rondo rozwiązałoby problem.
''Bliższy Bogu jest niewierzący stosujący w życiu siedem przykazań, niż katolik, który wypełnia tylko trzy pierwsze''

Awatar użytkownika

ozi26
Thesmothetai
Posty: 1182
Rejestracja: 04-07-2010, 14:29
Lokalizacja: TARNOW-ŁÓDŹ

Post autor: ozi26 »

Kulfon pisze:Rondo rozwiązałoby problem.
Tak chyba toronto :)
https://www.youtube.com/watch?v=3WMcBC4 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;


Kulfon
Rhetor
Posty: 2185
Rejestracja: 14-11-2012, 08:37

Post autor: Kulfon »

ozi jakoś w Dębicy jak jadę nigdy nie stoję w korkach a na obwodnicy są dwa ronda.... więc ?
Zawsze przejazd jest płynny bo ruch głównie idzie w dwóch kierunkach Wschód-Zachód i nie ma żadnych świateł więc nie wiem czemu miała twoja durna uwaga służyć?
''Bliższy Bogu jest niewierzący stosujący w życiu siedem przykazań, niż katolik, który wypełnia tylko trzy pierwsze''

Awatar użytkownika

ozi26
Thesmothetai
Posty: 1182
Rejestracja: 04-07-2010, 14:29
Lokalizacja: TARNOW-ŁÓDŹ

Post autor: ozi26 »

Kulfon pisze:ozi jakoś w Dębicy jak jadę nigdy nie stoję w korkach a na obwodnicy są dwa ronda.... więc ?
Zawsze przejazd jest płynny bo ruch głównie idzie w dwóch kierunkach Wschód-Zachód i nie ma żadnych świateł więc nie wiem czemu miała twoja durna uwaga służyć?
Moja durna uwaga służyła temu, że jak byś śledził wątek o A4 to stronę wcześniej zamieściłem info, że A4 do Dębicy będzie gotowa może nawet w te wakacje. Ostateczny termin oddania to chyba listopad. Więc budowa ronda nie ma tam żadnego uzasadnienie prócz wydania grubej kasy.
https://www.youtube.com/watch?v=3WMcBC4 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika

^cypis^
Proedroj
Posty: 316
Rejestracja: 27-12-2010, 22:28
Lokalizacja: KO00MA
Kontakt:

Post autor: ^cypis^ »

Rondo jest połowicznym IMO rozwiązaniem. I to nie światła stanowią problem tylko kierowcy, którzy ruszają na zielonym jakby nie mogli - trzeba najpierw wypatrzeć to światło, potem poinformować mózg, że już zielone; ten z kolei zanim poinformuje resztę członków związanych z prowadzeniem pojazdu, że już czas, mija wieczność.
Widać to doskonale na skręcie w lewo z Lwowskiej w stronę Mostowej. Krótkie światło i jak się trafi jakaś sierota to przejeżdżają dwa auta. Jak ruszają płynnie to jest i 6 lub więcej.
Niestety brakuje dynamiki jazdy. To moje zdanie, nie każdy musi się z nim zgadzać.

^
Kluczem do sukcesu w zawodach fonicznych jest klucz sztorcowy.
Bo łączność musi być pewna!


toomas
Archont
Posty: 603
Rejestracja: 20-09-2009, 18:27
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: toomas »

^cypis^ pisze:Rondo jest połowicznym IMO rozwiązaniem. I to nie światła stanowią problem tylko kierowcy, którzy ruszają na zielonym jakby nie mogli - trzeba najpierw wypatrzeć to światło, potem poinformować mózg, że już zielone; ten z kolei zanim poinformuje resztę członków związanych z prowadzeniem pojazdu, że już czas, mija wieczność.
Widać to doskonale na skręcie w lewo z Lwowskiej w stronę Mostowej. Krótkie światło i jak się trafi jakaś sierota to przejeżdżają dwa auta. Jak ruszają płynnie to jest i 6 lub więcej.
Niestety brakuje dynamiki jazdy. To moje zdanie, nie każdy musi się z nim zgadzać.

^
w 100% się zgadzam. Ruszanie na skrzyżowaniach jest chyba jakąś strasznie trudną rzeczą. Najpierw ludzie ruszają jak ślimaki a potem muszą na żółtym i czerwonym wjeżdżać.

Awatar użytkownika

opornik
Rhetor
Posty: 9660
Rejestracja: 24-08-2009, 09:38
Lokalizacja: Krzyż

Post autor: opornik »

^cypis^ pisze:Niestety brakuje dynamiki jazdy. To moje zdanie, nie każdy musi się z nim zgadzać.
Ja się zgadzam i nerw mnie ponosi jak widzę np w drugim samochodzie kierowcę szukającego lewarka gdy zielone się świeci. Często jadę z Sitki w lewo w MB Fatimskiej. Ja jestem już za przejściem i widzę dopiero w lusterku wyłaniający się zderzak samochodu który stał za mną. Dotyczy przypadku kiedy jestem pierwszy.
ICE In Case of Emergency, w nagłym wypadku


suraiw
Thesmothetai
Posty: 1013
Rejestracja: 01-09-2009, 17:01
Lokalizacja: Tarnów-Mościce

Post autor: suraiw »

Jednym słowem, dynamika jazdy dość dużej części tarnowskich kierowców woła o pomstę do nieba.
Taka jazda w dużej mierze generuje korki, że o negatywnym oddziaływaniu na innych kierowców jeżdżących poprawnie nie wspomnę.
Bądź tak mało konkretny, jak to tylko możliwe, dzięki temu nikogo nie urazisz.

Awatar użytkownika

^cypis^
Proedroj
Posty: 316
Rejestracja: 27-12-2010, 22:28
Lokalizacja: KO00MA
Kontakt:

Post autor: ^cypis^ »

Nie przesadzajmy, powodowanie, że rzucam paniami lekkich obyczajów na lewo i prawo w takich sytuacjach to nie negatywne oddziaływanie ;) Ja tak po prostu lubię ;)

^
Kluczem do sukcesu w zawodach fonicznych jest klucz sztorcowy.
Bo łączność musi być pewna!


Kulfon
Rhetor
Posty: 2185
Rejestracja: 14-11-2012, 08:37

Post autor: Kulfon »

Racja zbyt dyplomatycznie to napisałem powinno być : stulasz głupoty.
ad2222 pisze: Reszty nie chce mi się nawet komentować.
Co chcesz komentować ?... kulturę jazdy w Polsce?.... rozwiazania komunikacyjne? ....stan dróg?
Możemy zestawić ''zwyczaje'' naszych kierowców z kierowcami zachodu skoro negujesz zachodnie rozwiazania.


Pisze ze rondo rozwiazałoby tam problem z korkami tak jak jest obecnie w Dębicy (gdzie nota bene jest więcej rond niż w Tarnowie i doskonale sie sprawdzają) na to ''ekspert'' stwierdza że to wywalanie kasy w błoto .... jasne lepiej niech będą światła. :lol:
''Bliższy Bogu jest niewierzący stosujący w życiu siedem przykazań, niż katolik, który wypełnia tylko trzy pierwsze''

Awatar użytkownika

ozi26
Thesmothetai
Posty: 1182
Rejestracja: 04-07-2010, 14:29
Lokalizacja: TARNOW-ŁÓDŹ

Post autor: ozi26 »

Kulfon, ale przecież jak otworzą A4 to światła w Ładnej przyjmą tylko ruch lokalny plus z/do Kielc w kierunku Pilzna. Innych tam nie będzie. Więc budowanie ronda w tym miejscu mija się z celem. Nie ma tu porównania z obwodnicą Dębicy bo ta była zrobiona za nim jeszcze A4 na Tarnów została oddana ( może się mylę ?? ). Jak maja budować jakiś rondelek to lepiej niech będzie tak jak jest.
https://www.youtube.com/watch?v=3WMcBC4 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika

Autor tematu
ad2222
Rhetor
Posty: 7663
Rejestracja: 03-03-2009, 10:51
Lokalizacja: Tarnów, Zabłocie

Post autor: ad2222 »

Kulfon, nie neguję zachodnich rozwiązań - tylko wydaje mi się, że chcesz na siłę udowodnić jakąś swoją tezę, inną niż moja. Ty masz swoje doświadczenia, ja swoje, może nie przekonuj mnie, że widziałem coś, czego nie widziałem. Byliśmy po prostu w innych miejscach w innym czasie, postaraj się to zrozumieć. Twierdziłem tylko, że dobre zachodnie wzorce nie zawsze działają, co widziałem na własne oczy.
"Wolę być głupim z nadzieją, niż bez nadziei - niemądrym" Edward 'Dudek' Dziewoński

Awatar użytkownika

Jela
Thesmothetai
Posty: 1283
Rejestracja: 17-09-2009, 10:06
Lokalizacja: ze wsi

Post autor: Jela »

Zawsze twierdziłem, że tutejsi kierowcy są najgorsi. To się nie zmieniło. Potrafiłem jechać dobrze ponad 200 na niemieckich autostradach i żyję. Zmiana kierowcy, stan, silnika temperatura opon itd. Natomiast tam gdzie było niebezpiecznie czyli małe wioski jechałem zgodnie z tym co na znakach.
Reasumując cała ta dyskusja nie ma sensu. Kultury ogólnie pojętej nic nie zastąpi, Słoma zawsze z butów wystaje niezależnie od ilości rond. Tym niemniej pozdrawiam słomę.
Zając najlepszy jest w śmietanie.

Awatar użytkownika

ozi26
Thesmothetai
Posty: 1182
Rejestracja: 04-07-2010, 14:29
Lokalizacja: TARNOW-ŁÓDŹ

Post autor: ozi26 »

Tak dla przypomnienia tematu.
Kolejne 35 km A4 między Tarnowem a Dębicą już na jesieni

- Krakowski oddział GDDKiA planuje, że w październiku tego roku zostanie udostępniony do ruchu prawie 35-km odcinek autostrady A4 od węzła Krzyż k. Tarnowa (Małopolska) do węzła Dębica Pustynia (Podkarpackie). To przedostatni budowany fragment polskiej części A4.

Jak poinformowała we wtorek rzeczniczka krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) Iwona Mikrut, odcinek ten będzie przejezdny, ale wciąż będą trwały tam prace budowlane. W związku z tym ruch na części trasy poprowadzony zostanie jedną nitką w obie strony przy ograniczeniu prędkości.

Chodzi przede wszystkim o rejon budowanej estakady nad rzeką Wisłoką o długości około 1300 m. Inwestycja ta z powodu błędów popełnionych przez poprzedniego wykonawcę notuje największe opóźnienia.

Według drogowców cały kontrakt na odcinek między Tarnowem a Dębicą jest wykonany w około 75 proc.

Kontynuacja budowy prawie 35-km odcinka autostrady A4 na granicy województw małopolskiego i podkarpackiego trwa od maja zeszłego roku. W przetargu na wykonawcę inwestycji zostało wybrane konsorcjum firm Heilit - Woerner Budowlana i Budimex, które złożyło najkorzystniejszą ofertę na kontynuację budowy - o wartości 981,5 mln zł brutto.

Na trasie tej zlokalizowano dwa węzły autostradowe: Dębica Żyraków i Dębica Pustynia, a także pięć mostów, dziewięć wiaduktów w ciągu autostrady, 11 wiaduktów nad autostradą oraz trzy przejścia dla zwierząt, jedną estakadę i jedno przejście dla pieszych. Przy autostradzie powstaną dwa miejsca obsługi podróżnych - MOP Jastrząbka i MOP Jawornik.

GDDKiA w lipcu 2012 r. zerwała kontrakt na budowę odcinka autostrady A4 od Tarnowa do Dębicy po tym, jak konsorcjum firm, które go budowało (firmy SIAC Construction, PBG, Aprivia i Hydrobudowa Polska) mimo deklaracji nie wywiązywało się z zapisów kontraktowych.

Z zachodu na wschód

Budowany odcinek jest częścią biegnącej z zachodniej Europy na Ukrainę autostrady A4, leżącej w Trzecim Transeuropejskim Korytarzu Transportowym; przecina on Polskę od zachodniej granicy z Niemcami w Jędrzychowicach k. Zgorzelca przez m.in. Wrocław, Opole, Katowice, Kraków, Tarnów, Rzeszów do przejścia granicznego z Ukrainą w Korczowej. Łączna długość tej trasy w Polsce wyniesie ok. 670 km.

Po udostępnieniu odcinka między Tarnowem i Dębicą w budowie pozostanie jeszcze jeden fragment A4 - ponad 41-kilometrowy odcinek od Rzeszowa do Jarosławia na Podkarpaciu. W połowie stycznia br. GDDKiA zerwała umowę ze spółką Polimex-Mostostal na jego wykonanie. Powodem były znaczne opóźnienia w budowie. Inwestycja jest zrealizowana w ok. 70 proc.

Na początku czerwca otwarto oferty w przetargu na dokończenie tej inwestycji. Ofertę złożyły dwa konsorcja; firmy Budimex i Strabag zaproponowały kwotę ponad 719,5 mln zł, natomiast konsorcjum firm z liderem Salini Polska złożyło ofertę w wysokości 876 mln zł. GDDKiA planowała przeznaczyć na tę inwestycję ponad 835 mln zł. Obecnie trwa sprawdzenie kosztorysów oraz weryfikacja ofert pod względem finansowym, formalnoprawnym i merytorycznym.
Źródło: http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,...akow#BoxBizTxt

I kolejne info prostu z placu budowy dzięki SSC i forumowiczowi greg73
Najbliższe 4 dni SMA na lewej jezdni od lotniska do 117 z przerwą na wysokości osuwiska za 114. Potem dwa trzy dni znowu serwisówki, MPS i PWP, uzupełnienie ścieralnej na 113 (prawa nitka) może przy okazji 114 i pod 111.
Od 10 lipca przejazd technologiczny przez 118 czyli zamknięcie dołów podbudowa i wiążąca przy 118, 120/121. Dwa dni przerwy kiedy masa będzie podawana na zachód-centralny i SMA na wschód od 118.
Czyli mamy połowę lipca. Dalej nie piszę, bo pewnie będą jakieś zmiany choćby pogodowe.
Poza masą idą roboty wykończeniowe - humus, bariery, fundamenty pod konstrukcje oznakowania pionowego, brukarka, pobocza.
Stoi oznakowanie poziome - nie wiadomo jaką technologią wykonać grubowarstwówkę. Ogrodzenia mają wejść na początku przyszłego tygodnia. Na mostach wykończeniówka.
Źródło: http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 4&page=346
https://www.youtube.com/watch?v=3WMcBC4 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika

ozi26
Thesmothetai
Posty: 1182
Rejestracja: 04-07-2010, 14:29
Lokalizacja: TARNOW-ŁÓDŹ

Post autor: ozi26 »

Na budowanym odcinku do Dębicy powstał kolejny problem po starym wykonawcy. Sytuacja znana od dłuższego czasu nowej firmie tylko, że na ten moment nie wiedzą jak się za to zabrać. Jest to oznaczone ma mapach jako MA 100 http://i.imgur.com/WSSddHY.jpg .
Najważniejsze z punktu widzenia miasta Tarnowa jest to, że druga strona tego mostku jest zrobiona prawidłowo bo o zgrozo jeśli by obie strony były tak odwalone.
https://www.youtube.com/watch?v=3WMcBC4 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ