Zjazd z autostrady A4 w Wierzchosławicach.

Coś budują? Coś wyburzają? Masz jakieś własne pomysły (nawet futurystyczne)? Tutaj jest miejsce dla ciebie
Awatar użytkownika

Autor tematu
opornik
Rhetor
Posty: 9654
Rejestracja: 24-08-2009, 09:38
Lokalizacja: Krzyż

Zjazd z autostrady A4 w Wierzchos³awicach.

Post autor: opornik »

Oby słowo ciałem się stało.
Temat godny założenia nowego wątku.
Zjazd z autostrady A4 w Wierzchosławicach za 4 lata?

Poniedziałek, 16 Lutego 2015, 16:29

Do 2018 roku ma powstać kluczowa dla regionu tarnowskiego pięciokilometrowa trasa, która połączy Tarnów z węzłem A4 w Wierzchosławicach, a tym samym odciąży drogę powiatową od ruchu autostradowego. Na tej trasie wybudowana zostanie także nowa przeprawa mostowa w Ostrowie na Dunajcu. Niestety jeszcze przynajmniej pół roku będzie trzeba poczekać na decyzję środowiskową.

Przypomnijmy, trzy lata temu porozumienie w sprawie budowy łącznika w Wierzchosławicach z marszałkiem Małopolski podpisał prezydent Tarnowa, starosta powiatu tarnowskiego oraz wójt gminy Wierzchosławice. Przygotowano już wstępną koncepcję dla tego miejsca. Brakuje jednak pozostałej dokumentacji. - W marcu powinien zostać złożony wniosek o wydanie decyzji środowiskowej - mówi starosta tarnowski Roman Łucarz.

Jak dodaje Łucarz, "wszystko tyle trwa, ponieważ cały czas przyjmujemy uwagi i postulaty od mieszkańców, którzy żyją w pobliżu planowanej trasy łącznika. Te w miarę możliwości uwzględniamy".

Do tej pory liczono także, że na inwestycję zostanie przeznaczonych 180 milionów złotych. W ubiegłym tygodniu władze wojewódzkie zabezpieczyły jednak na ten cel 135 milionów złotych, które mają pochodzić ze środków unijnych.

- Uszczuplenie finansów o prawie 50 milionów także miało wpływ na kolejne prace przy przygotowaniu koncepcji, aby zmieścić się w przyznanych środkach - mówi starosta.

Według wstępnej koncepcji nowy łącznik z autostradą od ronda w pobliżu węzła A4 pobiegnie w kierunku Dunajca. W pobliżu rzeki droga skręci na północ i poprowadzona zostanie wzdłuż brzegów aż do nowego mostu. Taka konstrukcja ma powstać powyżej dzisiejszej przeprawy. Następnie w Tarnowie ul. Witosa i Kwiatkowskiego zostaną poszerzone do czteropasmówki prowadzącej aż po nowe rondo u zbiegu ul. Czystej i Mościckiego.

Teraz ostatnia szansa dla zainteresowanych przebiegiem łącznika - do momentu wydania decyzji środowiskowej w Powiatowym Zarządzie Dróg w Zgłobicach mogą składać wnioski, co do powstałej koncepcji.

Przetarg na inwestycje ma zostać ogłoszony końcem tego roku.

(Agnieszka Bednarz/ew)
ICE In Case of Emergency, w nagłym wypadku

Awatar użytkownika

karamba
Archont
Posty: 680
Rejestracja: 13-11-2009, 19:49
Lokalizacja: os. Zielone
Kontakt:

Post autor: karamba »

Czy może ktoś to namalować, nawet schematycznie jak to będzie wyglądało

Awatar użytkownika

Autor tematu
opornik
Rhetor
Posty: 9654
Rejestracja: 24-08-2009, 09:38
Lokalizacja: Krzyż

Post autor: opornik »

Swoimi kanałami ;) spróbuję dotrzeć do materiałów źródłowych.
ICE In Case of Emergency, w nagłym wypadku

Awatar użytkownika

Goscinny
Rhetor
Posty: 11063
Rejestracja: 03-03-2009, 12:21
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Goscinny »

Po mojemu może tak:
http://goo.gl/UrOV2X

To 'wzdłuż brzegów' potraktowałem bardziej jak 'wzdłuż wału', bo przecież i jakieś łuki muszą być zachowane i raczej w międzywalu nie będą budować drogi :)

Trochę bez sensu to odbicie na północ, skoro można poprowadzić drogę na wprost - mostu i tak się nie uniknie, a byłoby po prostu krócej.


hurricane
Rhetor
Posty: 2791
Rejestracja: 28-09-2009, 10:58

Post autor: hurricane »

Jedyne czego będzie żal to Mościc - z najbardziej zielonej dzielnicy stanie się najbardziej łysą dzielnicą wzdłuż Kwiatkowskiego...
Zapraszam na Internetową Stację Meteo Tarnowiec - meteo.tarnowiec.prv.pl

Awatar użytkownika

gumini_0317
Archont
Posty: 768
Rejestracja: 16-12-2010, 12:52
Lokalizacja: zza Dunajca

Post autor: gumini_0317 »

Niestety łącznik na terenie Ostrowa będzie spierniczony. Obecny warsztat Kruszgeo i skład budowlany zostaną wyburzone, na obecnej drodze powiatowej zostanie wybudowane rondo i od niego nowy most pójdzie północną (sic!) stroną. Docelowo stary most będzie prawym pasem ruchu, a nowy lewym. (wiecie o co chodzi).
Mieszkańcy protestują przeciw takiemu wariantowi. Bo ten wariant sprawi, że ruch ciężarowy na długo nie opuści miejscowości.
Załączniki
ostrow.jpg

Awatar użytkownika

ozi26
Thesmothetai
Posty: 1182
Rejestracja: 04-07-2010, 14:29
Lokalizacja: TARNOW-ŁÓDŹ

Post autor: ozi26 »

gumini_0317, jeśli to prawda co piszesz, to cała ta inwestycja nadaje się o kant dupy rozbić. Robienie zakrętów, i ronda w tym miejscu to kolejny debilny pomysł. Droga 4 pasowa to już jakaś kpina. Komu potrzebne są te 4 pasy ?? Przeciż to jest chore ładować się w takie kozta, ani ruchu ogromnego nie ma i nie będzie dzięku temu. Wystarczy normalna droga w klasie G. Czy nie można zrobić tego na chłopski rozum mniej więcej tak ??

Obrazek

A do 4 pasów to tylko debil robi koszty aby mieć 4 pasy na długości moze 500 metrów a później zwężka.

Znając życie zrobią ,, ni w p.. ni w oko ".
https://www.youtube.com/watch?v=3WMcBC4 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;


Aghar
Prytan
Posty: 140
Rejestracja: 17-03-2014, 08:40
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Aghar »

W Mościcach Rada Osiedla chyba już skutecznie oprotestowała wariant 2x2 (1x4) i ma być 1x3. W celu zachowania drzew to i Konserwator dorzucił swoje trzy grosze. No i będzie Ostrów - Mościce 2x2, później Mościce 1x3 i znowu 2x2 od ronda przy Kwiatkowskiego/Mościckiego aż do góry Spokojnej (tam też ludzie protestują na 2x2 - bo wiadomo że nie będą mogli skręcać w lewo).
Z całego tego wielkiego założenia wynika, że Ostrów-Spokojna i dalej Błonie to będzie obwodnica Tarnowa która przejmie ruch z autostrady po wprowadzeniu opłat (kiedyś) lub przy jej zablokowaniu w rejonie Tarnowa.
Swoją drogą to postaraliby się o zjazd na DW 973 - gdyby opłaty nie były pobierane w sposób tradycyjny (okienkowy), tylko winietami lub elektronicznie, to wystarczyłby tam zwykły węzeł Karo.


Labudu
Prytan
Posty: 166
Rejestracja: 30-09-2011, 20:52
Lokalizacja: Zawada

Post autor: Labudu »

o zjeździe na DW973 możesz zapomnieć- Tarnów nie jest Krakowem i nie wiem jakim argumentów musieliby użyć żeby im zrobili zjazd częściej niż co 15km :P Może powinni robić zjazdy z autostrady do każdej wsi :D
2250ml 0 Rh+


hurricane
Rhetor
Posty: 2791
Rejestracja: 28-09-2009, 10:58

Post autor: hurricane »

ozi26 pisze:Czy nie można zrobić tego na chłopski rozum mniej więcej tak ??
Tak na prosto się nie da tego zrobić, bo poprowadziłeś drogę przez ujęcie wody - a jak wiadomo łącznik do węzła Krakowska upadł z tego powodu :P
Zapraszam na Internetową Stację Meteo Tarnowiec - meteo.tarnowiec.prv.pl

Awatar użytkownika

Goscinny
Rhetor
Posty: 11063
Rejestracja: 03-03-2009, 12:21
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Goscinny »

gumini_0317, skąd wiesz, że będzie rondo (kolejne!) i most po północnej stronie - z tych informacji prasowych wynikało, że będzie po południowej stronie obecnej przeprawy (chyba, że dziennikarz ma inne pojęcie, co oznacz słowo "powyżej" w przypadku biegu rzeki, niż ja).

Awatar użytkownika

gumini_0317
Archont
Posty: 768
Rejestracja: 16-12-2010, 12:52
Lokalizacja: zza Dunajca

Post autor: gumini_0317 »

Widziałem plany, jestem współwłaścicielem działki, której część zostanie wykorzystana pod budowę. Już w wakacje to oprotestowywaliśmy. Lekko zmienili przebieg (chodziło o odległość do niektórych domów) ale cały ten projekt jest fatalny. Władze chcą oszczędzić i przez to wyprodukować babola. Rozbiło się o bocznicę kolejową i wodociągi.
Wodociągi tarnowskie jednak zmieniły zdanie, że jednak da się zrobić drogę. Natomiast właściciel bocznicy nie pozwoli na jej zlikwidowanie. Czyli potrzebny były wiadukt nad dwoma-czterema torami bocznicy. To nie jest wielki problem w XXI wieku. Gdy z rok temu słyszałem, że nowy most ma być po północnej stronie od obecnego to stwierdziłem, ze komuś się chyba kierunki pokićkały. Ale jednak taki jest plan.
Natomiast dziennikarz użył "powyżej" bo pewnie chodziło mu, że większość map jest skierowanych północą do góry. Nie wymagajmy od dziennikarzy zbyt dużo :P

Awatar użytkownika

Autor tematu
opornik
Rhetor
Posty: 9654
Rejestracja: 24-08-2009, 09:38
Lokalizacja: Krzyż

Post autor: opornik »

Krakowska Kronika http://krakow.tvp.pl/18889065/16-ii-2015-godz-2200
około 3:45 min.
ICE In Case of Emergency, w nagłym wypadku


Roberto
Archont
Posty: 787
Rejestracja: 15-09-2009, 17:42

Post autor: Roberto »

opornik pisze:Krakowska Kronika http://krakow.tvp.pl/18889065/16-ii-2015-godz-2200
około 3:45 min.
Obrazek
Obrazek

Widać też - jeśli założyć, że duże kropki to ronda - rondo na zbiegu Kwiatkowskiego - Czerwonych Klonów.


fiber
Obywatel
Posty: 80
Rejestracja: 10-10-2009, 02:36

Post autor: fiber »

Pomysł Ostrów - Mościce 2x2 a później Mościce zwężenie do 1x3 nie jest taki głupi. Kiedyś obserwowałem jak rozkłada się ruch od strony Wierzchosławic na nowym rondzie i okazało się, że mniej więcej tylko połowa samochodów jedzie na wprost w Kwiatkowskiego. Reszta skręca -- albo w lewo na Kapro, albo w prawo w Chemiczną.

Wobec tego mam nadzieję, że prawdą jest to co piszecie, czyli, że poszerzania jezdni i wycinania drzew na reprezentacyjnej alei Mościc, czyli Kwiatkowskiego, nie będzie. Widać już jak łyso jest po wycięciu drzew na początkowym jej odcinku podczas budowy ronda. Gdyby wyciąć drzewa na całej alei byłaby tragedia.

Pozostaje kwestia przebiegu mostu. Wariant środkowy (różowy) jest według mnie najbardziej korzystny. Po co pakować ruch do Ostrowa, wykupywać Kruszgeo i skład budowlany (koszty!) i robić tam kolejne rondo, jak można puścić na wprost? Szczególnie, że podobno wodociągi jednak się zgodziły.

No i planowane rondo Kwiatkowskiego - Czerwonych Klonów. Według mnie pomysł raczej pozbawiony sensu.

ODPOWIEDZ