Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Coś budują? Coś wyburzają? Masz jakieś własne pomysły (nawet futurystyczne)? Tutaj jest miejsce dla ciebie

Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Postprzez petr » 29-09-2010, 09:06

Coś się już dzieje w tym temacie. Cytat z TFI:

"Ponieważ większość przetargów na modernizacje tej linii została już rozstrzygnięta postanowiłem coś o tym napisać. Modernizacja tej linii będzie realizowana w systemie Zaprojektuj i zbuduj toteż jakieś efekty zobaczymy najwcześniej za rok albo i później. A teraz najważniejsze zmiany jakie czekają nas w Tarnowie.

* dworzec główny - zupełna przebudowa peronów tzn. Obecny peron pierwszy prawdopodobnie przestaje być peronem w zamian za to budowa nowych peronów 2-krawędziowych w ilości 3 szt. + przedłużenie tunelu na drugą stronę torów. wejścia do tunelu: Schody plus winda.


A teraz najważniejsze Drogi
1 Nowy wiadukt nad torami w ciągu ulicy Zbylitowskiej
2 Przebudowa i poszerzenie wiaduktu nad ul Krakowska
3 Wiadukty na tuchowskiej-likwidacja dla samochodów, pozostawienie dla szlaku pieszo rowerowego.
4 nowy wiadukt na alei tarnowskich+ doprowadzenie do niego ul tuchowskiej po południowej stronie torów.

I tu nie koniec niespodzianek ponieważ ta ulica ma być poprowadzona nadal wzdłuż torów ale dokąd to nie wiadomo bo to już sprawa TZDM(sądzę że do gumniskiej tylko do tego potrzeba wyburzenia tej przychodni weterynaryjnej) ponieważ będzie tam korekcja przebiegu torów, przy al tarnowskich na północ, a przy ulicy gumniskiej przesuniecie wiaduktu w stronę lwowskiej i poszerzenie go do czterech pasów ruchu pod wiaduktem."
Ostatnio edytowano 29-09-2010, 13:18 przez petr, łącznie edytowano 3 razy
pozdrawiam
petr
petr
Prytan
 
Posty: 223
Dołączył(a): 18-09-2009, 09:06
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez Goscinny » 29-09-2010, 09:38

No i pięknie. Ja widziałem takie projekty przedłużenia Tuchowskiej aż do Lwowskiej. Zobaczymy co z tego wyjdzie, ale byłaby to niezła mini-obwodnica.
Avatar użytkownika
Goscinny
Rhetor
 
Posty: 9890
Dołączył(a): 03-03-2009, 12:21
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez Ravir » 29-09-2010, 10:00

z tego co pamiętam to droga miała iść do Gumniskiej ale po drugiej stronie - miała łączyć się z Gumniską koło salonu Skody - mój znajomy Paweł Bączek (syn właściciela) mówił, że teren wzdłuż torów jest miasta i że w umowie dzierżawy sa klauzule pozwalające na szybkie wypowiedzenie. Tamtejszy wiadukt miał być przebudowany i przedłużony.
9000 ml A Rh-
Ravir
Rhetor
 
Posty: 1788
Dołączył(a): 04-09-2009, 10:40
Lokalizacja: Mościce

Postprzez Bastekxyz » 29-09-2010, 10:08

petr napisał(a):1 Nowy wiadukt nad torami w ciągu ulicy Zbylitowskiej

Kompletnie sobie tego nie wyobrażam :D
Bastekxyz
Archont
 
Posty: 789
Dołączył(a): 05-06-2010, 02:45

Postprzez faleQ » 29-09-2010, 10:54

A mnie się teraz wydaje (po przejrzeniu tego projektu kolejowego), że całe to zamieszanie w rejonie Tuchowskiej, to tylko próba uświadomienia kierowców co się będzie działo w przyszłych latach ;)
faleQ
Archont
 
Posty: 690
Dołączył(a): 12-10-2009, 08:24
Lokalizacja: KT str

Postprzez petr » 29-09-2010, 10:56

bastol23 napisał(a):Kompletnie sobie tego nie wyobrażam


Miejsce tam jest. Droga od strony CKU opada znacznie - pewnie tam sie zacznie wiadukt. Myśle, że spokojnie jest to do zrobienia.
pozdrawiam
petr
petr
Prytan
 
Posty: 223
Dołączył(a): 18-09-2009, 09:06
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez dafi33 » 29-09-2010, 10:58

bastol23 napisał(a):
petr napisał(a):1 Nowy wiadukt nad torami w ciągu ulicy Zbylitowskiej

Kompletnie sobie tego nie wyobrażam :D
Ale po kiego grzyba tam wiadukt :shock: :?:
Ruch o małym natężeniu bezsens ..... lepiej niech te środki wszystkie przeznaczą na wiadukt na Tuchowskiej i porządną drogę .... i konieczne połączenie tej nowej drogi z Krakowska objazdem mniej więcej na wysokości ulicy
:Droga Do Huty .
<Ą-- m -->http://ateista.pl/<Ą-- m -->
dafi33
Rhetor
 
Posty: 2913
Dołączył(a): 07-12-2009, 08:03

Postprzez Versacz » 29-09-2010, 11:55

Powiem to co na TFI, jeśli faktycznie będzie taka przebudowa jak na tych planach to czeka nas niezły burdel. Co do przejazdu na zblitowskiej, muszą zrobić wiadukt bo na takim szlaku kolejowym nie mogą być przejazdy kolejowe. Według tych planów to obecny wiadukt na gumniskiej ma być wyburzony i przesunięty, ma również być poszerzony do 4-pasmówki pod nią (nie wiem po co), za to wiadukt na lwowskiej to już nie poszerzą jedynie zmodernizują. A tak najlepiej było by założyć osobny wątek co do tej inwestycji.
Avatar użytkownika
Versacz
Archont
 
Posty: 607
Dołączył(a): 31-08-2009, 12:55

Postprzez Bastekxyz » 29-09-2010, 14:32

petr, Tak, spada znacznie, ale nie wyobrażam sobie dojazdów do pobliskich domów oraz tego skrętu na Kępę :D
Bastekxyz
Archont
 
Posty: 789
Dołączył(a): 05-06-2010, 02:45

Postprzez Goscinny » 29-09-2010, 15:04

Zassałem dokumentację tego przetargu:
http://www.przetargi.plk-sa.pl/kprzetar ... x=-5439000
Jak komuś się chce, to jest co czytać :) ale w sumie najciekawszy dla nas fragment, to przebudowa linii od Tuchowskiej do Gumniskiej.
Przerobiłem kawałek pliku CAD'owskiego na bardziej zrozumiałego PDF'a.
Na planie wstępnie zaznaczono przebieg "nowej Tuchowskiej". Do wyburzenia są 3 budynki, ale widać, że spokojnie droga tam się zmieści.
To wstępne połączenie nowej drogi i Gumniskiej wydaje mi się takie bardzo wstępne :) chyba, że dalej to jakoś tam idzie w stronę Lwowskiej, ale na projekcie PKP tego nie znaczyli, bo to już z nimi nie koliduje.
Dojście do Lwowskiej miałoby sens, tylko z drugiej strony torów, koło stacji BP.
Załączniki
nowa-tuchowska.pdf
(1.05 MiB) Pobrane 940 razy
Avatar użytkownika
Goscinny
Rhetor
 
Posty: 9890
Dołączył(a): 03-03-2009, 12:21
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez hurricane » 29-09-2010, 17:19

Petr, to wszystko co napisałeś, było wiadomo już od dłuższego czasu :).

Co w wielu postach w różnych tematach kilka osób, w tym ja, pisało.

Nowe wiadukty jak np w/c ulicy Zbylitowskiej to nic nowego :). Wszak przy liniach kolejowych z prędkością maksymalną >= 160 km/h zabronione jest pozostawianie przejazdów w poziomie szyn, jeśli droga ma odpowiednio duże natężenie ruchu...
Zapraszam na Internetową Stację Meteo Tarnowiec - meteo.tarnowiec.prv.pl
hurricane
Rhetor
 
Posty: 2551
Dołączył(a): 28-09-2009, 10:58

Postprzez Ravir » 29-09-2010, 21:49

Jak pisałem w innym wątku - Huuricane - nie będziemy mieli 160 km/h tylko 120 km/h - co niezmienia faktu, że wiadukt jest niezbędny i wymagany przy trasie 120 km/h.

Budowa nie będzie trudna - jest tam miejsce i dobre ukształtowanie terenu, jak zastosują metodę prefabrykatów to pójdzie szybko. Widziałem jak to robą - budują przyczółki, nastepnie nakładają gotowe segmenty z betonu na które "leją" asfalt.

Jakoś nie wyobrażam sobie innej metody - zatrzymanie ruchu na magstrali E30 nie wchodzi w grę - może na króciutki czas jeszcze się da ale na czas budowy nie ma opcji.
9000 ml A Rh-
Ravir
Rhetor
 
Posty: 1788
Dołączył(a): 04-09-2009, 10:40
Lokalizacja: Mościce

Postprzez MTar » 29-09-2010, 23:07

a niby dlaczego twierdzisz że ma być 120km/h jeśli pociągi pasażerskie mają mieć VMax 160km/h dla potwierdzenia cytat z SWIZ
Projektowane parametry techniczno – eksploatacyjne
 linia magistralna dwutorowa, zelektryfikowana
 prędkość maksymalna pociągów pasażerskich z taborem klasycznym:
 Vmax= 160km/h
 prędkość maksymalna pociągów towarowych: Vt = 120km/h
 dopuszczalny nacisk na oś: 221kN
 projektowana nawierzchnia torów szlakowych i torów głównych zasadniczych na stacjach linii magistralnej dla prędkości Vmax = 160 km/h powinna spełniać wymogi klasy 1.
MTar
Proedroj
 
Posty: 416
Dołączył(a): 25-02-2010, 22:36

Postprzez hurricane » 29-09-2010, 23:22

Ravir, przykro mi, ale nie masz racji.

Magistrala E30 od Podłęża do Rzeszowa (czyli etap III modernizacji w ramach POIiŚ) ma być dostowana na prędkość pociągów pasażerskich 160 km/h

Nie znam przeprojektowanego promienia łuku w rejonie Al. Tarnowskich, być może jeżeli przyspieszenie dośrodkowe na łuku przekroczy wartość dopuszczalną - wg nieżyciowych polskich przepisów może wynieść maksymalnie 0,6 m/s^2 (na zachodzie przeważnie 0,8-0,9 m/s^2) - to będzie na łuku ograniczenie stałe do tzw. WOSu do 140 lub 120 km/h.

Dla osiągnięcia takich parametrów wszystkie obecne wiadukty idą do przebudowy.

Przy 120 km/h wiadukty nie są wymagane, co potwierdza choćby obecny stan linii do Krakowa, gdzie dużo ruchliwych dróg przekracza w poziomie szyn linię kolejową przy prędkości szlakowej 120 km/h. Przy np. prędkości 200 km/h i więcej nawet polne drogi muszą być prowadzone wiaduktami powyżej torów.

Ruch pociągów będzie prowadzony podczas modernizacji, to nie ulega wątpliwości. Drastycznie spadnie przepustowość linii, liczyć się będzie trzeba z tym, że będzie nawet o połowę mniej pociągów i czas przejazdu do Krakowa wydłuży się nawet do 2 godzin.
hurricane
Rhetor
 
Posty: 2551
Dołączył(a): 28-09-2009, 10:58

Postprzez Ravir » 30-09-2010, 07:57

I do momentu przebudowy przejazdów i co najważniejsze stacji nie ma mowy o 160 km/h - co ciekawe same tory i trakcja od Rzeszowa ma spełniać wymogi 160 km/h a reszta już nie.

NIE uwierzę w 160 km/h jak sam się nie przejadę - większość ekspertów twierdzi, że 160 km/h to mrzonka. Doskonale ędzie jak pojedziemy 120 km/h.
9000 ml A Rh-
Ravir
Rhetor
 
Posty: 1788
Dołączył(a): 04-09-2009, 10:40
Lokalizacja: Mościce

Następna strona

Powrót do Inwestycje lokalne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość