Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Coś budują? Coś wyburzają? Masz jakieś własne pomysły (nawet futurystyczne)? Tutaj jest miejsce dla ciebie
Awatar użytkownika

mirak
Archont
Posty: 840
Rejestracja: 30-09-2009, 19:53
Lokalizacja: Tarnów Strusina

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: mirak »

Jedyne jakie widzę teraz wyjście to groźba miasta zablokowania inwestycji kolejowej. Może to zmobilizowało by PKP.
"Nie wystarczy mówić do rzeczy, trzeba mówić do ludzi"


Rodowity
Archont
Posty: 733
Rejestracja: 17-11-2010, 16:42
Lokalizacja: Tarnów

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: Rodowity »

moze wystarczy ustawic kamere z podgladem w internecie (link strona miasta) i zapewniam, ze praca nabierze tempa W linku rdn na fb ludzie opisywali rozne historie z udzialem zaangażowania robotnikow w prace.
Ostatnio zmieniony 18-08-2017, 21:51 przez Rodowity, łącznie zmieniany 1 raz.


Roberto
Archont
Posty: 787
Rejestracja: 15-09-2009, 17:42

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: Roberto »

Yhy, a jak się już nieróbstwo kolejarzy udowodni to Pan Roman co im zrobi ? Proponuję za karę, zgodnie z propozycją dwa posty wyżej, "zablokować" im tę inwestycję i zamknąć przejazdy pod wiaduktami na Warsztatowej, Gumniskiej i Tarnowskich, oraz tą przejezdną nitkę na Krakowskiej.

A nie, czekaj... :lol:

Awatar użytkownika

mirak
Archont
Posty: 840
Rejestracja: 30-09-2009, 19:53
Lokalizacja: Tarnów Strusina

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: mirak »

Można zamknąć dla określonej grupy pojazdów i to miejscu gdzie prace prowadzone są na infrastrukturze kolejowej.
"Nie wystarczy mówić do rzeczy, trzeba mówić do ludzi"


Roberto
Archont
Posty: 787
Rejestracja: 15-09-2009, 17:42

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: Roberto »

mirak pisze:i to miejscu gdzie prace prowadzone są na infrastrukturze kolejowej.
Poza al. Tarnowskich to chyba nie za wiele im tej infrastruktury zostało. Na Krakowskiej, Gumniskiej i Warsztatowej jeżdżą już chyba po nowych torach/trakcjach.


Rodowity
Archont
Posty: 733
Rejestracja: 17-11-2010, 16:42
Lokalizacja: Tarnów

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: Rodowity »

http://rdn.pl/?p=143476" onclick="window.open(this.href);return false;

Będzie wysepka zamiast lewoskrętu w Kochanowskiego z Krakowskiej boo:


Jak informuje Dorota Szalacha z biura prasowego PKP PLK zmiana wysepki na pas zjazdowy nie będzie możliwa, bo projekt, który został zatwierdzony już dawno temu, ma służyć bezpieczeństwu kierowców. Jej zdaniem wysepka pełni także funkcję zabezpieczającą konstrukcję wiaduktu. – Wysepka ma wpłynąć na bezpieczeństwo ruchu drogowego. Ma też zabezpieczyć konstrukcję samego wiaduktu – dodaje Dorota Szalacha.

Rzeczniczka uważa ponadto, że nie można zmienić nawet wielkości wysepki, bo takie decyzje uzgadnia się na etapie projektowania.

że co, że jak???? większej ściemy dawno nie widziałem, jakie bezpieczeństwo kierowców? jakie bezpieczeństwo konstrukcji?! Kolejny przykład, gdzie aż ciekaw jestem czy projektant w ogóle widział miejsce gdzie mają być prowadzone prace,


Ktoś z UMT chyba musiał widzieć projekt i zgodzić się na to, pytam więc, kto i co teraz co na to KMP policji w Tarnowie? takie rozwiązanie nie ma nic wspólnego z bezpieczeństwem,

Awatar użytkownika

TomekMKM
Rhetor
Posty: 2340
Rejestracja: 18-11-2010, 00:24
Lokalizacja: Tarnów

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: TomekMKM »

Fantastyczne rozwiązanie do korkowania się lewego pasa. Co prawda odsetek skręcających jest mały, ale jednak...

Coś mi się właśnie wydawało, że filary są posadowione za gęsto. No tak, nie można było zrobić wiaduktu szerszego ze dwa metry...

I tu projektant po prostu boi się, żeby ktoś nie przycedził w wewnętrzną część wiaduktu, więc separuje ją wyspą (tu chodzi chyba właśnie o tą ochronę konstrukcji)...

Chociaż, gdyby wysepka była krótsza o kilka metyrów, a nie dociągnięta aż do Kochanowskiego, to przecież nikomu nic by się nie stało.


pilips1982
Prytan
Posty: 209
Rejestracja: 23-09-2016, 21:32
Lokalizacja: Tarnów - Centrum

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: pilips1982 »

Zrobi się nakaz jazdy prosto Krakowską do centrum a zainteresowani wjazdem na Kochanowskiego pojadą przez Warsztatową pod nowym wiaduktem. Innego sensownego rozwiązania w tej chwili nie widać. Każdy lewoskręt bez wyznaczonego dla niego osobnego pasa w tym rejonie miasta to korkowe samobójstwo.

Awatar użytkownika

TomekMKM
Rhetor
Posty: 2340
Rejestracja: 18-11-2010, 00:24
Lokalizacja: Tarnów

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: TomekMKM »

Albo nawrotka na rondzie pod Świtem, co samo w sobie nie jest takie głupie. Albo jeszcze lepiej - nawrotka na nowym rondzie pod Dworcem.

Czyżby PKP wiedziało o czymś, czego Miasto jeszcze nie wie? ;D


pilips1982
Prytan
Posty: 209
Rejestracja: 23-09-2016, 21:32
Lokalizacja: Tarnów - Centrum

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: pilips1982 »

Swoją drogą nawrotki na rondzie to niegłupia rzecz. Dawniej żeby wjechać na parking przy skrzyżowaniu Lwowska/Starodąbrowska trzeba było jadąc od centrum skręcać w Goslara, później na Mickiewicza, Starodąbrowską, odstać na światłach na prawoskręcie i dopiero na parking.
A teraz Lwowską do ronda, nawrotka i jesteśmy na miejscu :)


Szakuł
Prytan
Posty: 154
Rejestracja: 16-04-2015, 13:29

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: Szakuł »

Od pewnego czasu wróciłem do częstego korzystania z usług PKP. W związku z tym często jestem na tarnowskim dworcu i zwróciłem uwagę na niedokończone zadaszenie pierwszego peronu. W połowie jest przykryte a w drugiej nie i nic od miesiąca się nie dzieje. Do tego dalej nie działają na całym dworcu tablice z informacją o odjazdach i przyjazdach pociągów. ?

Wie ktoś może dlaczego ?


sotiv
Proedroj
Posty: 341
Rejestracja: 11-07-2013, 14:52

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: sotiv »

Pewnie zrobili przed terminem, ale to by pokazało, że da się wyrobić w czasie, więc pewnie czekają ;) A windy już działają?

https://www.in-krakow.pl/news-details/- ... 2900942820" onclick="window.open(this.href);return false;

"Nie wszystko da się w życiu zaplanować, to może i terminów remontów też. Z drugiej strony dawno nie słyszeliśmy o tak pojemnej dacie, jak „nie krócej niż DWA LATA”

Gdzie by nie robili, nie znają terminów zakończenia, nie ważne Tarnów, Kraków czy inne miasto :D I też zamykają naraz parę ulic.


Kulfon
Rhetor
Posty: 2185
Rejestracja: 14-11-2012, 08:37

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: Kulfon »

Łał .....nareszcie możemy się przejechać nowym asfaltem pod wiaduktem na Krakowskiej ..... teraz jeszcze ''tylko druga strona'' i koszmar się skończy .
Teraz pasuje poszukać pierwszej informacji kiedy zaczeli ten wiadukt robić i czekać na skończenie całej inwestycji .
To chyba będzie jakiś niesamowity czas :P
''Bliższy Bogu jest niewierzący stosujący w życiu siedem przykazań, niż katolik, który wypełnia tylko trzy pierwsze''


dymny
Obywatel
Posty: 64
Rejestracja: 29-08-2017, 16:32

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: dymny »

Kulfon pisze:Łał .....nareszcie możemy się przejechać nowym asfaltem pod wiaduktem na Krakowskiej ..... teraz jeszcze ''tylko druga strona'' i koszmar się skończy .
Teraz pasuje poszukać pierwszej informacji kiedy zaczeli ten wiadukt robić i czekać na skończenie całej inwestycji .
To chyba będzie jakiś niesamowity czas :P
Liczyłem na poprawe plynnosci ruchu na nowej nawierzchni, ale sie przeliczylem.
Na poczatku i koncu odcinka robot skutecznie uniemozliwaja to glebokie progi po frezowaniu nawierzchni - trzeba zwolnic do 10km/h zeby nie uszkodzic sobie opony czy felgi.


Spleen
Obywatel
Posty: 24
Rejestracja: 29-08-2017, 22:22

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: Spleen »

Frezowanie bardzo skutecznie ogranicza zapędy niektórych kierowców, szkoda że gapiostwo może skutkować uszkodzeniem samochodu. Probleme są też piesi, którzy próbują przejść na wysokości ul. Do Huty

ODPOWIEDZ