Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Coś budują? Coś wyburzają? Masz jakieś własne pomysły (nawet futurystyczne)? Tutaj jest miejsce dla ciebie
ODPOWIEDZ

hurricane
Rhetor
Posty: 2791
Rejestracja: 28-09-2009, 10:58

Post autor: hurricane »

Pana Mikutę zatkało chyba jak mu zrobiłem analizę tego, co będzie po modernizacji linii kolejowej w rejonie Tarnowa, zamiast uwolnić południowe obszary miasta - zamknie się je jeszcze bardziej - współczuje mieszkańcom Zabłocia, ja sobie poradzę...
Zapraszam na Internetową Stację Meteo Tarnowiec - meteo.tarnowiec.prv.pl

Awatar użytkownika

ad2222
Rhetor
Posty: 7656
Rejestracja: 03-03-2009, 10:51
Lokalizacja: Tarnów, Zabłocie

Post autor: ad2222 »

hurricane, po czym wnosisz, że zostaniemy odcięci od świata? Ma być drugi wiadukt, łącznik Tuchowskiej z Krakowską - chyba gorzej niż teraz nie będzie?
"Wolę być głupim z nadzieją, niż bez nadziei - niemądrym" Edward 'Dudek' Dziewoński


hurricane
Rhetor
Posty: 2791
Rejestracja: 28-09-2009, 10:58

Post autor: hurricane »

ad2222, w którym miejscu?

Z całego Zabłocia i całego kierunku z Tuchowa będziesz miał przez jakiś czas tylko jeden wlot do centrum wc. Al. Tarnowskich (szerokości 7m.: 2 x 1 pas po 3,5 metra + chodnik) - na dodatek z obu stron wiaduktu/tunelu będą skrzyżowania... W obecnym miejscu na Tuchowskiej nie będzie w ogóle przejazdu dla samochodów, tylko deptak dla ludzi, w zakresie tej modernizacji nie ma żadnego innego przejścia do Krakowskiej od Tuchowskiej po stronie południowej linii Kraków - Rzeszów nie będzie... Chyba, że miasto na swój koszt zbuduje estakadę nad stacją Tarnów Filia i most na Wątoku do okolic ulicy Przemysłowej lub Do Huty :D

Dopiero po jakimś czasie zbudują drogę od Al. Tarnowskich do Gumniskiej - jak miasto będzie mieć pieniądze - czyli nie tak szybko - a i tak to nie jest raczej kierunek na główny potok ruchu samochodów wjeżdżających od południa...

Awatar użytkownika

ad2222
Rhetor
Posty: 7656
Rejestracja: 03-03-2009, 10:51
Lokalizacja: Tarnów, Zabłocie

Post autor: ad2222 »

hurricane, no to mnie pocieszyłeś... Czas zacząć się rozglądać za jakimś helikopterem...
"Wolę być głupim z nadzieją, niż bez nadziei - niemądrym" Edward 'Dudek' Dziewoński


Marcin Zaród
Rhetor
Posty: 1966
Rejestracja: 09-09-2009, 18:28

Post autor: Marcin Zaród »

Uff, o mały włos a parę lat temu bym kupił działkę budowlaną przy Zamkowej...


Lechu
Archont
Posty: 623
Rejestracja: 15-06-2010, 13:42

Post autor: Lechu »

To co będzie na miejscu obecnego wiaduktu nad Tuchowską ??


ramzes
Obywatel
Posty: 20
Rejestracja: 29-09-2010, 17:31

Post autor: ramzes »

Szczególnie interesująca będzie rozbiórka nawierzchni drogowej skrzyżowania ul. Dąbrowskiego z ul. Ziaji gdzie całkiem niedawno położono nowy asfalt i kraweżniki w ramach modernizacji połączenia z wojewódzką drogą 977. Skoro tuż przy skrzyżowaniu ma być zlokalizowany wiadukt kolejowy to w pierwszej kolejności zostaną wyburzone garaże murowane obok Mlektaru oraz zlikwidowane blaszaki przy ul. Ziaji. Całe przedwsięzięcie będzie skomplikowane z uwagi na to że ruch pociągów nie może zostac wstrzymany Tak więc po wybudowaniu wiaduktu i zrobieniu nowego nasypu pociągi ruszą górą a następnie będą prowadzone roboty drogowe polegające na obniżeniu skrzyżowania ul. Dąbrowskiego z ul. Ziaji aby uzyskać tuż pod wiaduktem ponad 4 m prześwitu w kierunku do al.Tarnowskich. Nie obędzie się bez ścianek Larsena aby wyprowadzć takie różnice terenu. Reasumując zapowiada się tam niezły bajzel i paraliż komunikacyjny.


ramzes
Obywatel
Posty: 20
Rejestracja: 29-09-2010, 17:31

Post autor: ramzes »

Lechu pisze:To co będzie na miejscu obecnego wiaduktu nad Tuchowską ??
Wiadukty nad Tuchowską pozostaną jest ich tam dwa.Pod wiaduktami będą ciągi dla pieszych i rowerzystów. Docelowo ma powstać 3 kolejny wiadukt nad Wątokiem z przeznaczeniem pod ruch samochodowy który połączy ul Ziaji z ul. Dworcową. Inaczej pisząc droga ta będzie przebiegać między murami Starego Cmentarza a obecnymi torami kolejowymi . Przy czym nie będzie schodzić w dół pod wiadukty na Tuchowskiej tylko będzie nachylona do góry aby nowym wiaduktem nad Wątokiem połączyc się z ul Dworcową. Takie rozwiązanie wyklucza ruch samochodowy pod wiaduktami na Tuchowskiej ponieważ nie ma tam już miejsca. Jedynie jest mozliwość zrobienia ciągu pieszo-rowerowego. Ponadto jest to miejsce narażone na zalewanie.

Awatar użytkownika

LordRuthwen
Rhetor
Posty: 6840
Rejestracja: 20-10-2009, 10:25
Lokalizacja: tajna

Post autor: LordRuthwen »

ramzes, śmiem twierdzić, że prześwitu musi być więcej niż 4 m, bo nie zapominaj, że tamtędy też cięższy sprzęt jeździ w kierunku Gorlic i na obwodnicę, przykładowo Renault Magnum ma wysokość samej kabiny w środku prawie 190 cm, a gdzie reszta?
A trzeba jeszcze podbudowę i tak dalej...


Ravir
Rhetor
Posty: 1788
Rejestracja: 04-09-2009, 10:40
Lokalizacja: Mościce

Post autor: Ravir »

I będzie jeździł : wiadukt na Alei Tarnowskich i droga do Tuchowskiej, po "przekroczeniu" torów skręcimy w Ziaji i nad Wątokiem wzdłóż rampy aż do placu Dworcowego.
Dodatkowo nie wiem czy są dalej aktualne plany pociągnięcia drogi dalej w stronę Salonu Skody.
9000 ml A Rh-

Awatar użytkownika

mirak
Archont
Posty: 840
Rejestracja: 30-09-2009, 19:53
Lokalizacja: Tarnów Strusina

Post autor: mirak »

Ktoś dysponuje jakąś mapką?
"Nie wystarczy mówić do rzeczy, trzeba mówić do ludzi"


Lechu
Archont
Posty: 623
Rejestracja: 15-06-2010, 13:42

Post autor: Lechu »

ramzes pisze:
Lechu pisze:To co będzie na miejscu obecnego wiaduktu nad Tuchowską ??
Wiadukty nad Tuchowską pozostaną jest ich tam dwa.Pod wiaduktami będą ciągi dla pieszych i rowerzystów. Docelowo ma powstać 3 kolejny wiadukt nad Wątokiem z przeznaczeniem pod ruch samochodowy który połączy ul Ziaji z ul. Dworcową. Inaczej pisząc droga ta będzie przebiegać między murami Starego Cmentarza a obecnymi torami kolejowymi . Przy czym nie będzie schodzić w dół pod wiadukty na Tuchowskiej tylko będzie nachylona do góry aby nowym wiaduktem nad Wątokiem połączyc się z ul Dworcową. Takie rozwiązanie wyklucza ruch samochodowy pod wiaduktami na Tuchowskiej ponieważ nie ma tam już miejsca. Jedynie jest mozliwość zrobienia ciągu pieszo-rowerowego. Ponadto jest to miejsce narażone na zalewanie.
Ja cały czas myślałem, że przejazd dla aut nadal będzie pod tymi wiaduktami, pod pierwszym na pewno bo jest relacji Rzeszów - Nowy Sącz i nie będzie ruszany, a drugi zostanie nowowybudowany/zmodernizowany przy okazji modernizacji tej linii, ale ruch będzie mniej więcej tak samo jak do tej pory, a te drugi do Gumniskiej i Dworcowej to melodia przyszłości. Jeśli będzie tak jak mówicie, że jedyny wyjazd będzie Alejami, to tam będzie komunikacyjna masakra..


hurricane
Rhetor
Posty: 2791
Rejestracja: 28-09-2009, 10:58

Post autor: hurricane »

Będzie masakra, tylko nikt z Urzędu Miasta Tarnowa, na czele z Ryszardem Wielkim i Jego Przyboczną Pani Rzecznik DKP tego nie przyzna, że modernizacja, z którą wiązano nadzieje otwarcia południowej części miasta zamknie te rejony jeszcze bardziej.

A wszystko wystarczyło zrobić na etapie uzgodnień projektu modernizacji linii kolejowej... Ktoś dał ciała i jestem pewien, że ta osoba jest z TZDMu. Może ma nawet fikuśny wąs...


Eredhel
Archont
Posty: 548
Rejestracja: 15-09-2009, 20:50
Lokalizacja: z urodzenia Tarnowianin

Post autor: Eredhel »

OT

DKP prawie jak PKP ;)
[center]"We're the lucky ones. Don't forget that"
[/center]

Awatar użytkownika

TomekMKM
Rhetor
Posty: 2340
Rejestracja: 18-11-2010, 00:24
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: TomekMKM »

Heh, przypomina mi się mój projekt w GoogleMaps, który kiedyś tu publikowałem - teraz to nie było by już takie nierealne :):-)

ODPOWIEDZ