Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Coś budują? Coś wyburzają? Masz jakieś własne pomysły (nawet futurystyczne)? Tutaj jest miejsce dla ciebie
ODPOWIEDZ

Autor tematu
petr
Prytan
Posty: 235
Rejestracja: 18-09-2009, 09:06
Lokalizacja: Tarnów

Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: petr »

Coś się już dzieje w tym temacie. Cytat z TFI:

"Ponieważ większość przetargów na modernizacje tej linii została już rozstrzygnięta postanowiłem coś o tym napisać. Modernizacja tej linii będzie realizowana w systemie Zaprojektuj i zbuduj toteż jakieś efekty zobaczymy najwcześniej za rok albo i później. A teraz najważniejsze zmiany jakie czekają nas w Tarnowie.

* dworzec główny - zupełna przebudowa peronów tzn. Obecny peron pierwszy prawdopodobnie przestaje być peronem w zamian za to budowa nowych peronów 2-krawędziowych w ilości 3 szt. + przedłużenie tunelu na drugą stronę torów. wejścia do tunelu: Schody plus winda.


A teraz najważniejsze Drogi
1 Nowy wiadukt nad torami w ciągu ulicy Zbylitowskiej
2 Przebudowa i poszerzenie wiaduktu nad ul Krakowska
3 Wiadukty na tuchowskiej-likwidacja dla samochodów, pozostawienie dla szlaku pieszo rowerowego.
4 nowy wiadukt na alei tarnowskich+ doprowadzenie do niego ul tuchowskiej po południowej stronie torów.

I tu nie koniec niespodzianek ponieważ ta ulica ma być poprowadzona nadal wzdłuż torów ale dokąd to nie wiadomo bo to już sprawa TZDM(sądzę że do gumniskiej tylko do tego potrzeba wyburzenia tej przychodni weterynaryjnej) ponieważ będzie tam korekcja przebiegu torów, przy al tarnowskich na północ, a przy ulicy gumniskiej przesuniecie wiaduktu w stronę lwowskiej i poszerzenie go do czterech pasów ruchu pod wiaduktem."
Ostatnio zmieniony 29-09-2010, 13:18 przez petr, łącznie zmieniany 3 razy.
pozdrawiam
petr

Awatar użytkownika

Goscinny
Rhetor
Posty: 10704
Rejestracja: 03-03-2009, 12:21
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Goscinny »

No i pięknie. Ja widziałem takie projekty przedłużenia Tuchowskiej aż do Lwowskiej. Zobaczymy co z tego wyjdzie, ale byłaby to niezła mini-obwodnica.


Ravir
Rhetor
Posty: 1788
Rejestracja: 04-09-2009, 10:40
Lokalizacja: Mościce

Post autor: Ravir »

z tego co pamiętam to droga miała iść do Gumniskiej ale po drugiej stronie - miała łączyć się z Gumniską koło salonu Skody - mój znajomy Paweł Bączek (syn właściciela) mówił, że teren wzdłuż torów jest miasta i że w umowie dzierżawy sa klauzule pozwalające na szybkie wypowiedzenie. Tamtejszy wiadukt miał być przebudowany i przedłużony.
9000 ml A Rh-

Awatar użytkownika

Bastekxyz
Archont
Posty: 843
Rejestracja: 05-06-2010, 02:45

Post autor: Bastekxyz »

petr pisze:1 Nowy wiadukt nad torami w ciągu ulicy Zbylitowskiej
Kompletnie sobie tego nie wyobrażam :D


faleQ
Archont
Posty: 721
Rejestracja: 12-10-2009, 08:24
Lokalizacja: KT str
Kontakt:

Post autor: faleQ »

A mnie się teraz wydaje (po przejrzeniu tego projektu kolejowego), że całe to zamieszanie w rejonie Tuchowskiej, to tylko próba uświadomienia kierowców co się będzie działo w przyszłych latach ;)


Autor tematu
petr
Prytan
Posty: 235
Rejestracja: 18-09-2009, 09:06
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: petr »

bastol23 pisze:Kompletnie sobie tego nie wyobrażam
Miejsce tam jest. Droga od strony CKU opada znacznie - pewnie tam sie zacznie wiadukt. Myśle, że spokojnie jest to do zrobienia.
pozdrawiam
petr


dafi33
Rhetor
Posty: 2913
Rejestracja: 07-12-2009, 08:03

Post autor: dafi33 »

bastol23 pisze:
petr pisze:1 Nowy wiadukt nad torami w ciągu ulicy Zbylitowskiej
Kompletnie sobie tego nie wyobrażam :D
Ale po kiego grzyba tam wiadukt :shock: :?:
Ruch o małym natężeniu bezsens ..... lepiej niech te środki wszystkie przeznaczą na wiadukt na Tuchowskiej i porządną drogę .... i konieczne połączenie tej nowej drogi z Krakowska objazdem mniej więcej na wysokości ulicy
:Droga Do Huty .

Awatar użytkownika

Versacz
Archont
Posty: 615
Rejestracja: 31-08-2009, 12:55

Post autor: Versacz »

Powiem to co na TFI, jeśli faktycznie będzie taka przebudowa jak na tych planach to czeka nas niezły burdel. Co do przejazdu na zblitowskiej, muszą zrobić wiadukt bo na takim szlaku kolejowym nie mogą być przejazdy kolejowe. Według tych planów to obecny wiadukt na gumniskiej ma być wyburzony i przesunięty, ma również być poszerzony do 4-pasmówki pod nią (nie wiem po co), za to wiadukt na lwowskiej to już nie poszerzą jedynie zmodernizują. A tak najlepiej było by założyć osobny wątek co do tej inwestycji.

Awatar użytkownika

Bastekxyz
Archont
Posty: 843
Rejestracja: 05-06-2010, 02:45

Post autor: Bastekxyz »

petr, Tak, spada znacznie, ale nie wyobrażam sobie dojazdów do pobliskich domów oraz tego skrętu na Kępę :D

Awatar użytkownika

Goscinny
Rhetor
Posty: 10704
Rejestracja: 03-03-2009, 12:21
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Goscinny »

Zassałem dokumentację tego przetargu:
http://www.przetargi.plk-sa.pl/kprzetar ... x=-5439000
Jak komuś się chce, to jest co czytać :) ale w sumie najciekawszy dla nas fragment, to przebudowa linii od Tuchowskiej do Gumniskiej.
Przerobiłem kawałek pliku CAD'owskiego na bardziej zrozumiałego PDF'a.
Na planie wstępnie zaznaczono przebieg "nowej Tuchowskiej". Do wyburzenia są 3 budynki, ale widać, że spokojnie droga tam się zmieści.
To wstępne połączenie nowej drogi i Gumniskiej wydaje mi się takie bardzo wstępne :) chyba, że dalej to jakoś tam idzie w stronę Lwowskiej, ale na projekcie PKP tego nie znaczyli, bo to już z nimi nie koliduje.
Dojście do Lwowskiej miałoby sens, tylko z drugiej strony torów, koło stacji BP.
Załączniki
nowa-tuchowska.pdf
(1.05 MiB) Pobrany 1076 razy


hurricane
Rhetor
Posty: 2775
Rejestracja: 28-09-2009, 10:58

Post autor: hurricane »

Petr, to wszystko co napisałeś, było wiadomo już od dłuższego czasu :).

Co w wielu postach w różnych tematach kilka osób, w tym ja, pisało.

Nowe wiadukty jak np w/c ulicy Zbylitowskiej to nic nowego :). Wszak przy liniach kolejowych z prędkością maksymalną >= 160 km/h zabronione jest pozostawianie przejazdów w poziomie szyn, jeśli droga ma odpowiednio duże natężenie ruchu...
Zapraszam na Internetową Stację Meteo Tarnowiec - meteo.tarnowiec.prv.pl


Ravir
Rhetor
Posty: 1788
Rejestracja: 04-09-2009, 10:40
Lokalizacja: Mościce

Post autor: Ravir »

Jak pisałem w innym wątku - Huuricane - nie będziemy mieli 160 km/h tylko 120 km/h - co niezmienia faktu, że wiadukt jest niezbędny i wymagany przy trasie 120 km/h.

Budowa nie będzie trudna - jest tam miejsce i dobre ukształtowanie terenu, jak zastosują metodę prefabrykatów to pójdzie szybko. Widziałem jak to robą - budują przyczółki, nastepnie nakładają gotowe segmenty z betonu na które "leją" asfalt.

Jakoś nie wyobrażam sobie innej metody - zatrzymanie ruchu na magstrali E30 nie wchodzi w grę - może na króciutki czas jeszcze się da ale na czas budowy nie ma opcji.
9000 ml A Rh-


MTar
Proedroj
Posty: 416
Rejestracja: 25-02-2010, 22:36

Post autor: MTar »

a niby dlaczego twierdzisz że ma być 120km/h jeśli pociągi pasażerskie mają mieć VMax 160km/h dla potwierdzenia cytat z SWIZ
Projektowane parametry techniczno – eksploatacyjne
 linia magistralna dwutorowa, zelektryfikowana
 prędkość maksymalna pociągów pasażerskich z taborem klasycznym:
 Vmax= 160km/h
 prędkość maksymalna pociągów towarowych: Vt = 120km/h
 dopuszczalny nacisk na oś: 221kN
 projektowana nawierzchnia torów szlakowych i torów głównych zasadniczych na stacjach linii magistralnej dla prędkości Vmax = 160 km/h powinna spełniać wymogi klasy 1.


hurricane
Rhetor
Posty: 2775
Rejestracja: 28-09-2009, 10:58

Post autor: hurricane »

Ravir, przykro mi, ale nie masz racji.

Magistrala E30 od Podłęża do Rzeszowa (czyli etap III modernizacji w ramach POIiŚ) ma być dostowana na prędkość pociągów pasażerskich 160 km/h

Nie znam przeprojektowanego promienia łuku w rejonie Al. Tarnowskich, być może jeżeli przyspieszenie dośrodkowe na łuku przekroczy wartość dopuszczalną - wg nieżyciowych polskich przepisów może wynieść maksymalnie 0,6 m/s^2 (na zachodzie przeważnie 0,8-0,9 m/s^2) - to będzie na łuku ograniczenie stałe do tzw. WOSu do 140 lub 120 km/h.

Dla osiągnięcia takich parametrów wszystkie obecne wiadukty idą do przebudowy.

Przy 120 km/h wiadukty nie są wymagane, co potwierdza choćby obecny stan linii do Krakowa, gdzie dużo ruchliwych dróg przekracza w poziomie szyn linię kolejową przy prędkości szlakowej 120 km/h. Przy np. prędkości 200 km/h i więcej nawet polne drogi muszą być prowadzone wiaduktami powyżej torów.

Ruch pociągów będzie prowadzony podczas modernizacji, to nie ulega wątpliwości. Drastycznie spadnie przepustowość linii, liczyć się będzie trzeba z tym, że będzie nawet o połowę mniej pociągów i czas przejazdu do Krakowa wydłuży się nawet do 2 godzin.


Ravir
Rhetor
Posty: 1788
Rejestracja: 04-09-2009, 10:40
Lokalizacja: Mościce

Post autor: Ravir »

I do momentu przebudowy przejazdów i co najważniejsze stacji nie ma mowy o 160 km/h - co ciekawe same tory i trakcja od Rzeszowa ma spełniać wymogi 160 km/h a reszta już nie.

NIE uwierzę w 160 km/h jak sam się nie przejadę - większość ekspertów twierdzi, że 160 km/h to mrzonka. Doskonale ędzie jak pojedziemy 120 km/h.
9000 ml A Rh-

ODPOWIEDZ