Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Jak już skończą wszystkie prace przy wiadukcie to powinna się zmienić organizacja ruchu w okolicy. Dwie główne zmiany wg mnie:
-Zakaz skrętu w lewo z Konarskiego w Tuchowską. Wszystkie samochody jadące od sądu mogą jechać na Dąbrowskiego i w prawo bez czekania w Małeckiego, dalej na Tuchowską. Dzięki temu możliwy będzie skręt z Tuchowskiej w lewo w Konarskiego, a nie jak teraz można skręcić jak ktoś puści bo inaczej ciężko ponieważ cały czas samochody skręcają w lewo w Tuchowską.
-Zmiana pierwszeństwa na skrzyżowaniu Tuchowskiej i Małeckiego. To uzupełnienie pierwszego punktu, tak żeby poprzednia zmiana miała sens. Samochody jadące na wprost miałyby pierwszeństwo.
A niech mnie ZDiK zaskoczy i na to wpadnie
-Zakaz skrętu w lewo z Konarskiego w Tuchowską. Wszystkie samochody jadące od sądu mogą jechać na Dąbrowskiego i w prawo bez czekania w Małeckiego, dalej na Tuchowską. Dzięki temu możliwy będzie skręt z Tuchowskiej w lewo w Konarskiego, a nie jak teraz można skręcić jak ktoś puści bo inaczej ciężko ponieważ cały czas samochody skręcają w lewo w Tuchowską.
-Zmiana pierwszeństwa na skrzyżowaniu Tuchowskiej i Małeckiego. To uzupełnienie pierwszego punktu, tak żeby poprzednia zmiana miała sens. Samochody jadące na wprost miałyby pierwszeństwo.
A niech mnie ZDiK zaskoczy i na to wpadnie
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Czy w mieście trwają już przygotowania do oddaniu przejazdu na al. Tarnowskich.
Dziś mija 1444 dziń
Mam nadzieję że 1500 nie doczekamy.
Ale za 26 dni będziemy mieli dokładnie 4 lata od zamknięcia.
Może jakąś fontannę
Dziś mija 1444 dziń
Mam nadzieję że 1500 nie doczekamy.
Ale za 26 dni będziemy mieli dokładnie 4 lata od zamknięcia.
Może jakąś fontannę
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Fontanna będzie po jakichś większych opadach... dzisiaj kładli pierwszą warstwę asfaltu od strony al. Tarnowskich/Tuwima, i utwardzali coś na Dąbrowskiego/Stanisza.
"Wolę być głupim z nadzieją, niż bez nadziei - niemądrym" Edward 'Dudek' Dziewoński
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Wracają plany utworzenia przystanku kolejowego Tarnów Rzędzin. http://www.kt24.pl/chca-utworzenia-przy ... Dkr958SYX8
W sumie to nie głupie rozwiązanie. Jakby połączyć to z parkingami mielibyśmy rozwiązany problem zbyt dużych korków wokół dworca w Tarnowie.
W sumie to nie głupie rozwiązanie. Jakby połączyć to z parkingami mielibyśmy rozwiązany problem zbyt dużych korków wokół dworca w Tarnowie.
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Dodaj do tego przedłużenie linii do Krakowa o ten przystanek, a to już jest sprawa PKP.
-
- Archont
- Posty: 829
- Rejestracja: 16-12-2010, 12:52
- Lokalizacja: zza Dunajca
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Prędzej do Woli Rzędzińskiej, gdyż na przystankach osobowych zasadniczo pociągi nie mogą kończyć relacji (nie pozwalają na to regulaminy).
To już prędzej udałoby się wykombinować zakończenie relacji w Jodłówce–Wałkach — wtedy SKA3 miałby zakończenie idealnie na granicy województwa.
Ogólnie pomysł utworzenia przystanku w tym miejscu jest bardzo dobry, choć nieco spóźniony. Przy okazji modernizacji LK91 należało zadbać o budowę takiego przystanku. Dębicy udało się wywalczyć przystanek Dębica Wschodnia.
To już prędzej udałoby się wykombinować zakończenie relacji w Jodłówce–Wałkach — wtedy SKA3 miałby zakończenie idealnie na granicy województwa.
Ogólnie pomysł utworzenia przystanku w tym miejscu jest bardzo dobry, choć nieco spóźniony. Przy okazji modernizacji LK91 należało zadbać o budowę takiego przystanku. Dębicy udało się wywalczyć przystanek Dębica Wschodnia.
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
bardziej urzędu Marszałkowskiego bo on zamawia połączenia. Wydłużenie SKA3 do stacji Wola Rzędzińska (lub jeśli się da to do stacji Jodłówka-Wałki) byłoby moim zdaniem strzałem w dziesiątkę, wtedy faktycznie miałoby większy sens planowane zintegrowanie taryfowe z komunikacją miejską w Tarnowie. Bardzo podoba mi się model komunikacji kolejowej w Warszawie... pociągi ze wschodu kończą bieg na stacji Warszawa Zach. a pociągi z zachodu na stacji Warszawa Wsch. dzięki czemu np. składy regionalne idealnie uzupełniają komunikację miejską w centrum Warszawy (jak mam się dostać na dworzec autobusowy z centrum Warszawy to zawsze chętniej wybieram 2 stacje pociągiem regionalnym (3 min) niż 20 minut tramwajem a że w Warszawie jest niemal pełna integracja taryfowa pociągów regionalnych i komunikacji miejskiej w granicach miasta to... tylko korzystać . Myślę że mieszkańcy Woli Rzędzińskiej też chętniej dojeżdżaliby do Mościc pociągiem niż przebijając się autobusami przez całe miasto.
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Jest tylko "drobny" szczegół, że wszystkie w/w są dużymi dworcami w stolicy a nie przystankami jak w przypadku ewentualnego Tarnów Rzędzin. Kraków nie będzie wydłużał kursów SKA do Jodłówki Wałki (no może oprócz jednego, dwóch na dobę) bo pasażerów z tamtego kierunku mają zabierać pociągi podkarpackie a dla małopolskich oznacza to realnie 40 min dłuższy czas pracy ze znikomym obłożeniem pasażerskim.
O ile przystanek na Rzędzinie nie jest złym pomysłem ze względu na mieszkańców, to już nie wierzę w jego atrakcyjność z punktu widzenia przewoźników. Jesteśmy na styku dwóch województw i zarówno z jednej jak i drugiej strony pociągi będą kończyć bieg w Tarnowie. Zresztą ile pociągów podkarpackich kończy bieg w Bogumiłowicach? Żaden. A w obecnej sytuacji jest to doskonały test czy ewentualny Rzędzin ma szanse powodzenia.
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
To wszystko to są i tak marzenia - jeśli miasto nie było w stanie w czasie remontu linii poszerzyć wiaduktu, przypatrywać się jak jeden wiadukt jest robiony ponad 5 lat, drugi też prawie tyle, to myślicie, że jest w stanie przekonać kogokolwiek do wybudowania stacji kolejowej?
-
- Rhetor
- Posty: 1896
- Rejestracja: 05-05-2011, 22:57
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Usterki:
- Poprawki w zakresie prac nawierzchniowych, głównie przy ciągu pieszo – rowerowym,
- Szerokości nawierzchni,
- Ubytki w spojeniu kostek betonowych,
- Spękana pokrywa betonowa,
- Część wpustów mostowych jest niedrożna,
- Nie odtworzono zjazdu do garaży przy Małeckiego,
- Stwierdzono spękania, ubytki w pokrywach studni,
- Tarcze znaków nie są ustawione pod katem 5 stopni,
- Wysoko osadzony krawężnik na przejeździe rowerowym,
- Spękanie w ścianie oporowej......
Remont!!!
http://www.rdn.pl/news/sporo-usterek-alei-tarnowskich
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
50 usterek co to jest Ten kabaret już trwa tyle że już mało kto się tym przejmuje a na Kochanowskiego dalej znaki stoją że nieprzejezdne to po co oni tą drogę tam robili ?
Czyli mamy dalej 2 wiadukty jeszcze w przebudowie buhaha .... ile ten cyrk już trwa 10 lat ?
Czyli mamy dalej 2 wiadukty jeszcze w przebudowie buhaha .... ile ten cyrk już trwa 10 lat ?
''Bliższy Bogu jest niewierzący stosujący w życiu siedem przykazań, niż katolik, który wypełnia tylko trzy pierwsze''
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
To akurat jest defekt całkowicie dyskwalifikujący odbiór. I nie jest to problem kosmetyczny, a rzekłbym, że konstrukcyjny. I to nie jest ot tak, zaciepać zaprawą i udawać, że problem nie istnieje. To może być sygnałem poważnego problemu i ewentualnych błędów technologicznych... Normalnie beton nie pęka ot tak, a przynajmniej nie powinien.MST wónraT pisze: ↑01-10-2020, 12:03
Usterki:
- Poprawki w zakresie prac nawierzchniowych, głównie przy ciągu pieszo – rowerowym,
- Szerokości nawierzchni,
- Ubytki w spojeniu kostek betonowych,
- Spękana pokrywa betonowa,
- Część wpustów mostowych jest niedrożna,
- Nie odtworzono zjazdu do garaży przy Małeckiego,
- Stwierdzono spękania, ubytki w pokrywach studni,
- Tarcze znaków nie są ustawione pod katem 5 stopni,
- Wysoko osadzony krawężnik na przejeździe rowerowym,
- Spękanie w ścianie oporowej......
Remont!!!
http://www.rdn.pl/news/sporo-usterek-alei-tarnowskich
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Czyli dzisiaj dzień 1481.
Wynika z tego, że 1500. dzień wypadnie 20 października 2020.
Dla porównania - most Golden Gate budowano 1604 dni (od pierwszego dnia budowy do oddania do użytku). Licząc datę zakończenia prac było to 1566 dni.
Czy uda się zbudować wiadukt w Tarnowie szybciej niż Golden Gate? Obstawiamy?
Wynika z tego, że 1500. dzień wypadnie 20 października 2020.
Dla porównania - most Golden Gate budowano 1604 dni (od pierwszego dnia budowy do oddania do użytku). Licząc datę zakończenia prac było to 1566 dni.
Czy uda się zbudować wiadukt w Tarnowie szybciej niż Golden Gate? Obstawiamy?
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
A może mi ktoś powiedzieć czemu jest zrobiona taka mijanka pod wiaduktem z obszarami wyłączonymi z ruchu o szerokości 40 centymetrów? Są tam kratki, które są niżej niż jezdnia.
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Podbijam pytanie.
Dla mnie to utrudnienie ruchu.
Jedyne sensowne wytłumaczenie to chęć spowolnienia, ale:
- Zima woda będzie spływała (bo śniego to ostatnio rarytas) i akurat w tym wypłaszczeniu na pewno będzie się gromadzić, jakiekolwiek nagłe szarpnięcie kierownicą skończy się rozbiciem samochodu.
Ale co tam mechaników w Tarnwie mamy, szpitale też.
Dla mnie umiejscowienie tego typu spowolnienia w tym miejscu jest skrajnie nieodpowiedzialne.