Obszar ma 1m szerokości i jest to element uspokojenia ruchu na dojeździe do skrzyżowania o "łamanym" pierwszeństwie przejazdu.
Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Hej!
Nikt nie zauważył, że wczoraj był 1500. dzień remontu wiaduktu!
Niech żyje!
25 grudnia będzie 1566 dni - czyli tyle, ile trwały prace przy Golden Gate
1 lutego będzie 1604. dzień - czyli tyle ile trwała budowa od rozpoczęcia, do oddania do ruchu Golden Gate.
Nikt nie zauważył, że wczoraj był 1500. dzień remontu wiaduktu!
Niech żyje!
25 grudnia będzie 1566 dni - czyli tyle, ile trwały prace przy Golden Gate
1 lutego będzie 1604. dzień - czyli tyle ile trwała budowa od rozpoczęcia, do oddania do ruchu Golden Gate.
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Będzie torcik i cola?
''Bliższy Bogu jest niewierzący stosujący w życiu siedem przykazań, niż katolik, który wypełnia tylko trzy pierwsze''
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
1503 dni - uwinęli się raz, dwa.
ps: zmienili też pierwszeństwo na skrzyżowaniu Tuchowskiej i Ziai?
ps: zmienili też pierwszeństwo na skrzyżowaniu Tuchowskiej i Ziai?
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
To tylko dwa razy dłużej niż Ruscy robili most nad Zatoką Kerczeńską.
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Popadalo troche mocniej i na Tarnowskich pod wiaduktem stoi woda. Pompa się nie walczyła czy w ogole jej tam nie ma?
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Jak to szło przy okazji zalewania wiaduktu na Gumniskiej? "Wiadukt na Gumniskiej i Tarnowskich będą miały wspólny system pomp i jak otworzymy na Tarnowskich, to na Gumniskiej nie będzie zalewalo"? No to owszem, na Gumniskiej nie zalało. Ale za to na Tarnowskich to inna inszość.
Inna sprawa, że uważam, że wiosenne porządkowanie ulic miasta po zimie pozostawia wiele do życzenia. Równie dobrze mogło być tak, że owszem, pompy coś nie do końca zadziałały, ale i kratki są po zapchane po zimie...
Inna sprawa, że uważam, że wiosenne porządkowanie ulic miasta po zimie pozostawia wiele do życzenia. Równie dobrze mogło być tak, że owszem, pompy coś nie do końca zadziałały, ale i kratki są po zapchane po zimie...
-
- Rhetor
- Posty: 7003
- Rejestracja: 20-10-2009, 10:25
- Lokalizacja: tajna
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
W sumie nie wiem tu czy do humoru: https://www.radiokrakow.pl/aktualnosci/ ... u-zabytkow
Dworzec w Mościcach jest zabytkiem!
Dworzec w Mościcach jest zabytkiem!
Wysłane z mojej budki telefonicznej
PCPR Tarnów i problemy rodziny zastępczej z dziećmi z RAD
PCPR Tarnów i problemy rodziny zastępczej z dziećmi z RAD
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Tak jak młyn. Zabytek w pieron. Jeszcze poczekać i owintar też będzie wpisany do rejestru
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
To nam gwarantuje zachowanie stanu obecnego tj. ruin na wiele długich lat.
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Ja proponuje zeby osoby odpowiedzialne za te decyzje zobowiazaly sie do remontu takiego "zabytku" za wlasne pieniadze, albo mialy obowiazek znalesc fundusze na jego remont bo decyzje łatwo wydac z ruin zrobic zabytek a pozniej niech sie inni martwia co mi tam a pozniej mamy niszczejące ruiny ktore za kilka lat sie zawalą, bo w tarnowie nie mozna nic nowego zbudowac bo same zabytki.
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Zabytkiem to jest Wawel, czy u nas Ratusz bądź katedra, a nie jakieś same ściany czyli ruiny młyna czy PRLowski dworzec. Zresztą widać tu niekonsekwencję konserwatora, a co z dworcem PKS? Dlaczego to nie zabytek? Albo jak mógł dopuścić do rozbiórki równie zabytkowego pawilonu Stokrotki przy Klikowskiej?
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Dworzec w Mościcach cieszył się pewnym niszowym zainteresowaniem fanów tego typu architektury. Więc jakąś tam atrakcją jest. Niestety faktycznie przepisy o zabytkach są skonstruowane tak, że mogą rodzić spore problemy. Z drugiej strony - skoro pomysłu na ten dworzec do tej pory nie było żadnego to ta decyzja w rzeczywistości nie zmienia absolutnie nic. Dalej będzie jak było a jedynie decydenci będą mieli dodatkowe wytłumaczenie "nie da się nic zrobić bo to zabytek"
"Wkrótce Europa przekona się, i to boleśnie, co to są polskie fobie, psychozy oraz historyczne bóle fantomowe" S. LEM
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Ja nie widzę nic smiesznego w tej decyzji, choć jest ona kontrowersyjna. Bez niej dworzec za pewien czas byłby zapewne rozebrany jak katowicki, gdyż tworzy koszty dla PKP. A jest to ciekawy budynek, przykład modernizmu i niewiele jest takich w Polsce.Omawiano ten temat dziś w "Trujce" /to nie bład/. Zabytkiem nie musi być coś starego jak Wawel, ale coś ciekawego i unikalnego. Oczywiście decyzja o wpisie do rejestru zabytków rodzi też problemy. PKP tym bardziej nie będzie chciała remontować gdyż koszty będą znacznie wyzsze. Mam nadzieję że w końcu ktoś w tej instytucji /PKP/ pójdzie po rozum do głowy i pomyśli, że lepiej jest dworzec oddać za darmo niż przez lata topić kasę w utrzymanie. Miasto chciało i powinno przejąć dworzec. Samorząd szybciej znajdzie pieniądze niż skostniała instytucja, jest tyle różnych funduszy, że dałoby się zapewne remont dworca pod któryś "podpiąć".
Porównanie do Młynu Szancera jest lekko mówiąc nie trafione. Młyn to była ruina już od dawna, tymczasem dworzec jest w niezłym stanie, choć wygląda z zewnątrz kiepsko.
Porównanie do Młynu Szancera jest lekko mówiąc nie trafione. Młyn to była ruina już od dawna, tymczasem dworzec jest w niezłym stanie, choć wygląda z zewnątrz kiepsko.