Budżet Obywatelski 2014

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika

Autor tematu
opornik
Rhetor
Posty: 9627
Rejestracja: 24-08-2009, 09:38
Lokalizacja: Krzyż

Budżet Obywatelski 2014

Post autor: opornik »

Organ uchwałodawczy czyli Rada Miejska w osobie Przewodniczącego uruchomiła procedury legislacyjne dotyczące BO 2014. Z otrzymanych materiałów widzę, że sprawa nabrała niesamowitego tempa. Do 31 lipca zostaliśmy poproszeni o wniesienie ewentualnych uwag do:
- projektu Zarządzenia Prezydenta w sprawie określenia kwoty wydatków i harmonogramu budżetu obywatelskiego na 2014 rok,
- projektu Zarządzenia Prezydenta w sprawie określenia trybu ustalenia części zadań do wykonania w ramach budżetu obywatelskiego,
- załącznika do Zarządzenia - REGULAMIN BUDŻETU OBYWATELSKIEGO MIASTA TARNOWA

Z ważniejszych zmian to proponowana kwota - 3 mln.
Obniżenie wieku do głosowania - 16 lat
Terminy:
1. Zgłaszanie projektów 10 sierpnia 2013 r. – 8 września 2013 r.
2. Weryfikacja zgłoszonych projektów 9 września 2013 r. – 21 września 2013 r.
3. Ogłoszenie listy projektów 22 września 2013 r.
4. Działania informacyjne 22 września 2013 r. – 30 września 2013 r.
5. Głosowanie 1 października 2013 r. – 7 października 2013 r.
6. Ogłoszenie wyników 17 października 2013 r.

W dyskusji radni poruszyli kilka kwestii i ewentualnie poprawek.

1. Terminy proponowane w harmonogramie,

2. Ograniczenie wysokości kwoty na jedno proponowane zadanie np. 300 tys. zł,

3. Wyłączenie z "budżetu obywatelskiego" inicjatyw związanych z inwestycjami, remontami, modernizacją dróg, parkingów,chodników, oświetleniem, przebudową rowów, itp.,

4. Równomierne rozłożenie środków na poszczególne osiedla oraz możliwość głosowania mieszkańców osiedla na zadania o charakterze lokalnym,

5. Zadanie, na które zagłosuje ponad 50% uprawnionych do głosowania z danego osiedla winno znaleźć się w budżecie miasta następnego roku.

Może Kuba wyjaśni nam te niektóre tajemniczo brzmiące zapisy.
ICE In Case of Emergency, w nagłym wypadku

Awatar użytkownika

defekator
Rhetor
Posty: 11585
Rejestracja: 13-01-2010, 21:55

Post autor: defekator »

Jak na razie wszystko wygląda nieźle. Dobrze, że uwzględnili czas na kampanię reklamową zatwierdzonych projektów. Chociaż osobiście byłbym za tym aby były to dwa tygodnie a nie jeden. Gdyby przeszły jeszcze poprawki z ograniczeniem kwoty (niekoniecznie do 300 tys) oraz wyrzucenie z budżetu inwestycji drogowych itp to jak dla mnie wygląda to prawie idealnie.

Nie rozumiem jedynie do czego odnosi się punkt 4 w ewentualnych poprawkach. Jak mi się wydaje, chodziło by chyba o to, że jeżeli jakieś osiedle zgarnie pewną część puli na projekt A to projekt B z tego osiedla wylatuje z listy nawet jeżeli wygra. Jak na mój gust wprowadzi to tylko niepotrzebne zamieszanie.
"Wkrótce Europa przekona się, i to boleśnie, co to są polskie fobie, psychozy oraz historyczne bóle fantomowe" S. LEM

Awatar użytkownika

Goscinny
Rhetor
Posty: 11047
Rejestracja: 03-03-2009, 12:21
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Goscinny »

Terminy widzę takie, żeby były w wakacje ;) Nagle się zaczęło spieszyć?

Punkt drugi - trochę mało na większą propozycję niż plac zabaw, zwłaszcza, że cokolwiek co robi miasto jest drogie.
Punkt czwarty - też trochę z czapy, zwłaszcza w parze z punktem drugim.

Ja bym zgłaszanie przedłużył przynajmniej do końca września. Dwa tygodnie ich nie zbawią, a ludzie jednak z wakacji wrócą.

Awatar użytkownika

Dominik_PCH
Rhetor
Posty: 1669
Rejestracja: 08-11-2010, 14:37

Post autor: Dominik_PCH »

Mam brakuje oświetlenia na skate-parku, tym nowym też. Jest to inwestycja w obiekt. Nie powinno być takich rygorystycznych założeń. Oświetlenie na emilce jest potrzebne i wpłynie na rozwój tego miejsca.

Awatar użytkownika

Autor tematu
opornik
Rhetor
Posty: 9627
Rejestracja: 24-08-2009, 09:38
Lokalizacja: Krzyż

Post autor: opornik »

Kuba, do tablicy proszę!
ICE In Case of Emergency, w nagłym wypadku


sprawiedliwy
Prytan
Posty: 297
Rejestracja: 07-07-2011, 23:59

Post autor: sprawiedliwy »

W kwestii harmonogramu:
zgłaszanie projektów w okresie od 10 sierpnia 2013 r. do 8 września 2013 r., czyli w okresie gdy większość mieszkańców albo przebywa na wakacjach albo zajętych jest przygotowaniami do rozpoczynającego się roku szkolnego - jest dla mnie przejawem tego, jak traktowany jest BO. Podstawowym zamiarem takich działań według mnie jest to, żeby nikt nie mógł później radnym i prezydentowi zarzucić, że takiej inicjatywy jak BO nie było. Kwota przeznaczona na BO pozwala na realizację jednego, góra dwóch projektów które wnosiłyby cokolwiek do przestrzeni miejskiej.
Brak natomiast informacji dotyczących harmonogramu realizacji zadań w ramach BO, społecznego nadzoru nad realizowanymi inwestycjami (vide skate-park w rok 2013). Porównajcie sobie projekt skate-parku i SIWZ, a zrozumiecie co mam na myśli.

W kwestii dyskusji radnych.
Pkt 3. tj. - Wyłączenie z "budżetu obywatelskiego" inicjatyw związanych z inwestycjami, remontami, modernizacją dróg, parkingów,chodników, oświetleniem, przebudową rowów, itp. - to pokazanie Dominikowi jak traktowany jest skate-park. Czyżby p. Madej nie wiedział, że potrzebne jest oświetlenie skate-parku? - myślę, że wiedział, potwierdzeniem moich słów będzie nie umieszczenie w budżecie miasta (normalnym, a nie BO) oświetlenia skate-parku.
Pkt 4. tj. - Równomierne rozłożenie środków na poszczególne osiedla oraz możliwość głosowania mieszkańców osiedla na zadania o charakterze lokalnym - to już za przeproszeniem totalne robienie jaj :mrgreen: - może lepiej byłoby napisać, że dla danej dzielnicy przeznaczona jest określona wielkość środków (byłoby uczciwie). Poza tym jest to sztuczne ograniczanie zgłaszanych projektów.
W punkcie 5 jest ładne słowo winno, czyli nie musi, ale może.
Robert Erazmus

Awatar użytkownika

Dominik_PCH
Rhetor
Posty: 1669
Rejestracja: 08-11-2010, 14:37

Post autor: Dominik_PCH »

Komunikacja UMT - Projektant - Skejci szła dobrze, urzędnicy nam pomagali. Podkreślaliśmy, że SIWZ jest mega ważny a dobre wykonanie podłogi na nowym obiekcie jest najważniejszą rzeczą w tej budowie. Przygotowywaliśmy im pakiet profesjonalnych informacji do wykorzystania (nie skorzystali). Pod koniec lipca, projektant zadzwonił do UMT (typowa rozmowa jakich było wiele) i pani powiedziała mu: „ale my już ogłosiliśmy przetarg...” no i mamy teraz mega kłopot. Kto czytał SIWZ ten wie co tam jest.

Jedyne co teraz możemy zrobić to przez Kubę Kwaśnego i panią Mękal naciskamy na urząd o nadzór autorski nad inwestycją, przynajmniej tak możemy ograniczyć szkody, które zafundowali mam urzędnicy.

Budujemy obiekt, który zdominuje region od Krakowa po Rzeszów. Nie ma nic takiego w tej okolicy, dlatego tak bardzo ważne jest dobre i rzetelne wykonanie budowy. Będzie to bardzo trudne, bo urzędnicy zawalili swoją cześć roboty.

Awatar użytkownika

Autor tematu
opornik
Rhetor
Posty: 9627
Rejestracja: 24-08-2009, 09:38
Lokalizacja: Krzyż

Post autor: opornik »

Dominik_PCH, a możesz w skrócie napisać o co chodzi? Nie każdy zainteresowany jest zapisami, czytaniem i analizą SIWZ-u.
ICE In Case of Emergency, w nagłym wypadku

Awatar użytkownika

Dominik_PCH
Rhetor
Posty: 1669
Rejestracja: 08-11-2010, 14:37

Post autor: Dominik_PCH »

"O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy zrealizowali w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, minimum 1 robotę budowlaną polegającą na budowie, przebudowie i remoncie obiektu służącego celom sportowo-rekreacyjnym np skate-park, plac zabaw, park rozrywki o wartości robót nie mniejszej niż 150.000 zł brutto."

Opis zamówienia pierwszy problem. Skate-park to nie plac zabaw. Zamówienie jest realizowane w stosunku 90% cena 10% gwarancja. Te zapisy otwierają drogę dla firm tj. MK BUD (remont ulicy krakowskiej).
Ostatnio był jeszcze jeden problem ale odsyłam do historii w BIPIE

Awatar użytkownika

Autor tematu
opornik
Rhetor
Posty: 9627
Rejestracja: 24-08-2009, 09:38
Lokalizacja: Krzyż

Post autor: opornik »

W BIP-ie pojawiły się Zarządzenia Prezydenta w sprawie BO 2014.
ZARZĄDZENIE NR 316/2013
PREZYDENTA MIASTA TARNOWA
z dnia 07 sierpnia 2013 r.
w sprawie określenia kwoty wydatków i harmonogramu budżetu obywatelskiego
na 2014 rok
ZARZĄDZENIE NR 315/2013
PREZYDENTA MIASTA TARNOWA
z dnia 07 sierpnia 2013 r.
w sprawie określenia trybu ustalenia części zadań do wykonania
w ramach budżetu obywatelskiego
ICE In Case of Emergency, w nagłym wypadku

Awatar użytkownika

LordRuthwen
Rhetor
Posty: 6820
Rejestracja: 20-10-2009, 10:25
Lokalizacja: tajna

Post autor: LordRuthwen »

Widzę, że robisz robotę DKP, a płacą ci coś za to chociaż?


Dorota1975
Rhetor
Posty: 2028
Rejestracja: 23-10-2009, 16:15
Lokalizacja: TARNÓW

Post autor: Dorota1975 »

Na stronie miasta jeszcze cisza, a zarządzenie wczoraj podpisane... Takie mało istotne dla obywateli pewnie...

Przeglądnęłam na szybko treść obu zarządzeń, i utrzymano rozwiązania z projektu, o którym tu pisano wcześniej. Zwłaszcza jeśli chodzi o kwotę ogólną, wartość poszczególnych zadań i terminarz, a także możliwość zgłaszania wniosków i głosowania przez osoby, które ukończyły 16 lat.

opornik pisze:W BIP-ie pojawiły się Zarządzenia Prezydenta w sprawie BO 2014.

No ale można przecież wkleić treść.. Nie każdy sobie na BIP-ie poradzi... ;)
Ostatnio zmieniony 08-08-2013, 08:31 przez Dorota1975, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika

Autor tematu
opornik
Rhetor
Posty: 9627
Rejestracja: 24-08-2009, 09:38
Lokalizacja: Krzyż

Post autor: opornik »

Dorota1975 pisze:No ale można przecież wkleić treść.. Nie każdy sobie na BIP-ie poradzi... ;)
ZARZĄDZENIE NR 315/2013
ZARZĄDZENIE NR 315/2013
PREZYDENTA MIASTA TARNOWA
z dnia 07 sierpnia 2013 r.
w sprawie określenia trybu ustalenia części zadań do wykonania
w ramach budżetu obywatelskiego
Na podstawie art. 233 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U.
Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) zarządzam, co następuje:
§ 1.
1. W ramach projektu każdego budżetu Gminy Miasta Tarnowa ujmuje się kwoty wydatków budżetowych rozdysponowane na zadania wskazane przez mieszkańców miasta Tarnowa, zwane dalej „budżetem obywatelskim”.
2. Tryb ustalenia części zadań do wykonania w ramach projektu budżetu na dany rok określa Regulamin budżetu obywatelskiego Miasta Tarnowa stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
3. W ramach projektu budżetu Gminy Miasta Tarnowa kwotę wydatków budżetu obywatelskiego określa corocznie Prezydent Miasta Tarnowa w drodze zarządzenia.
§ 2.
1. Wykonanie zarządzenia powierza się dyrektorom właściwych jednostek organizacyjnych Urzędu Miasta Tarnowa w zakresie opiniowania zgłoszonych w ramach budżetu obywatelskiego projektów, natomiast w pozostałym zakresie Dyrektorowi Kancelarii Rady Miejskiej w Urzędzie Miasta Tarnowa.
2. Nadzór nad wykonaniem zarządzenia powierza się Sekretarzowi Miasta Tarnowa.
§ 3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik do zarządzenia Nr 315/2013 - REGULAMIN BO
REGULAMIN BUDŻETU OBYWATELSKIEGO
MIASTA TARNOWA
§ 1.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Budżet obywatelski są to środki pieniężne budżetu Gminy Miasta Tarnowa, zwanej dalej „Miastem” przeznaczone na realizację zadań wybranych przez mieszkańców Miasta,
w trybie określonym Regulaminem budżetu obywatelskiego Miasta Tarnowa, zwanym dalej „Regulaminem”.
2. Zadania wyłonione w trybie przewidzianym w Regulaminie zostaną zrealizowane w ramach budżetu Miasta w danym roku.
§ 2.
ZGŁASZANIE PROJEKTÓW W RAMACH BUDŻETU OBYWATELSKIEGO
1. Zgłaszanym projektem może być każda inicjatywa obywatelska określająca zadanie, która przyczynia się do pozytywnego rozwoju Miasta. Inicjatywą obywatelską może być, w szczególności projekt zadania, takiego jak:
1) budowa, modernizacja lub remont elementu infrastruktury miejskiej,
2) działanie mające na celu poprawę warunków życia i funkcjonowania mieszkańców,
3) wydarzenie o charakterze prospołecznym, kulturalnym, oświatowym lub sportowym.
2. Zgłaszane projekty muszą być zgodne z prawem oraz mieścić się w granicach zadań
i kompetencji Miasta.
3. Koszt realizacji pojedynczego projektu nie może przekroczyć kwoty 300.000,00 zł.
4. Projekty mogą zgłaszać mieszkańcy Miasta, którzy w dniu zgłoszenia posiadają czynne prawo wyborcze lub ukończyli 16 lat i posiadają Tarnowską Kartę Miejską w wersji Premium.
5. Zgłoszeń należy dokonywać na formularzu stanowiącym załącznik nr 1 do Regulaminu. Formularz jest dostępny na stronie internetowej www.tarnow.pl oraz w punktach informacyjnych Urzędu Miasta Tarnowa, to jest w Kancelarii Ogólnej w Centrum Obsługi Mieszkańców w Urzędzie Miasta Tarnowa ul. Nowa 4 – parter i ul. Adama Mickiewicza 2 – parter.
6. Wypełniony formularz, o którym mowa w ust. 5 należy wysłać listem na adres Urzędu Miasta Tarnowa (ul. Mickiewicza 2, 33-100 Tarnów) z dopiskiem „Budżet Obywatelski–INICJATYWY” lub złożyć osobiście w punktach informacyjnych Urzędu Miasta Tarnowa, o których mowa w ust. 5. Zgłoszenia można dokonać również przez Internet, w tym przy użyciu Tarnowskiej Karty Miejskiej w wersji Premium, przesyłając wypełniony formularz na adres budzetobywatelski@umt.tarnow.pl. W razie wysłania zgłoszenia drogą listowną, za datę złożenia uważa się datę stempla pocztowego.
7. Zgłoszenie uznaje się za ważne, jeśli zostaną wypełnione wszystkie pola obowiązkowe.
8. Zgłoszenia dokonane przed lub po upływie terminu wyznaczonego stosownie do treści § 6 Regulaminu nie będą rozpatrywane.
9. Zgłoszenia projektów, których szacunkowy koszt realizacji przekracza kwotę określoną w ust. 3 nie będą rozpatrywane.
10. Wykaz zgłoszonych projektów będzie udostępniony na stronie internetowej Miasta www.tarnow.pl.
§ 3.
WERYFIKACJA ZGŁOSZONYCH PROJEKTÓW
1. Weryfikację złożonych projektów przeprowadzają jednostki organizacyjne Urzędu Miasta Tarnowa właściwe, zgodnie z obowiązującym regulaminem organizacyjnym Urzędu Miasta Tarnowa. Złożone projekty zostaną zweryfikowane pod względem formalnym (prawnym) oraz merytorycznym w zakresie określonym w ust. 2.
2. Analiza projektów jest przeprowadzana pod względem:
1) zgodności z obowiązującą Strategią Miasta,
2) możliwości realizacji,
3) rzeczywistego kosztu,
4) możliwości zabezpieczenia w kolejnych budżetach Miasta ewentualnych kosztów powstałych w wyniku realizacji projektu,
5) znaczenia dla lokalnej i ponadlokalnej społeczności,
6) możliwych korzyści wynikających dla Miasta, w tym osiedli, których projekty dotyczą.
3. Przygotowana przez jednostkę organizacyjną Urzędu Miasta Tarnowa analiza wraz z projektem wymaga wspólnego zaopiniowania przez zarządy osiedli, na terenie których dany projekt byłby realizowany oraz radnych Rady Miejskiej w Tarnowie, którzy wybrani zostali z okręgu, na terenie którego dany projekt byłby realizowany, z zastrzeżeniem ust. 5. Posiedzenie zarządów osiedli i radnych Rady Miejskiej w Tarnowie w sprawie wydania opinii organizuje Prezydent Miasta Tarnowa.
4. W przypadku, gdy osiedle nie ma swych organów, analiza wraz z projektem podlega wspólnemu zaopiniowaniu przez radnych Rady Miejskiej w Tarnowie, którzy wybrani zostali
z okręgu, na terenie którego dany projekt byłby realizowany, z zastrzeżeniem ust. 5. Posiedzenie radnych Rady Miejskiej w Tarnowie w sprawie wydania opinii organizuje Prezydent Miasta Tarnowa.
5. Projekty, które swoim zasięgiem obejmują teren całego Miasta wymagają zaopiniowania przez Komisję Rozwoju Miasta i Spraw Komunalnych Rady Miejskiej w Tarnowie.
6. Właściwe jednostki organizacyjne Urzędu Miasta Tarnowa przekazują projekty wraz ze swą opinią i opiniami, o których mowa w ust. 3–5 do Sekretarza Miasta Tarnowa, który sporządza ostateczną listę dopuszczonych do głosowania zgłoszeń oraz listę odrzuconych propozycji. Dopuszczeniu do głosowania podlegają tylko te projekty, które uzyskały pozytywną opinię właściwej jednostki organizacyjnej Urzędu Miasta Tarnowa w zakresie, o którym mowa w ust. 1–2 i pozytywne opinie, o których mowa w ust. 3–5. Każdemu projektowi dopuszczonemu do głosowania nadawany jest „Kod projektu”.
7. Listy, o których mowa w ust. 6 dostępne będą na stronie internetowej www.tarnow.pl.
§ 4.
DZIAŁANIA INFORMACYJNE
1. Z chwilą ogłoszenia list, o których mowa w § 3 ust. 6 Regulaminu, mieszkańcom przysługuje prawo prowadzenia akcji informacyjnej dotyczącej projektów dopuszczonych do głosowania,
w terminie określonym stosownie do treści § 6 Regulaminu.
2. Działania, o których mowa w ust. 1 prowadzone są zgodnie z obowiązującym prawem.
§ 5.
WYBÓR PROJEKTÓW DO REALIZACJI
1. O wyborze projektów do realizacji decydują mieszkańcy Miasta w drodze bezpośredniego głosowania, którzy w dniu głosowania posiadają czynne prawo wyborcze lub ukończyli 16 lat i posiadają Tarnowską Kartę Miejską w wersji Premium.
2. Głosowanie odbywa się:
1) w punktach informacyjnych, o których mowa w § 2 ust. 5 Regulaminu poprzez włożenie do urny wypełnionej karty do głosowania,
2) na stronie internetowej budzetobywatelski.umt.tarnow.pl przy użyciu Tarnowskiej Karty Miejskiej w wersji Premium,
3) poprzez przesłanie na adres Urzędu Miasta Tarnowa (ul. Mickiewicza 2, 33-100 Tarnów) karty do głosowania z dopiskiem na kopercie „Budżet Obywatelski–GŁOSOWANIE”; za datę oddania głosu w ten sposób uważa się datę stempla pocztowego.
3. Głosować można tylko na jeden projekt. W razie wyboru więcej niż jednego projektu głos będzie nieważny.
4. Wzór karty do głosowania stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu.
§ 6.
HARMONOGRAM BUDŻETU OBYWATELSKIEGO
Terminy zgłaszania projektów do budżetu obywatelskiego na dany rok, ich weryfikacji, prowadzenia działań informacyjnych, głosownia i ogłoszenia jego wyników określa Prezydent Miasta Tarnowa w drodze zarządzenia.
§ 7.
USTALENIE I OGŁOSZENIE WYNIKÓW GŁOSOWANIA
1. Komisja powołana przez Prezydenta Miasta Tarnowa oblicza, ile głosów uzyskały poszczególne projekty i ustala listę projektów, które uzyskały kolejno największą liczbę głosów. Do realizacji przyjęte zostaną te wybrane projekty, które uzyskały największą liczbę głosów.
2. W wypadku, gdy suma kosztów projektów, które uzyskały największą liczbę głosów wyczerpuje pulę budżetu obywatelskiego na dany rok, a wybrane projekty są istotne z punktu widzenia interesów mieszkańców Miasta, wysokość budżetu obywatelskiego na dany rok może być podwyższona przez Prezydenta Miasta Tarnowa do 10% wysokości budżetu obywatelskiego ustalonej na dany rok.
3. Wyniki głosowania w ramach budżetu obywatelskiego ogłoszone zostaną na stronie internetowej Miasta www.tarnow.pl.
4. Projekty, które uzyskały co najmniej 50% głosów spośród uprawnionych mieszkańców Miasta zamieszkałych na terenie danego osiedla, którego dotyczył zgłoszony projekt, zostaną ujęte w projekcie budżetu Miasta na kolejny rok.
§ 8.
PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
1. Zgłoszenie projektu w ramach budżetu obywatelskiego lub udział w głosowaniu wymaga wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych.
2. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w ramach budżetu obywatelskiego jest Gmina Miasta Tarnowa z siedzibą w Tarnowie przy ul. Mickiewicza 2.
3. Celem zbierania danych osobowych w ramach budżetu obywatelskiego jest w szczególności możliwość zweryfikowania czy osoby zgłaszające projekt lub uczestniczące w głosowaniu w ramach budżetu obywatelskiego są do tego uprawnione. Odbiorcami tych danych będą pracownicy Urzędu Miasta Tarnowa oraz osoby biorące udział w opiniowaniu złożonych projektów, o których mowa w Regulaminie.
4. Osoby zgłaszające projekt lub uczestniczące w głosowaniu w ramach budżetu obywatelskiego mają prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
5. Obowiązek podania danych, o których mowa powyżej wynika z Regulaminu.
ZARZĄDZENIE NR 316/2013
ZARZĄDZENIE NR 316/2013
PREZYDENTA MIASTA TARNOWA
z dnia 07 sierpnia 2013 r.
w sprawie określenia kwoty wydatków i harmonogramu budżetu obywatelskiego
na 2014 rok
Na podstawie § 1 ust. 3 zarządzenia Nr 315/2013 Prezydenta Miasta Tarnowa z dnia 7 sierpnia 2013 r. w sprawie określenia trybu ustalenia części zadań do wykonania w ramach budżetu obywatelskiego w związku z § 6 Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Tarnowa stanowiącego załącznik do zarządzenia Nr 315/2013Prezydenta Miasta Tarnowa z dnia 7 sierpnia 2013 r. w sprawie określenia trybu ustalenia części zadań do wykonania w ramach budżetu obywatelskiego, zarządzam, co następuje:
§ 1.
Wydatki na rzecz sfinansowania zadań wyłonionych w procedurze określonej Regulaminem budżetu obywatelskiego Miasta Tarnowa uwzględnia się w projekcie budżetu Gminy Miasta Tarnowa na 2014 rok w kwocie 3.000.000 zł (trzy miliony złotych).
§ 2.
Określa się harmonogram czynności w ramach budżetu obywatelskiego na 2014 rok:

Lp. - Opis czynności - Termin
1. Zgłaszanie projektów - 10 sierpnia 2013 r. – 8 września 2013 r.
2. Weryfikacja zgłoszonych projektów - 9 września 2013 r. – 21 września 2013 r.
3. Ogłoszenie listy projektów - 22 września 2013 r.
4. Działania informacyjne - 22 września 2013 r. – 30 września 2013 r.
5. Głosowanie - 1 października 2013 r. – 7 października 2013 r.
6. Ogłoszenie wyników - 17 października 2013 r.
§ 3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
ICE In Case of Emergency, w nagłym wypadku

Awatar użytkownika

defekator
Rhetor
Posty: 11585
Rejestracja: 13-01-2010, 21:55

Post autor: defekator »

Ok - to jaką stawiacie frekwencję? Mi się wydaje, że będzie niższa niż w BO2013 - część najaktywniejszych zrobiła co chciała, część tych co im się nie udało się zniechęciła - a reszta nie widząc efektów poprzedniego budżetu oleje sprawę.

Plusem dla mnie jest ograniczenie kwoty pojedynczego projektu (chociaż trochę za duże na mój gust - 500k byłoby idealne) oraz termin umożliwiający faktyczną realizację w roku przyszłym. Chociaż zahaczenie zgłaszania wniosków o wakacje nie jest najlepszym pomysłem.
"Wkrótce Europa przekona się, i to boleśnie, co to są polskie fobie, psychozy oraz historyczne bóle fantomowe" S. LEM

Awatar użytkownika

Autor tematu
opornik
Rhetor
Posty: 9627
Rejestracja: 24-08-2009, 09:38
Lokalizacja: Krzyż

Post autor: opornik »

defekator pisze:Ok - to jaką stawiacie frekwencję?
Po mojemu będzie niższa.
defekator pisze:Plusem dla mnie jest ograniczenie kwoty pojedynczego projektu (chociaż trochę za duże na mój gust - 500k byłoby idealne)
Dla mnie ten próg jest za niski.
defekator pisze:Chociaż zahaczenie zgłaszania wniosków o wakacje nie jest najlepszym pomysłem.
Ma to ponoć związek z budżetem miasta. Termin wakacyjny jest dla mnie nieporozumieniem. Może w przyszłym roku coś przesuną ale dalej wakacje będą w tle.
ICE In Case of Emergency, w nagłym wypadku

ODPOWIEDZ