Projektowanie ulic a poprawa bezpieczeństwa

Dyskusje na temat oznakowania, niebezpiecznych miejsc, przepisów itd.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika

Autor tematu
LordRuthwen
Rhetor
Posty: 5758
Rejestracja: 20-10-2009, 10:25
Lokalizacja: tajna

Projektowanie ulic a poprawa bezpieczeństwa

Post autor: LordRuthwen »

Na przykładzie Jaworzna:
http://www.brd24.pl/uncategorized/tomas ... struktura/" onclick="window.open(this.href);return false;

W skrócie (cytat z tego artykułu):
Warto pamiętać, że ruch drogowy i infrastruktura składają się z samych paradoksów:
– dokładanie pasów powoduje zwiększanie kongestii;
– rozbudowa parkingów powoduje zwiększenie liczby samochodów a nie zaspokaja potrzeby parkowania (kierowcy nie akceptują dłuższych dojść do celu), więcej pojazdów oznacza większy ruch i więcej okazji do popełnienia błędu – efekt zwiększanie ilości wypadków;
– powyżej 45 km/h spada przepustowość;
– zamknięcie ulic może spowodować zmniejszenie kongestii – Paradoks Braessa;

Jakie należy podejmować działania?
– odchudzanie jezdni – w mieście wystarczy pas ruchu o szerokości 2,75 i maksymalnie 3 tam gdzie jeżdżą autobusy;
– skrzyżowania typu rondo (czterokrotnie mniej punktów kolizji) zamiast prostych;
– fizyczne spowalniacze ruchu – progi, wyniesione przejścia, wyniesione skrzyżowania, szykany;
– psychiczni spowalniacze ruchu – esowanie jezdni, bramy wjazdowe, drzewa, zieleń drogowa – administracyjna kontrola prędkości;
– eliminacja niechronionych przejść dla pieszych na drogach o więcej niż dwóch pasach poprzez zastosowanie ochrony – sygnalizacja, zawężenia, tunele, kładki – doświetlenie wertykalne przejść dla pieszych;
– skrzyżowania równorzędne – kierowcy masowo nie ogarniają przepisów dlatego przez takie poruszają się z największą ostrożnością i starają się nawiązać kontakt wzrokowy z innymi kierowcami
– zmiana pierwszeństwa dla pieszych.

Co nie działa?
– znaki,
– świecidełka,
– dodatkowe folie odblaskowe wynalazki,
– odblaski – wszelkie uspokajacze sumienia.
Wysłane z mojej budki telefonicznej ;)


irekjj
Prytan
Posty: 283
Rejestracja: 23-11-2013, 20:09
Lokalizacja: Tarnów

Re: Projektowanie ulic a poprawa bezpieczeństwa

Post autor: irekjj »

Polecam ciekawy artykuł do przeczytania. Strony 24 do 27.

https://www.piib.org.pl/pliki/ib/ib_10_19.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika

Autor tematu
LordRuthwen
Rhetor
Posty: 5758
Rejestracja: 20-10-2009, 10:25
Lokalizacja: tajna

Re: Projektowanie ulic a poprawa bezpieczeństwa

Post autor: LordRuthwen »

I znów Jaworzno: http://obserwatorgospodarczy.pl/komenta ... i-felieton" onclick="window.open(this.href);return false;
Wysłane z mojej budki telefonicznej ;)

Awatar użytkownika

Goscinny
Rhetor
Posty: 10326
Rejestracja: 03-03-2009, 12:21
Lokalizacja: Tarnów

Re: Projektowanie ulic a poprawa bezpieczeństwa

Post autor: Goscinny »

Herezje jakieś tutaj wrzucasz :) Chyba się kiedyś tam przejadę - z czystej ciekawości jak to wygląda w realu.

Awatar użytkownika

defekator
Rhetor
Posty: 10119
Rejestracja: 13-01-2010, 21:55

Re: Projektowanie ulic a poprawa bezpieczeństwa

Post autor: defekator »

"Pięknie to wytłumaczył profesor Jan Gehl, który odmienił Kopenhagę – chcesz mieć korki – buduj parkingi. To działa również odwrotnie, ale opisane inaczej – nie chcesz mieć korków to zaproponuj ludziom takie sposoby mobilności, żeby nie musieli mieć samochodów. Jak się zabiera ludziom transport publiczny, gdy tnie się linie, podnosi ceny, to na końcu tej drogi jest zawsze korek. A po drodze trupy."


A w Tarnowie?

"Więcej parkingów!!", "Szersze drogi!!", "Wpuścić auta na Wałową!!"
I coraz bardziej okrojona komunikacja miejska.


hurricane
Rhetor
Posty: 2673
Rejestracja: 28-09-2009, 10:58

Re: Projektowanie ulic a poprawa bezpieczeństwa

Post autor: hurricane »

Goscinny pisze:Herezje jakieś tutaj wrzucasz :) Chyba się kiedyś tam przejadę - z czystej ciekawości jak to wygląda w realu.
Tylko zjedź z krajowej 79 do miasta, co prawda na 79 też wrzucili kilka rond, ale ogólnie to typowa droga obwodowa ;). Inne podejście widać w mieście.

ODPOWIEDZ