Błedy w oznakowaniu ulic-donos obywatelski
B³edy w oznakowaniu ulic-donos obywatelski
Tak sobie pomyślałem, że można utworzyć nowy wątek w którym będziemy donosić o zauważonych błędach w oznakowaniu ulic w Tarnowie.
Proszę o konkretne wpisy, bez komentarzy i bajkopisarstwa.
Do dyskusji niech posłuży wątek "Ruch drogowy, błędy w oznakowaniu tarnowskich dróg"
http://www.agora.tarnow.pl/viewtopic.php?t=3387
Władzę Agory proszę o przekazanie linka z informacjami do Pana Kupca j.kupiec@umt.tarnow.pl Kierownika WUO-RIR z prośbą o monitoring tych doniesień i podjęcie działań.
Proszę o konkretne wpisy, bez komentarzy i bajkopisarstwa.
Do dyskusji niech posłuży wątek "Ruch drogowy, błędy w oznakowaniu tarnowskich dróg"
http://www.agora.tarnow.pl/viewtopic.php?t=3387
Władzę Agory proszę o przekazanie linka z informacjami do Pana Kupca j.kupiec@umt.tarnow.pl Kierownika WUO-RIR z prośbą o monitoring tych doniesień i podjęcie działań.
ICE In Case of Emergency, w nagłym wypadku
No to może zacznę.
1. Proszę o korektę ustawienia lustra na skrzyżowaniu Jaracza i Krzyskiej.
2. Proszę o wizję w terenie i zmianę oznakowania na skrzyżowaniu Nowodąbrowskiej i Jaracza. Dla rowerzystów należy ustawić znak C-13a "koniec drogi dla rowerów" lub nakazać właścicielowi posesji magistrackiemu urzędnikowi rozbiórkę betonowego, pełnego ogrodzenia w rejonie skrzyżowania.
1. Proszę o korektę ustawienia lustra na skrzyżowaniu Jaracza i Krzyskiej.
2. Proszę o wizję w terenie i zmianę oznakowania na skrzyżowaniu Nowodąbrowskiej i Jaracza. Dla rowerzystów należy ustawić znak C-13a "koniec drogi dla rowerów" lub nakazać właścicielowi posesji magistrackiemu urzędnikowi rozbiórkę betonowego, pełnego ogrodzenia w rejonie skrzyżowania.
ICE In Case of Emergency, w nagłym wypadku
Pod jednym warunkiem: że początek drogi (trasy) w obszarze zabudowanym jest oznaczony znakiem D-1. Na kolejnych skrzyżowaniach znak D-1 powinien być powtarzany w zmniejszonych rozmiarach. Można nie powtarzać znaku, jeżeli odległość do kolejnego skrzyżowania jest nie większa niż 50 metrów.opornik pisze:Przychylam się do opinii, że jeżeli przed skrzyżowaniem nie ma żadnego znaku to jestem na drodze z pierwszeństwem. Ale wymaga to zmian w przepisach i warunkach technicznych.
Tak więc brak znaku przed skrzyżowaniem nie może być traktowany jako poruszanie się po drodze z pierwszeństwem. Jeżeli bowiem na początku drogi nie było znaku D-1, to skrzyżowanie jest równorzędne. Przykładem takiego równorzędnego skrzyżowania jest Matejki - Grottgera, na którym pierwszeństwo ma pojazd z prawej strony. Jeżeli na tym skrzyżowaniu z uwagi na brak znaku regulującego pierwszeństwo uznasz, że masz pierwszeństwo, a dostaniesz strzała z prawej strony, to jesteś sprawcą zdarzenia.
Tak więc skrzyżowanie Brodzińskiego z Wigury jest oczywiście błędnie oznakowane.
Ostatnio zmieniony 18-06-2014, 07:13 przez martens, łącznie zmieniany 2 razy.
Znak D-1 droga z pierwszeństwem jest bezwzględnie konieczny na początku drogi z pierwszeństwem, może być przed pierwszym skrzyżowaniem na tej drodze.
Powtarzanie znaków w ciągu drogi niczemu nie służy.
Tych "pierwszych" znaków brakuje na początku Nowego Światu (od Solidarności jadąc).
Na Waryńskiego / Szpitalna wstawiono znak D-1 tyle że złej wielkości - zbyt mały.
Proponuję zamienić ten znak ze znakiem przy Bóżnic .
Powtarzanie znaków w ciągu drogi niczemu nie służy.
Tych "pierwszych" znaków brakuje na początku Nowego Światu (od Solidarności jadąc).
Na Waryńskiego / Szpitalna wstawiono znak D-1 tyle że złej wielkości - zbyt mały.
Proponuję zamienić ten znak ze znakiem przy Bóżnic .
pankowal, a co powiesz na temat skrzyżowania Sitki-Goldhammera?
Jechałem Sitki od parku i skręcałem w prawo w Goldhammera. Pionowych nie ma. Zatrzymałem się przed P-13. Z drugiego kierunku Sitki skręciła w lewo pani i zatrzymała się wymachując i pokazując prawą rękę. Wiem, ona miała pierwszeństwo i dziwię się, że nie zauważyła linii na moim kierunku jazdy. Ale co w zimie kiedy na jezdni leży śnieg i linie nie są widoczne?
Pytam z czystej ciekawości czy coś pionowego nie powinno być na tym skrzyżowaniu?
Podobną sytuację mamy na Spokojna-Al. Piaskowa w kierunku północnym. Wiem, miejsca tam niewiele.
Jechałem Sitki od parku i skręcałem w prawo w Goldhammera. Pionowych nie ma. Zatrzymałem się przed P-13. Z drugiego kierunku Sitki skręciła w lewo pani i zatrzymała się wymachując i pokazując prawą rękę. Wiem, ona miała pierwszeństwo i dziwię się, że nie zauważyła linii na moim kierunku jazdy. Ale co w zimie kiedy na jezdni leży śnieg i linie nie są widoczne?
Pytam z czystej ciekawości czy coś pionowego nie powinno być na tym skrzyżowaniu?
Podobną sytuację mamy na Spokojna-Al. Piaskowa w kierunku północnym. Wiem, miejsca tam niewiele.
ICE In Case of Emergency, w nagłym wypadku
Tak wygląda sytuacja z mojego ostatniego postu https://www.google.pl/maps/@50.018077,2 ... rnbUsg!2e0
ICE In Case of Emergency, w nagłym wypadku
Czy ten znak jest naprawdę taki niezbędny?
http://goo.gl/L7I41Q
Przecież i tak za 100m widać znak STOP.
http://goo.gl/L7I41Q
Przecież i tak za 100m widać znak STOP.
Niestety.
Urząd miasta pewne fragmenty przepisów lubi a inne nie rozumie !!!!
Czyli ....
Pisałem poprzednio że znak D-1 na początku drogi z pierwszeństwem jest niezbędny .
Nie dopisałem że ze względu na pierwszeństwo przejazdu.
Znak D-1 pełni też inną funkcję - ponieważ powinien być powtarzany przed każdym skrzyżowaniem -informuje że mamy skrzyżowanie - i związane z tym faktem konsekwencje.
Skręciłem drogi z pierwszeństwem i jak wjeżdżam na drogę z pierwszeństwem to mam być niezwłocznie poinformowany znakiem D-1 Droga z pierewszeństwem !!!!!
TAK STANOWI SEDNO PRZEPISÓW.
Natomiast
Urząd miasta pewne fragmenty przepisów lubi a inne nie rozumie !!!!
Czyli ....
Pisałem poprzednio że znak D-1 na początku drogi z pierwszeństwem jest niezbędny .
Nie dopisałem że ze względu na pierwszeństwo przejazdu.
Znak D-1 pełni też inną funkcję - ponieważ powinien być powtarzany przed każdym skrzyżowaniem -informuje że mamy skrzyżowanie - i związane z tym faktem konsekwencje.
Skręciłem drogi z pierwszeństwem i jak wjeżdżam na drogę z pierwszeństwem to mam być niezwłocznie poinformowany znakiem D-1 Droga z pierewszeństwem !!!!!
TAK STANOWI SEDNO PRZEPISÓW.
Natomiast
Czy to oznacza, że wiele skrzyżowań w Tarnowie jest nieprawidłowo oznakowanych?pankowal pisze:Skręciłem drogi z pierwszeństwem i jak wjeżdżam na drogę z pierwszeństwem to mam być niezwłocznie poinformowany znakiem D-1 Droga z pierewszeństwem !!!!!
PS
Nie tak dawno radny Niedojadło grzmiał z mównicy, że miasto wyrzuca w błoto pieniądze na oznakowanie ulic.
ICE In Case of Emergency, w nagłym wypadku
Oczywiście że tak.
Pieniądze wyrzucone w błoto.
Radosna twórczość niekompetentnych osób.
Przykład takiej głupoty - skrzyżowanie Poławskiego z Mościckiego - jadąc do tego skrzyżowania z południa urzędnicy postanowili że wkopią za nieswoje pieniądze zestaw znaków koniec drogi z pierwszeństwem, pod spodem znak ustąp a poniżej tabliczka "że za 100 m"
Tyle że na tym skrzyżowaniu jest sygnalizacja świetlna - o której ostrzeżenia brak - no bo przepisy nie wymagają.
Ale domorosłe mędrki coś poczytały no i wkopały trzy znaki plus słupek - ku uciesze ..... - No nie rozumieją istoty oznakowania. CO CZEMU SŁUŻY I DLA CZEGO !!!!!
Pieniądze wyrzucone w błoto.
Radosna twórczość niekompetentnych osób.
Przykład takiej głupoty - skrzyżowanie Poławskiego z Mościckiego - jadąc do tego skrzyżowania z południa urzędnicy postanowili że wkopią za nieswoje pieniądze zestaw znaków koniec drogi z pierwszeństwem, pod spodem znak ustąp a poniżej tabliczka "że za 100 m"
Tyle że na tym skrzyżowaniu jest sygnalizacja świetlna - o której ostrzeżenia brak - no bo przepisy nie wymagają.
Ale domorosłe mędrki coś poczytały no i wkopały trzy znaki plus słupek - ku uciesze ..... - No nie rozumieją istoty oznakowania. CO CZEMU SŁUŻY I DLA CZEGO !!!!!