A tymczasem mamy do oglądnięcia film.
https://www.youtube.com/watch?v=uzGfnv7dJIo
Sygnalizacja świetlna.
Re: Sygnalizacja świetlna.
ICE In Case of Emergency, w nagłym wypadku
Re: Sygnalizacja świetlna.
Tak ostatnio jechałem na zielonej fali, tylko chyba jestem daltoniata bo na każdym skrzyżowaniu mialem czerwone światło i stałem jak debil wraz z innymi.
Re: Sygnalizacja świetlna.
Wzruszyłem się tym filmem. Tak to wszystko pieknie działa, nie trzeba jak debil stać w korku, bo "inteligentna" sygnalizacja włącza zielone do lewoskrętu na 7 sekund - nieważne, że w kolejce do skrętu czeka sznur samochodów.
Sygnalizacja się dostosowuje, a nie ma stałych faz - szkoda tylko, że stałe fazy są faktem.
Są świetne sygnalizatory ile miejsc parkingowych jest wolnych - szkoda tylko, że są całkowicie nieprzydatne. Ani dla tubylców, ani tym bardziej dla przyjezdnych.
Znacie kogoś, kto używa aplikacji, czy też strony, żeby jadąc sprawdzić gdzie faktycznie są wolne miejsca parkingowe? Znacie kogoś, kto na podstawie dwóch liczba na słupku podjął decyzję, gdzie zaparkuje?
Sygnalizacja się dostosowuje, a nie ma stałych faz - szkoda tylko, że stałe fazy są faktem.
Są świetne sygnalizatory ile miejsc parkingowych jest wolnych - szkoda tylko, że są całkowicie nieprzydatne. Ani dla tubylców, ani tym bardziej dla przyjezdnych.
Znacie kogoś, kto używa aplikacji, czy też strony, żeby jadąc sprawdzić gdzie faktycznie są wolne miejsca parkingowe? Znacie kogoś, kto na podstawie dwóch liczba na słupku podjął decyzję, gdzie zaparkuje?
Re: Sygnalizacja świetlna.
Ja nie używam i nie znam nikogo. Wczoraj jechałem Mickiewicza z zamiarem skrętu w lewo w MB Fatimskiej. Byłem czwarty w kolejce. Oczywiście nie zdążyłam. Stoję i czekam jak buc. W cyklu fali na Mickiewicza przejechały trzy samochody a ja dalej stoję i oglądam latające ptaki. Durny inteligent nie wpadł na pomysł aby uwolnić lewoskręt bo z dołu nikt nie jedzie. Odstałem pustostan i po słusznym czasie dostałem S-3.
ICE In Case of Emergency, w nagłym wypadku
Re: Sygnalizacja świetlna.
Inteligenta sygnalizacja już była teraz została nam nowoczesna.
Jadąc wieczorem przy zerowym ruchu można postać i popatrzyć jak my stoimy na czerwonym a z żadnej innej strony nic nie jedzie.
Co do lewoskretu w Fatimska to jest jeszcze jeden problem jak na wszystkich skrzyżowaniach... kierowcy...
Gdyby wszyscy wrzucili "jedynke" gdy się zmienia a nie dopiero jak auto poprzedzające ruszą to by przejechało więcej aut.
Prawie za każdym razem jak skrecam w Fatimska ja juz zjeżdżam z skrzyżowania a drugie auto za mną dopiero rusza
Jadąc wieczorem przy zerowym ruchu można postać i popatrzyć jak my stoimy na czerwonym a z żadnej innej strony nic nie jedzie.
Co do lewoskretu w Fatimska to jest jeszcze jeden problem jak na wszystkich skrzyżowaniach... kierowcy...
Gdyby wszyscy wrzucili "jedynke" gdy się zmienia a nie dopiero jak auto poprzedzające ruszą to by przejechało więcej aut.
Prawie za każdym razem jak skrecam w Fatimska ja juz zjeżdżam z skrzyżowania a drugie auto za mną dopiero rusza
Re: Sygnalizacja świetlna.
Remont w MOścicach / Czerwonych Klonów- Kwiatkowskiego. Skręt z Cz. K. w prawo w Kwiatkowskiego blokowany przez sygnalizator ogólny bo teraz nic się juz z tym nie da zrobić. Tak twierdzi p. Paweł Armatys z ZDiK Tarnów, ale poinformował mnie , że przy kolejnych remontach wezmą to pod uwagę. Na razie chwilami sie blokuje ten skręt ale po wakacjach to pewnie bedzie wszystko stało.
Re: Sygnalizacja świetlna.
Cóż, jak widać w ZDiK wiele rzeczy się "nie da" i na nic nie potrafią wpaść sami. Dopiero po interwencji kapnęli się, że wyłączenie sygnalizacji na Chemicznej to świetny pomysł na rozkorkowanie objazdu
Nie wiem czy Wy też to zauważyliście, ale prowadzone przez nich inwestycje są "bublowate" np.
- Na nowo wyremontowanym odcinku Czerwonych Klonów wzdłuż stadionu NOWE włazy kanalizacyjne są zapadnięte.
- Kratki przy krawężnikach są osadzone poniżej poziomu asfaltu (tak, wiem że jest tam ściek przykrawężnikowy, ale dało się to rozwiązać inaczej) i przy zastosowanym tam zwężeniu drogi spowodowanym przez wciśnięcie na siłę 3 pasa trzeba albo jechać po linii podwójnej ciągłej, wjechać w zapadnięty właz, albo w za nisko osadzoną kratkę. Ogólnie z kratkami i włazami jest problem przy każdej nowo oddanej drodze, a o starych nawet nie wspomnę.
- Na Chemicznej też wcisnęli na siłę 3 pasy, co spowodowało zwężenie pasa do skrętu w prawo w Czerwonych Klonów - okej, może tak być ale zwężenie wymusza najeżdżanie w zapadniętą kratkę, która się tam znajduje. Oczywiście nikt nie wpadł na pomysł jej regulacji, bo po co.
- Nowa ścieżka rowerowa na Czerwonych Klonów - pozapadane studzienki telekomunikacyjne i inne.
- Brak przycisków do sterowania sygnalizacją po stronie przeznaczonej dla rowerów (może się to zmieni po zakończeniu 2 etapu remontu)
- Przy przejeździe dla rowerów przez Chemiczną (od strony parkingu) postawili jakiś baner, który zasłania kierującym rowerzystów i pieszych.
- Sam pomysł postawienia sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Chemiczna x Czerwonych Klonów jest poroniony.
- Na nowo wybudowanej części parkingu pod Jaskółką zostały wciśnięte... przejścia dla pieszych, co spowodowało uszczuplenie puli dostępnych miejsc. PO CO tam komu te przejścia!?
- Bublowata sygnalizacja na skrzyżowaniu Zbylitowska x Chemiczna, gdzie pieszy musi czekać na zielone 3 godziny bo jest to tak bardzo nowoczesna i skomplikowana sygnalizacja, która wymaga wstrzelenia się w odpowiedni moment, żeby pieszy został łaskawie uwzględniony w cyklu (rzekomo ma się to zmienić po włączeniu tego skrzyżowania w ITS).
I tak dalej i tak dalej. Czy to ja jestem nienormalny? Czy może jednak są to uzasadnione spostrzeżenia?
Nie wiem czy Wy też to zauważyliście, ale prowadzone przez nich inwestycje są "bublowate" np.
- Na nowo wyremontowanym odcinku Czerwonych Klonów wzdłuż stadionu NOWE włazy kanalizacyjne są zapadnięte.
- Kratki przy krawężnikach są osadzone poniżej poziomu asfaltu (tak, wiem że jest tam ściek przykrawężnikowy, ale dało się to rozwiązać inaczej) i przy zastosowanym tam zwężeniu drogi spowodowanym przez wciśnięcie na siłę 3 pasa trzeba albo jechać po linii podwójnej ciągłej, wjechać w zapadnięty właz, albo w za nisko osadzoną kratkę. Ogólnie z kratkami i włazami jest problem przy każdej nowo oddanej drodze, a o starych nawet nie wspomnę.
- Na Chemicznej też wcisnęli na siłę 3 pasy, co spowodowało zwężenie pasa do skrętu w prawo w Czerwonych Klonów - okej, może tak być ale zwężenie wymusza najeżdżanie w zapadniętą kratkę, która się tam znajduje. Oczywiście nikt nie wpadł na pomysł jej regulacji, bo po co.
- Nowa ścieżka rowerowa na Czerwonych Klonów - pozapadane studzienki telekomunikacyjne i inne.
- Brak przycisków do sterowania sygnalizacją po stronie przeznaczonej dla rowerów (może się to zmieni po zakończeniu 2 etapu remontu)
- Przy przejeździe dla rowerów przez Chemiczną (od strony parkingu) postawili jakiś baner, który zasłania kierującym rowerzystów i pieszych.
- Sam pomysł postawienia sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Chemiczna x Czerwonych Klonów jest poroniony.
- Na nowo wybudowanej części parkingu pod Jaskółką zostały wciśnięte... przejścia dla pieszych, co spowodowało uszczuplenie puli dostępnych miejsc. PO CO tam komu te przejścia!?
- Bublowata sygnalizacja na skrzyżowaniu Zbylitowska x Chemiczna, gdzie pieszy musi czekać na zielone 3 godziny bo jest to tak bardzo nowoczesna i skomplikowana sygnalizacja, która wymaga wstrzelenia się w odpowiedni moment, żeby pieszy został łaskawie uwzględniony w cyklu (rzekomo ma się to zmienić po włączeniu tego skrzyżowania w ITS).
I tak dalej i tak dalej. Czy to ja jestem nienormalny? Czy może jednak są to uzasadnione spostrzeżenia?
Re: Sygnalizacja świetlna.
Ten cały ITS to wydaje mi się że jest z czasem jeszcze gorszy.
Dziś po 6 rano, Krakowska od dworca do skrzyżowania z Czerwoną. Wszystkie światła czerwone, przy prawie zerowym ruchu...
Każde skrzyżowania w ciągu dnia działa niemal identycznie, nawet z stoperem sprawdzałem jak długo trzeba czekać na zielone światło do skrętu w lewo.
Bez znaczenia czy czekam o 9, 15 czy 21. Jedynie co to krócej się świeci przy mniejszym ruchu.
Dziś po 6 rano, Krakowska od dworca do skrzyżowania z Czerwoną. Wszystkie światła czerwone, przy prawie zerowym ruchu...
Każde skrzyżowania w ciągu dnia działa niemal identycznie, nawet z stoperem sprawdzałem jak długo trzeba czekać na zielone światło do skrętu w lewo.
Bez znaczenia czy czekam o 9, 15 czy 21. Jedynie co to krócej się świeci przy mniejszym ruchu.
Re: Sygnalizacja świetlna.
Odpalili światła pod wiaduktem na Czerwonych Klonów. One też działają jak chcą i na razie nie wydają się być z niczym skoordynowane (a powinny "gadać" ze światłami pod MCK), cóż - może się dopiero uczą jak żyć?
Od razu się wyżalę na jakość wykonania tej inwestycji - nie dość że grzebali tam ponad rok, to:
- zrobili za krótki lewoskręt w Chemiczną szersze pojazdy lub niedzielni kierowcy zastawiają pas do jazdy na wprost,
- postawili sygnalizator na środku CPR, a sam CPR w jego okolicy jest za wąski i 2 rowery się nie miną (chodzi o ten na nowym wlocie),
- sygnalizator S1 jest za wysoko, a linia zatrzymania za blisko (przynajmniej ten na zakręcie Chemiczna->Czerwonych Klonów) i co niektórzy nie zwracają uwagi na strzałkę warunkową,
- nie chciało im się wywalić kilku metrów kostki z zaślepionego fragmentu starego przebiegu drogi wokół dawnego stadionu LA i zastąpić jej asfaltem.
Za co się nie wezmą, to spieprzą.
Od razu się wyżalę na jakość wykonania tej inwestycji - nie dość że grzebali tam ponad rok, to:
- zrobili za krótki lewoskręt w Chemiczną szersze pojazdy lub niedzielni kierowcy zastawiają pas do jazdy na wprost,
- postawili sygnalizator na środku CPR, a sam CPR w jego okolicy jest za wąski i 2 rowery się nie miną (chodzi o ten na nowym wlocie),
- sygnalizator S1 jest za wysoko, a linia zatrzymania za blisko (przynajmniej ten na zakręcie Chemiczna->Czerwonych Klonów) i co niektórzy nie zwracają uwagi na strzałkę warunkową,
- nie chciało im się wywalić kilku metrów kostki z zaślepionego fragmentu starego przebiegu drogi wokół dawnego stadionu LA i zastąpić jej asfaltem.
Za co się nie wezmą, to spieprzą.
Re: Sygnalizacja świetlna.
W końcu ktoś doszedl do tego by cofnąć linie na pasie do skrętu w lewo z Warsztatowej na Krakowska w kierunku centrum.
Wiecznie blokował się tam pas w odwrotna stronę gdy chciał skręcić tam autobus albo samochód ciężarowy
Wiecznie blokował się tam pas w odwrotna stronę gdy chciał skręcić tam autobus albo samochód ciężarowy