Wykryto adblockera: Na forum reklamy pojawiają się bardzo rzadko, ale pozwalają na rozpropagowanie akcji charytatywnych oraz na opłacenie domeny. Jeśli nie sprawi ci to kłopotu, dodaj Agorę jako wyjątek do adblockera. Dziękujemy!
szopen pisze: ostatecznie wyniesione przejścia na Sitki też po deszczu/śniegu są śliskie, a jeszcze nikt się tam nie zabił.
Ja byłam blisko
Patrząc z perspektywy czasu ( i z perspektywy kierowcy, który mię wtedy widział), śmieszne było machanie wszystkimi kończynami w celu złapania równowagi.
I mam nadzieję, że rzucona przeze mnie klątwa na idiotę od tych progów nadal działa
"tarnowskie media nic o tym nie informują."
bo informowały już np. jesienią ubiegłego roku, gdy temat się pojawił i ZDiK szykował projekt uchwały dla radnych z cennikiem za korzystanie z rowerów.
Nie widzę info o lokalizacji tych stacji rowerowych, a mają być w takich punktach: Plac Dworcowy, Plac Sobieskiego, Centrum Sztuki Mościce (ale w dokumentach z przetargu to jeszcze Mościckie Centrum Kultury), Osiedle Zielone, Krzyska - szkoła, Góra Św. Marcina, Mościce - plac, III LO, Park Strzelecki, Koszycka-Jagiełły.
Ostatnio zmieniony 27-02-2018, 11:26 przez Dorota1975, łącznie zmieniany 1 raz.
Może to subiektywne, ale w ostatnim czasie mam wrażenie, że RK wpisuje się w format tej gazetki ciepielowej na temat sukcesów, które osiągnąłby, gdyby mu się chciało.
Podaję tytuły:
- TARNOWSKA STRAŻ MIEJSKA JUŻ OD 5 LAT POMAGA ODPALAĆ SAMOCHODY PODCZAS MROZÓW
- PRZEDSZKOLE W TARNOWSKIEJ DZIELNICY KRZYŻ ZOSTANIE ROZBUDOWANE
- TARNÓW CHCE UPORZĄDKOWAĆ KWESTIE POSTOJU PRYWATNYCH AUTOBUSÓW I BUSÓW
- WYPOŻYCZALNIA MIEJSKICH ROWERÓW W TARNOWIE POWINNA BYĆ CZYNNA OD JESIENI
- TARNÓW REALIZUJE (najpóźniej we wrześniu) PROJEKT ZINTEGROWANIA TRANSPORTU PUBLICZNEGO
- TARNÓW BĘDZIE MIAŁ KAWIARNIĘ LITERACKĄ
Nie jestem KODziarzem, gorszym sortem, donosicielem, Bolkiem, ani TW.
110 rowerów to całkiem sporo,zobaczymy jakie będzie zainteresowanie. Znam kilka osób, które nie posiadają roweru a lubią jeździć wiec może skorzystają z takiej opcji.Szkoda, że stacje pojawią się jesienią po sezonie, a nie latem...
Pamiętajcie, że w Polsce mnóstwo rzeczy się robi nie dlatego, że są potrzebne, ale dlatego, że jest dotacja.
Nie na infrastruktury rowerowej w mieście (chodniki z dopuszczonym ruchem rowerów nie traktuję jako infrastruktury, tylko jako wyciągnięcie kasy z UE), ale rowery miejskie będą.
Takie rowery to super sprawa. Jak zrobią to z głową to na pewno będę korzystał.
W Łodzi przykładowo działa to na tyle dobrze, że spora część moich znajomych stamtąd w okresie letnim prawie zupełnie rezygnuje z auta czy też komunikacji miejskiej. A z infrastrukturą szału nie ma - głównie ciągi rowerowo-piesze tak jak u nas z tą różnicą, że jest wydzielona część rowerowa i część piesza. Plus w stosunku do własnego roweru jest taki, że ostawiasz w stacji i się nim nie przejmujesz - a w lecie przykładowo jedziesz gdzieś na piwo rowerem a wracasz na piechotę.
Warunkiem jest gęste obsadzenie miasta stacjami - bo jeżeli będzie ich tylko kilka to pomysł nie wypali. No i termin startu faktycznie niezbyt szczęśliwy.
"Wkrótce Europa przekona się, i to boleśnie, co to są polskie fobie, psychozy oraz historyczne bóle fantomowe" S. LEM
Łódź jest duża, a w Tarnowie w 10 min przejedziesz na drugi koniec. Rowery są fajnym pomysłem ale po spełnieniu dwóch warunków: 1 biznesplan jest sensowny, 2. jest po czym jeździć. Obecnie wypożyczysz rower na Rynku i chcesz jechać do Mościc, to którą drogę wybierzesz?
Termin otwarcie nieprzypadkowy. Na pewno będzie wielki otwarcie pod wąsem i przejazd próbny przy asyście fotoreporterów, żeby niezdecydowani widzieli, jakie to ludzkie panisko.
Nie jestem KODziarzem, gorszym sortem, donosicielem, Bolkiem, ani TW.
defekator pisze: Warunkiem jest gęste obsadzenie miasta stacjami - bo jeżeli będzie ich tylko kilka to pomysł nie wypali. No i termin startu faktycznie niezbyt szczęśliwy.
Stacji 10 na początek; mają być w takich punktach: Plac Dworcowy, Plac Sobieskiego, Centrum Sztuki Mościce (ale w dokumentach z przetargu to jeszcze Mościckie Centrum Kultury), Osiedle Zielone, Krzyska - szkoła, Góra Św. Marcina, Mościce - plac, III LO, Park Strzelecki, Koszycka-Jagiełły.
To, że Tarnów jest mały i wszędzie da się dojechać rowerem w 10 minut to jest dodatkowa zaleta a nie wada. Moim zdaniem nie ma co szukać tutaj minusów na siłę - w Łodzi przecież też nie wszędzie jest dedykowana rowerom ścieżka i mimo tego to działa. W Tarnowie nawet uwzględniając to, w jakim stanie jest infrastruktura rowerowa do sporej ilości miejsc i tak dojadę łatwiej takim rowerem niż licząc na komunikację miejską i przesiadki. Chcesz z Zielonego dotrzeć przykładowo do Krzyża - jaki autobus wybierzesz ? (uprzedzam sprawdzałem - trzeba liczyć jakąś godzinę w jedną stronę - szybciej jest na piechotę). Zresztą widzę masę zastosowań dla takiego roweru - jestem na Wałowej - nagle muszę być pod dworcem bo coś nagle wyskoczyło - pożyczam rower i jadę.
Te 10 stacji to może być niestety nieco mało, już na pierwszy rzut oka brakuje pokrycia Lwowskiej i Słonecznej w ścisłym centrum stacje powinny być oddalone od siebie o 5 minut drogi na piechotę. Ale jak rozumiem te 10 jest na start i jak to wypali to sprawa kolejnych jest otwarta.
"Wkrótce Europa przekona się, i to boleśnie, co to są polskie fobie, psychozy oraz historyczne bóle fantomowe" S. LEM
Z tym 10 to chodziło mi o liczbę stacji. Kosztów nie znam. W Łodzi z tego pierwsze doładowanie wynosi 25 złotych i to w zasadzie tyle bo pierwsze 20 minut jest za darmo i to zazwyczaj wystarcza. Jeżeli nie to pierwsza godzina to 1 zł. Potem cena rośnie wraz z ilością godzin co ma skłaniać do oddawania roweru do stacji a nie przykładowo "zapinania" przed pracą na 8 godzin.
"Wkrótce Europa przekona się, i to boleśnie, co to są polskie fobie, psychozy oraz historyczne bóle fantomowe" S. LEM
Mi się ten cały pomysł miejskiego roweru podoba, nie miałem jeszcze przyjemności korzystać z takiego udogodnienia w innych miastach, ale sama idea jest ok. W sumie Tarnów jest takiej wielkości, że poruszając się tu rowerem od punktu A do punktu B, ani nie stracimy całego dnia, ani się też za bardzo nie zmęczymy. Przy przemyślanym rozmieszczeniu stacji w mieście może się to spisać. Nie wiem na ile pewne są wskazane wyżej lokalizacje, ale osobiście brakuje mi tam stacji w pobliżu Gemini (chociażby sąsiedztwo pętli autobusowej Jasna II) i tak jak wspomniano wcześniej Lwowskiej i Słonecznej (tu np. trafione byłyby okolice Tesco, dobry punkt startowy w każdą stronę).
Mam nadzieję, że jeśli temat zostanie odpowiednio zareklamowany i zasady korzystania będą jasne, to to rozwiązanie zyska wielu sympatyków w Tarnowie. Sam pomimo tego, że posiadam dwa rowery będę chętnie korzystał, bo w sumie często odpuszczałem załatwianie spraw rowerem, bo np. nie miałem go gdzie bezpiecznie zostawić (wątpliwej jakości stojaki albo ich brak).