Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Coś budują? Coś wyburzają? Masz jakieś własne pomysły (nawet futurystyczne)? Tutaj jest miejsce dla ciebie

wejss
Rhetor
Posty: 1620
Rejestracja: 09-05-2011, 20:56

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: wejss »

Jan Kowalski pisze:Zastanawiałem się, dlaczego na płocie przy Kochanowskiego wiszą plakaty jakiegoś posła z Kielc o pociągu do Warszawy w 2 godziny. Kilka dni temu się wyjaśniło, gdy obok zawisły plakaty tego samego posła kandydującego do UE.
Okręg jest małopolsko-świętokrzyski więc ludzie z Kielc będą na naszych listach i na odwrót.


hurricane
Rhetor
Posty: 2791
Rejestracja: 28-09-2009, 10:58

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: hurricane »

ad2222 pisze:Myślę, że planowana linia będzie miała nowy ślad, odbicie gdzieś za Tarnowem na północ, nowy most na Wiśle (bo chyba nie puszczą tego starym mostem w Szczucinie :)), i generalnie będzie biegła gdzieś między wioskami, a nie przez ich środek.
Za Tarnowem to będzie powodowało duże koszty, bo dwukrotnie konieczne byłoby przekroczenie Dunajca. Myślę, że można to zrobić w korytarzu bocznicy do Azotów i potem między Klikową a Białą i powrót do śladu Szczucinki jeszcze przed autostradą i potem dalej do Żabna. W koncepcjach jest od Żabna do Buska nowy ślad i nowy most kolejowy na Wiśle w okolicy Borusowej i Nowego Korczyna. Gdyby się tę nową linię udało w granicach Tarnowa poprowadzić tak jak na załączonym rysunku to bocznica do MPECu mogłaby być prowadzona od tej linii po śladzie szczucinki od północy. Wtedy starą szczucinkę od Mechanicznych do Klikowskiej można zaorać i wykorzystać np. na korytarz drogowy.

Ale to jest gdybanie. Szanse na powstanie tej linii do 2030 roku oceniam na 0%, do 2040 roku na 30%. Jeśli przyjdzie w ciągu najbliższych 3-4 lat kryzys i nie wyrobimy na socjal to uważam, że pierwsze padnie ofiarą socjalu Podłęże-Piekiełko za 9 mld zł.
Załączniki
szczucinka.png
szczucinka.png (637.41 KiB) Przejrzano 7427 razy


irekjj
Prytan
Posty: 283
Rejestracja: 23-11-2013, 20:09
Lokalizacja: Tarnów

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: irekjj »

Publiczna linia kolejowa poprowadzona przez teren Azotów. Ten ślad ma szanse na realizację 0% do 2100 roku.....

Awatar użytkownika

Goscinny
Rhetor
Posty: 11057
Rejestracja: 03-03-2009, 12:21
Lokalizacja: Tarnów

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: Goscinny »

Jeszcze paru takich prezesów jak ostatni i nie będzie to linia przez teren Azotów :)
A sprawa rozbije się o to, że w zasadzie to od Tarnowa do Buska trzeba liczyć, że nie ma nic - ewentualnie nasyp.


hurricane
Rhetor
Posty: 2791
Rejestracja: 28-09-2009, 10:58

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: hurricane »

irekjj pisze:Publiczna linia kolejowa poprowadzona przez teren Azotów. Ten ślad ma szanse na realizację 0% do 2100 roku.....
Azoty firma państwowa, koleje firma państwa wystarczy decyzja polityczna i każdy prezes podwinie ogon. Z resztą wystarczy z terenu azotów wyłączyć teren bocznicy kolejowej i po sprawie.


rafalt
Prytan
Posty: 209
Rejestracja: 06-09-2014, 23:31

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: rafalt »

I tu nasuwa się pytanie czy miasto Tarnów ma jakiś Plan na tą linię kolejową??
Starty przebieg - Mieszkańcy już się przyzwyczaili że nic nie jeździ domy w bardzo bliskiej odległości (oj spadną ceny), a tu docelowo transport towarów (osób raczej bym pominą na tym kierunku aktualnie). Czyli miasto musi się liczyć albo z ogromnymi korkami jak puścili by po starej nitce, albo z nowymi inwestycjami. Niestety trzeba mieć jakiś plan, a tu nawet nie ma pomysłu, nawet nikt nie mówi jak to miałoby wyglądać. Decyzja wpływa na atrakcyjność terenów niestety :|.
Przebieg przez Mościce - Przebieg kolei cywilnej pod instalacjami chemicznymi nie wydaje mi się logicznym rozwiązaniem, ale jest też warty przedyskutowania ktoś kto się na tym zna i wie jak wycenić mógłby ocenić ile kosztowałby stary przebieg z ok 4 nowymi mostami vs nowy przebieg z 1 dużym i 2 mniejszymi.

Decyzja może odmienić miasto jeżeli by się udało uzyskać od PKP odcinak pomiędzy Wyszyńskiego a Kochanowskiego ( to po co remontować to przebicie jeżeli mogłoby być do rozbiórki). Remont zajezdni autobusowej na Kochanowskiego.

Awatar użytkownika

TomekMKM
Rhetor
Posty: 2340
Rejestracja: 18-11-2010, 00:24
Lokalizacja: Tarnów

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: TomekMKM »

Ps, na budowie obwodnicy Dąbrowy Tarnowksiej budują wiadukty nad Szczucinką.


irekjj
Prytan
Posty: 283
Rejestracja: 23-11-2013, 20:09
Lokalizacja: Tarnów

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: irekjj »

No trudno żeby zrobili przejazdy w jednym poziomie, jak jest to nadal linia kolejowa czynna, a obwodnica z natury powinna mieć mało kolizji....


faleQ
Archont
Posty: 745
Rejestracja: 12-10-2009, 08:24
Lokalizacja: KT str
Kontakt:

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: faleQ »

Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu Krakowska x Przemysłowa działa od soboty. Za to nie rozumiem po co powieszono przed wiaduktem znaki ograniczające prędkość do 50 km/h (tak wiem że w nocy można po mieście 60)

Wysłane z mojego H8266 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika

Goscinny
Rhetor
Posty: 11057
Rejestracja: 03-03-2009, 12:21
Lokalizacja: Tarnów

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: Goscinny »

Dzisiaj jechałem od Tuchowa i zerknąłem na wiadukt w ciągu Dąbrowskiego.
I wiecie co?


Nadal nic się tam nie dzieje.

Awatar użytkownika

TomekMKM
Rhetor
Posty: 2340
Rejestracja: 18-11-2010, 00:24
Lokalizacja: Tarnów

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: TomekMKM »

faleQ pisze:Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu Krakowska x Przemysłowa działa od soboty. Za to nie rozumiem po co powieszono przed wiaduktem znaki ograniczające prędkość do 50 km/h (tak wiem że w nocy można po mieście 60)

Wysłane z mojego H8266 przy użyciu Tapatalka
Dla czystego sumienia projektanta ;)


Kulfon
Rhetor
Posty: 2185
Rejestracja: 14-11-2012, 08:37

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: Kulfon »

Goscinny pisze:Dzisiaj jechałem od Tuchowa i zerknąłem na wiadukt w ciągu Dąbrowskiego.
I wiecie co?


Nadal nic się tam nie dzieje.


Ta sama śpiewka w stylu mamy problem z wodami gruntowymi , trzeba zaprojektować coś tam ...coś tam itp.

Remont trwa od Września 2011 do chwili obecnej tak że niedługo będzie 8 lat :lol: ....idziemy na rekord :lol:
''Bliższy Bogu jest niewierzący stosujący w życiu siedem przykazań, niż katolik, który wypełnia tylko trzy pierwsze''


rafalt
Prytan
Posty: 209
Rejestracja: 06-09-2014, 23:31

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: rafalt »

Najnowszy filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=LYyUsZsHMv4" onclick="window.open(this.href);return false;

Al. Tarnowskich nie ma co pokazywać nic się nie zmieniło.
Załączniki
0002.jpg
0002.jpg (286.97 KiB) Przejrzano 6401 razy


hurricane
Rhetor
Posty: 2791
Rejestracja: 28-09-2009, 10:58

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: hurricane »

Co do tempa prac w Krakowie. Dzisiaj na budowanym moście kolejowym na Wiśle w Krakowie (ten ze zdjęcia) stanęła wiecha. Główne przęsło ukończone ;).


sotiv
Proedroj
Posty: 341
Rejestracja: 11-07-2013, 14:52

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: sotiv »

No już nie porównujcie priorytetowej inwestycji do Al. Tarnowskich, chyba, że chodzi o Krakowską :P

ODPOWIEDZ